Κυριακή 25 Ιούνη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 15
ΕΝΘΕΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: "7 ΜΕΡΕΣ ΜΑΖΙ"
Τροχοί
ΝΕΟ SCODA FABIA
Αλλη κλάση αλλά και σε άλλη τιμή

Ενα αυτοκίνητο νέας κλάσης. Ετσι μας παρουσιάζει η Scoda το ολοκαίνουριο Fabia και εν πολλοίς μας λέει την αλήθεια. Το νέο δημιούργημα του VW γκρουπ είναι μεγαλύτερο απ' ό,τι τα περισσότερα σούπερ μίνι και τοποθετείται εκ των πραγμάτων κάπου ανάμεσα στις κατηγορίες Β και C.

Το Fabia αποτελεί ταυτόχρονα μια νέα τάξη πραγμάτων για τη Scoda. Είχαν γίνει αρκετά βήματα προς την ποιοτική αναβάθμιση των προϊόντων της ιστορικής τσέχικης αυτοκινητοβιομηχανίας, αλλά το Fabia αποτελεί άλμα προς τα εμπρός. Το πόσο εμπρός είναι κάτι που θα κριθεί από την εμπορική επιτυχία του νέου μοντέλου, που θα έχει ως αντίπαλο την τιμή του, μια τιμή ακριβότερη που δεν ταιριάζει με ό,τι μας είχε συνηθίσει μέχρι σήμερα η Scoda.

Με μια πρώτη ματιά το Fabia είναι ένα όμορφο αυτοκίνητο και με μια δεύτερη μοιάζει και αρκετά ποιοτικό. Ο μεγάλος προφυλακτήρας δένει άψογα με τα φωτιστικά δίνοντας μια «δεμένη» αίσθηση. Η δεκαετής εγγύηση αντιοξειδωτικής προστασίας που συνοδεύει το πλήρως γαλβανισμένο αμάξωμα πείθει ότι έχει γίνει καλή δουλιά.

Οι εξωτερικές διαστάσεις - παρά 4 εκατοστά, 4 μέτρα μήκος - και το μακρύ μεταξόνιο έχουν συμβάλει σε ένα άνετο εσωτερικό. Ακόμα και στις πίσω θέσεις ο χώρος είναι επαρκής ώστε να βολευτούν τα πόδια ενός άντρα κανονικού αναστήματος.


Τα 248 λίτρα του πορτ-μπαγκάζ ίσως να μην ακούγονται πολλά, αλλά αν αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα - δεν είναι στάνταρ - ο χώρος μεγαλώνει αισθητά, φθάνοντας τα 1.016 λίτρα.

Στο ταμπλό έχει χρησιμοποιηθεί μαλακό πλαστικό καλής ποιότητας και ο σχεδιασμός, χωρίς να διεκδικεί δάφνες νεοτερισμού, είναι συμπαθητικός και θα τον χαρακτηρίζαμε γερμανικό. Στην κεντρική κονσόλα υπάρχει πρόβλεψη για ένα σύστημα πλοήγησης GPS.

Το δάπεδο του Fabia είναι το νέο του γκρουπ VW και θα φορεθεί στα Α2, το νέο Polo και το Ibiza. Το Fabia χρησιμοποιεί το σύστημα CAN bus, που συνδέει τα συστήματα του αυτοκινήτου με μια κεντρική μονάδα ελέγχου.

Οι κινητήρες που προσφέρονται ξεκινούν από τα 1.000 κ.εκ. και τα 50 άλογα και φτάνουν μέχρι τους 101 ίππους του δεκαεξαβάλβιδου των 1.400 κ.εκ. Οι δυο πιο ενδιαφέροντες - λόγω κόστους - είναι ο οχταβάλβιδος 1400άρης των 60 ίππων, καθώς και του ίδιου κυβισμού ιδιαίτερα ελαστικός των 68 ίππων. Ολοι οι κινητήρες καλύπτουν τις προδιαγραφές ρύπων που θα ισχύσουν στην ΕΕ από το 2005.

Οι κατηγορίες εξοπλισμού είναι τρεις: Classic, Comfort και Elegance που περιλαμβάνουν από τα βασικά έως ψυχόμενα ντουλαπάκια αναψυκτικών. Στάνταρ είναι πάντως σχεδόν όλα τα ηλεκτρικά καθώς και ρυθμιζόμενο καθ' ύψος υδραυλικό τιμόνι, αερόσακος οδηγού, μπάρες προστασίας κλπ.


Η Scoda τονίζει ότι το Fabia δεν αντικαθιστά το Felicia που θα εξακολουθεί να παράγεται. Στη χώρα μας η ανανεωμένη BIAMAΡ έχει φέρει τις εκδόσεις των 60, 70 και 101 ίππων με τιμές 3.090.000 δρχ., 3.490.000 δρχ. και 3.890.000 δρχ. αντίστοιχα.


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ