Κάλεσμα στους εργάτες της θάλασσας να δώσουν με τον αγώνα τους συνολική απάντηση στην πολιτική κυβέρνησης - εφοπλιστών απευθύνουν οι ταξικές ναυτεργατικές δυνάμεις
Το προς συζήτηση νομοσχέδιο του ΥΕΝ, ανάμεσα στα άλλα, προωθεί την εφαρμογή του διαλυτικού κανονισμού 3577/92 της ΕΕ και τις αξιώσεις της Κομισιόν, απελευθερώνοντας τα δρομολόγια, καταργώντας την υποχρέωση 10μηνης λειτουργίας των πλοίων και απασχόλησης των ναυτεργατών, αφήνοντας τα νησιά και τους κατοίκους τους έρμαια στις ορέξεις και τα συμφέροντα των εφοπλιστών. Απαλλάσσει τους εφοπλιστές από την υποχρέωση πολύ σημαντικών ασφαλιστικών καλύψεων περί «αστικής ευθύνης», υποβαθμίζει και ιδιωτικοποιεί τη Ναυτική Εκπαίδευση και Μετεκπαίδευση με τη δημιουργία ιδιωτικών ΝΕΚΕ (Ναυτική Επαγγελματική Κατάρτιση και Επιμόρφωση).
«Η καθολική καταδίκη και η μαζική κινητοποίηση των ναυτεργατών που οργάνωσαν οι ενώσεις μας - υπογραμμίζουν οι ταξικές δυνάμεις των ναυτεργατών -, ανάγκασαν τον Υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας να υποχωρήσει επαναδιατυπώνοντας το άρθρο 28 του νομοσχεδίου που αφαιρούσε το 22% του επιδόματος Κυριακών από τον υπολογισμό της σύνταξης. Ανάγκασαν τη συμβιβασμένη πλειοψηφία της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας, παρά την αρχική άρνησή της, να συνεδριάσει την Τετάρτη 1 Γενάρη και να αποφασίσει την κήρυξη 48ωρης προειδοποιητικής, με προοπτική κλιμάκωσης απεργίας σε όλα τα λιμάνια, σε όλες τις κατηγορίες πλοίων, απαιτώντας την απόσυρση του κατάπτυστου νομοσχεδίου».
Και τονίζουν: «Το γεγονός αυτό αποδεικνύει τη δύναμη που έχει η μαζική κινητοποίηση των ναυτεργατών. Ο ελιγμός της κυβέρνησης δεν αποπροσανατόλισε τους ναυτεργάτες που απαιτούν τη συνολική απόσυρση του νομοσχεδίου. Επιβάλλεται να περιφρουρήσουμε τον αγώνα μας από τους συμβιβασμένους στα εφοπλιστικά συμφέροντα που δρουν στο ναυτεργατικό συνδικαλιστικό κίνημα».
Κεντρικά αιτήματα των ναυτεργατών, πέρα από τη συνολική απόσυρση του νομοσχεδίου, αποτελούν, μεταξύ άλλων: