Κυριακή 9 Ιούλη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 4
ΑΠΟ ΜΕΡΑ ΣΕ ΜΕΡΑ
Τα «σπασμένα» της ΕΘΕΛ

Για σημαντικές αυξήσεις, ύψους 25%, στις τιμές των εισιτηρίων των αστικών λεωφορείων της πρωτεύουσας προσανατολίζεται η κυβέρνηση, έγραφε τις προάλλες ο «Ρ». Δημοσίευμα, το οποίο δε διαψεύστηκε, βέβαια. Προχτές, δόθηκε και η εξήγηση του κυβερνητικού προσανατολισμού. Δημοσιοποιήθηκε η έκθεση πεπραγμένων του ΔΣ της Εταιρίας Θερμικών Λεωφορείων (ΕΘΕΛ). Σύμφωνα, λοιπόν, με την έκθεση, το συνολικό έλλειμμα της εταιρίας, για το 1999, ανέρχεται στα 77 δισεκατομμύρια δραχμές, αυξημένο κατά 16% συγκριτικά με τον προηγούμενο χρόνο.

Ισως, βέβαια, πείτε, αφού υπάρχει έλλειμμα, τι άλλο μπορεί να γίνει... Και, όμως, πολλά μπορούν να γίνουν. Το θέμα, όμως, στη συγκεκριμένη περίπτωση, δε βρίσκεται στην ύπαρξη ή όχι διαφορετικών λύσεων στην αντιμετώπιση του ελλείμματος. Βρίσκεται, πρώτα και κύρια, στην αιτία του ελλείμματος. Οι κυβερνώντες δε δίνουν, ούτε ολόκληρη, ούτε έγκαιρα και τακτικά την κρατική επιχορήγηση στην ΕΘΕΛ, η οποία προβλέπεται από το νόμο 2669/98 και η επιχείρηση υποχρεώνεται να προσφύγει σε υπέρογκο τραπεζικό δανεισμό. Ο τραπεζικός δανεισμός, όμως, συνεπάγεται βαρύτατους τόκους, οι οποίοι και δημιουργούν το έλλειμμα.

Με άλλα λόγια, δηλαδή, υπεύθυνοι για το έλλειμμα είναι οι κυβερνώντες και η πολιτική τους. Οπως συμβαίνει, όμως, πάντα σ' αυτές τις περιπτώσεις δεν πληρώνουν αυτοί τα «σπασμένα». Τα πληρώνουν οι εργαζόμενοι και ο λαός. Στην προκειμένη περίπτωση με την αύξηση των εισιτηρίων.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Απαράδεκτο το χαράτσι στα εισιτήρια(2006-03-02 00:00:00.0)
Η κυβέρνηση τους σπρώχνει σε δανεισμό(2003-04-10 00:00:00.0)
Υπόθεση όλων των εργαζομένων(1998-06-11 00:00:00.0)
Φοβούνται την αντίδραση των εργαζομένων(1998-02-13 00:00:00.0)
Δεν επιδοτούν τις συγκοινωνίες αλλά ιδιώτες(1996-11-22 00:00:00.0)
Επιασε "λάστιχο" τις συγκοινωνίες(1996-02-14 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ