Σάββατο 20 Γενάρη 1996
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 2
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΣΤΕΦΑΝΟΥ, ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΗΣ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ ΕΞΩΡΑΪΣΤΙΚΩΝ -ΕΚΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΣΑΛΑΜΙΝΑΣ
Το χαράτσι μας έλειπε...

- Ο λαός της Σαλαμίνας, ανταποκρινόμενος στο κάλεσμα της Ομοσπονδίας Εξωραϊστικών Συλλόγων του νησιού, προχωρά σήμερα σε κινητοποίηση. Για ποιο λόγο;

- Οι οδηγοί των αυτοκινήτων και των διτρόχων, που πηγαινοέρχονται από το Πέραμα στα Παλούκια, πλήρωναν μέχρι πρόσφατα εισιτήριο μόνο για τα οχήματα. Με απόφαση του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας επιβάλλεται και στους οδηγούς να πληρώνουν εισιτήριο. Ετσι, προστίθενται ακόμη 116 δραχμές στο κόστος της μεταφοράς. Υπολογίζεται ότι με αυτό το νέο χαράτσι, το κόστος για κάθε επιβάτη θα ανέλθει στις 7.500 δραχμές το μήνα. Η συγκέντρωση γίνεται για να αποσυρθεί αυτή η απόφαση και να επαναφέρουμε το πάγιο αίτημα του λαού της Σαλαμίνας για την κατασκευή της γέφυρας που θα ενώνει το νησί με το Πέραμα. Συγχρόνως, με αυτό το τρόπο καταγγέλλουμε και τη λογική του "εδώ και τώρα" στην επίλυση των αιτημάτων των πλοιοκτητών από τον υπουργό.

- Πρόκειται για το μοναδικό πρόβλημα του νησιού και των κατοίκων;

- Η Σαλαμίνα αντιμετωπίζει πάρα πολλά προβλήματα. Ενδεικτικά αναφέρω την κακή συγκοινωνία στο νησί, όπου στις οχτώ το βράδυ σταματάνε τα λεωφορεία και ο κόσμος αναγκάζεται να μετακινείται με ταξί. Υπάρχουν φοβερές ελλείψεις στο αποχετευτικό δίκτυο, ενώ στα πιο σημαντικά προβλήματα και, επίσης, πάγιο αίτημά μας, είναι να γίνει το νοσοκομείο. Ο κόσμος της Σαλαμίνας είναι οικιστές από τις φτωχοσυνοικίες του Πειραιά και βρίσκονται δεκαετίες δέσμιοι των νερουλάδων, των πλοιοκτητών και των ιδιοκτητών λεωφορείων και ταξί. Μένουν άλυτα και αυξάνονται τα προβλήματα της ρύπανσης και της άναρχης δόμησης χωρίς οικιστική υποδομή. Ολα αυτά είναι αποτέλεσμα της ασυδοσίας των επιτήδειων, που πριν δεκαετίες, αλλά και σήμερα, "έκοψαν" τη γη σε μικρά οικόπεδα και ασέλγησαν στα όνειρα χιλιάδων μεροκαματιάρηδων για ένα σπίτι δίπλα στη θάλασσα. Και τώρα, σαν αποκορύφωμα αυτής της ασυδοσίας, προστίθεται και νέο χαράτσι στις πλάτες μας, και μάλιστα, με τη βούλα του υπουργείου.

- Εκτός από τους αριθμούς, τι σημαίνει πρακτικά για έναν επιβάτη αυτή η αύξηση;

- Η Σαλαμίνα είναι το πιο κοντινό νησί στον Πειραιά και, μάλιστα, στους υποβαθμισμένους οικονομικά περιφερειακούς δήμους. Τα καράβια γεμίζουν από εργαζόμενους, για παράδειγμα, στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη του Περάματος, και οικιστές, που δεν είναι πλούσιοι, αλλά προέρχονται από αυτές τις γειτονιές. Ο Κατσιφάρας, όμως, κλείνει τα μάτια σε όλα αυτά και σπεύδει να ενεργοποιήσει έναν σχετικό νόμο του '90, μπροστά στις πιέσεις που του ασκήθηκαν από τους πλοιοκτήτες. Υπολογίζεται ότι ο μποναμάς του υπουργού στους πλοιοκτήτες θα είναι περίπου 400 εκατομμύρια δραχμές το χρόνο, από τα περίπου 3,5 εκατομμύρια οχήματα που μετακινούνται κάθε χρόνο με τα πλοία. Εκατομμύρια, τα οποία θα τα πληρώνουμε φυσικά εμείς οι οικιστές και οι εργαζόμενοι. Γι' αυτό και ενάντια στην υπουργική απόφαση αντιδρούν και τα σωματεία της Ζώνης, ενώ ομόφωνη απόφαση κατά του μέτρου πήρε και το Δημοτικό Συμβούλιο.

Γ. Τ.


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ