Πέμπτη 15 Μάη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 26
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΓΕΦΥΡΑ ΡΟΣΙΝΙΟΛ
Κατέρρευσε πριν την ώρα της

Πριν την ώρα της κατέρρευσε, χτες το απόγευμα, η γέφυρα "Ροσινιόλ", θέτοντας σε κίνδυνο τις ζωές εργαζομένων που βρίσκονταν εκείνη την ώρα στο κεντρικό της τμήμα, πραγματοποιώντας εργασίες προκαταρκτικής ερευνητικής αποκόλλησης, όπως χαρακτηρίστηκαν από το ΥΠΕΧΩΔΕ.

Τραυματισμένος ελαφρά στο χέρι μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο ο εργοδηγός Κ. Πετμεζάς,ο οποίος υπέστη σοκ, καθώς έκανε κάθετη βουτιά μαζί με το όχημα "σφυρί" 30 περίπου τόνων που χειριζόταν, όταν υποχώρησε το οδόστρωμα μήκους 40 περίπου μέτρων ανάμεσα στις τέσσερις κεντρικές κολόνες στήριξης και "έκατσε" στο έδαφος. Στη γέφυρα βρισκόταν ένα ακόμη "σφυρί", που κρέμονταν από το υπόλοιπο τμήμα της γέφυρας, αλλά και ο εργολάβος της κατεδάφισης, ενώ πάνω και κάτω απ' τη γέφυρα, αλλά ευτυχώς αρκετά πιο πίσω απ' το σημείο του ατυχήματος, βρίσκονταν και άλλοι εργαζόμενοι της κοινοπραξίας Ελληνική Τεχνοδομική "Ζευς", που είναι ο ανάδοχος του έργου, ύψους 9 δισεκατομμυρίων δραχμών.

Η κατάσταση ωστόσο σε σχέση με τις συνθήκες του ατυχήματος, όσο και με το χρόνο που επιλέχτηκε για την έναρξη των εργασιών, παραμένει συγκεχυμένη, καθώς οι υπεύθυνοι στο εργοτάξιο και οι εργαζόμενοι υποστήριζαν ότι οι εργασίες κατεδάφισης, που αναμενόταν να ξεκινήσουν σήμερα το πρωί, ξεκίνησαν χτες για λόγους συντόμευσης του έργου. Το σίγουρο είναι ότι και οι ίδιοι οι υπεύθυνοι δεν περίμεναν την κατάρρευση και, παρά το γεγονός ότι η κατεδάφιση μελετούνταν εδώ και δύο χρόνια, βρέθηκαν απροετοίμαστοι. Είναι χαρακτηριστικό ότι την ώρα της κατάρρευσης είχε τοποθετηθεί προστατευτικό προειδοποιητικό ρείθρο μόνο στην ευθεία της γέφυρας και όχι γύρω από αυτήν προς την πλευρά της οδού Κωνσταντινουπόλεως, όπου σταματούσαν εργάτες και αστυνομικοί όσους πλησίαζαν. Το δεύτερο προστατευτικό ρείθρο τοποθετήθηκε μετά την κατάρρευση.

Ο υπεύθυνος των εργασιών, πολιτικός μηχανικός Α. Γεωργόπουλος,άφησε να εννοηθεί ότι και οι ίδιοι δεν μπόρεσαν να υπολογίσουν πόσο επισφαλής ήταν ο μεταλλικός φορέας στήριξης της γέφυρας, που πάντως δεν ξεπερνούσε τα 8 έως 14 χιλιοστά, ενώ σχολίασε ότι το έργο είχε κατασκευαστεί προ δεκαπενταετίας σε... κάτι νύχτες, με άλλους κανονισμούς που δεν εφαρμόζονται σήμερα. Πάντως, εκτός απ' τη φθορά της γέφυρας και τις κακοτεχνίες που πιθανόν είχε, ερωτηματικά υπάρχουν και ως προς την τεχνική της τμηματικής κατεδάφισης που επιλέχτηκε. Να σημειώσουμε ότι η μελέτη είχε εξετάσει και την πιθανότητα ελεγχόμενης ανατίναξης, που όμως απορρίφθηκε. Προανάκριση για τα αίτια του ατυχήματος διενεργεί το Αστυνομικό Τμήμα Κολωνού.


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ