Παρασκευή 7 Ιούλη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 4
ΑΠΟ ΜΕΡΑ ΣΕ ΜΕΡΑ
Προδιαγεγραμμένη πορεία

Προδιαγεγραμμένη πορεία ιδιωτικοποίησης ακολούθησαν χρόνια τώρα τόσο η «Ολυμπιακή Αεροπορία» όσο και ο ΟΤΕ. Μπορεί η κυβέρνηση μόλις προχτές να έκανε λόγο επίσημα για το ολικό ξεπούλημα των δύο αυτών ΔΕΚΟ στρατηγικής σημασίας, αλλά οι αποφάσεις της ήταν προειλημμένες από καιρό. Και υπ' αυτή την έννοια δεν ήταν κεραυνός εν αιθρία η εξαγγελία του υπουργού Εθνικής Οικονομίας, Γ. Παπαντωνίου, ότι μέσα στο 2000 θα έχουν εκχωρηθεί το 51% των μετοχών της ΟΑ μαζί με το «μάναντζμεντ», καθώς, επίσης και επιπλέον ποσοστό 15% των μετοχών του ΟΤΕ, ώστε το ιδιωτικό κεφάλαιο να κατέχει πλέον άνω του 60% του Οργανισμού!

Βέβαια, η κυβέρνηση και τα στελέχη του ΠΑΣΟΚ - κατά την προσφιλή τους τακτική - φρόντισαν προεκλογικά να παραπλανήσουν τον ελληνικό λαό για τις πραγματικές τις προθέσεις. Τότε υποκριτικά έκαναν λόγο για έλεγχο των «πλειοψηφικών πακέτων» από το Δημόσιο και χαρακτήριζαν προσωπικές και αυθαίρετες τις δημόσιες δηλώσεις του τότε υπουργού Μεταφορών - Επικοινωνιών Τ. Μαντέλη ότι για την κυβέρνηση δεν είναι «ταμπού» η διατήρηση της πλειοψηφίας των μετοχών!

Τώρα η κυβέρνηση, αφού παραπλάνησε για μια ακόμα φορά τον ελληνικό λαό με κάλπικες υποσχέσεις και δεσμεύσεις, προχωρεί ακάθεκτη στην υλοποίηση της πολιτικής της.

Για το πόσο μεθοδικά και ύπουλα έστρωσε η κυβέρνηση το δρόμο για το ξεπούλημα της ΟΑ έχει αξία να επισημανθεί ότι από το 1994 που εφαρμόστηκε το πρώτο αποκαλούμενο «πρόγραμμα εξυγίανσης» μέχρι σήμερα, ο εθνικός αερομεταφορέας έχει δεχτεί πλήθος απαξιωτικών και συκοφαντικών επιθέσεων από ανώτατα κυβερνητικά στελέχη, με αποκορύφωμα τις δημόσιες δηλώσεις του Θ.Πάγκαλου πριν από λίγα χρόνια ότι «είναι τρελός όποιος πετά με την Ολυμπιακή». Ο ίδιος, βέβαια, από το θώκο του υπουργού Εξωτερικών ακύρωσε τη συμφωνία ΟΑ - υπουργείου για τη μετακίνηση των υπαλλήλων και ανέθεσε το έργο αυτό σε ταξιδιωτικό γραφείο που ανήκει στον Ομιλο Λαμπράκη! Αξίζει, επίσης, να επισημανθεί ότι από τα τρία «προγράμματα εξυγίανσης» της ΟΑ, το μόνο που τηρήθηκε απαρέγκλιτα είναι η πλήρης ανατροπή των εργασιακών σχέσεων. Κι αυτό για να βρει «ελκυστικό» το ιδιωτικό κεφάλαιο το νέο εργασιακό περιβάλλον.

Ανάλογη πολιτική εφαρμόστηκε και στον ΟΤΕ, με απώτερο σκοπό πάντα, να παρουσιαστεί σα μονόδρομος το ξεπούλημα.

Η σπουδή της κυβέρνησης να προχωρήσει με ταχύτατες διαδικασίες στο ξεπούλημα του ΟΤΕ και της ΟΑ σχετίζεται με τις απαιτήσεις των πολυεθνικών να εισβάλουν σε νέες αγορές και στην περίπτωση της Ελλάδας να τη μετατρέψουν σε πύλη εισόδου για την κατάκτηση των αγορών της Βαλκανικής και της Ανατολικής Ευρώπης. Σχετίζονται, επίσης, με τη λειτουργία του νέου αεροδρομίου Σπάτων, αλλά και τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004.

Το ξεπούλημα των δύο αυτών ΔΕΚΟ στρατηγικής σημασίας, που αναμφίβολα εξυπηρετεί το ιδιωτικό κεφάλαιο, θα έχει μεγάλες αρνητικές συνέπειες όχι μόνο για τους εργαζόμενους, που θα μειωθούν δραστικά, αλλά και για την οικονομία και τον ελληνικό λαό, ο οποίος θα κληθεί να χρυσοπληρώσει τις παρεχόμενες υπηρεσίες. Υπηρεσίες, μάλιστα, που θα καθορίζονται από τους ιδιώτες με αποκλειστικό γνώμονα το κέρδος και όχι βέβαια τις ανάγκες του ελληνικού λαού.


Νίκος ΚΑΡΑΓΚΟΥΝΗΣ


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ