Παρασκευή 16 Δεκέμβρη 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 22
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΕΣ ΘΑΣΟΥ
Οι εφοπλιστές «πνίγουν» τα δικαιώματα

Αποφασισμένοι να κλιμακώσουν τον αγώνα ενάντια στην αντιναυτεργατική πολιτική της κυβέρνησης

Εντείνεται η επίθεση Ευρωπαϊκής Ενωσης και κυβέρνησης σε βάρος των ναυτεργατών, με στόχο την αύξηση των κερδών των εφοπλιστών. Στο πλαίσιο αυτό εντάσσεται και η σφοδρή επίθεση των πλοιοκτητών στην πορθμειακή γραμμή Καβάλας - Θάσου, σε βάρος των δικαιωμάτων των ναυτεργατών. Απλήρωτοι μισθοί, ελλιπή πληρώματα, υπερωριακή και απλήρωτη εργασία, απειλές για απολύσεις και αναγκαστικές άδειες, συνθέτουν το σκηνικό της επίθεσης που εκδηλώνεται αυτή την περίοδο.

Οπως καταγγέλλει το Συνδικάτο Ναυτεργατών Καβάλας, στο πλοίο «Προκόπιος Φράγκος», που δρομολογήθηκε για τους μήνες Ιούλη - Αύγουστο στη γραμμή Κεραμωτή - Θάσου, ο πλοιοκτήτης δεν έχει καταβάλει μισθούς και υπερωρίες, στο «Αικατερίνη Δ» και στα υδροπτέρυγα «Ιλιδα» και «Μαρία» δεν εφαρμόζονται οι ΣΣΕ της αντίστοιχης κατηγορίας πλοίων. Στην κοινοπραξία του «Μητσόπουλου» δεν έχουν καταβληθεί τα αναδρομικά μισθού και υπερωριών από την αύξηση της ΣΣΕ του 2005. Η ΑΝΕΘ εντείνει την τρομοκρατία για να αποδεχτούν οι ναυτεργάτες άδειες άνευ αποδοχών, απειλεί με μαζικές απολύσεις και διώκει ποινικά το Διοικητικό Συμβούλιο του Σωματείου...

Παλεύουν και διεκδικούν

Οι ναυτεργάτες, μέσα και από τη συμμετοχή τους στην απεργία της 14ης Δεκέμβρη, συνέχισαν τον αγώνα για την ικανοποίηση των αιτημάτων τους, που απαντούν στις σύγχρονες ανάγκες τους. Το επόμενο διάστημα σχεδιάζουν και νέες κινητοποιήσεις.

Διεκδικούν, μεταξύ άλλων: υπογραφή Ενιαίας Συλλογικής Σύμβασης. Κατώτερο μισθό 1.300 ευρώ και κατώτερη σύνταξη 1.050 ευρώ. Σταθερή εργασία, 7ωρο - 5ήμερο - 35ωρο, με σύστημα εναλλαγής πληρωμάτων 1:1 στα καράβια, με πλήρεις αποδοχές και ασφάλιση στο ΝΑΤ σε όλη τη διάρκεια του χρόνου. Ενταξη του επαγγέλματος στα βαρέα και ανθυγιεινά. Καθορισμό οργανικών συνθέσεων με βάση τις πραγματικές ανάγκες των πλοίων. Αναγνώριση και ισοτιμία των διπλωμάτων με τα αντίστοιχα της στεριάς. Εφαρμογή διπλών πληρωμάτων (δεύτερης βάρδιας) για την απορρόφηση όλων των ναυτεργατών, ώστε να σταματήσουν και τα εξαντλητικά ωράρια εργασίας. Να δίνεται το ρεπό υποχρεωτικά. Δρομολόγια που να ανταποκρίνονται στις ανάγκες των κατοίκων του νησιού.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Εξοργιστικές οι αυξήσεις των εισιτηρίων(2022-03-24 00:00:00.0)
Εξαντλητικά ωράρια για τους ναυτεργάτες και το χειμώνα(2019-01-04 00:00:00.0)
Πογκρόμ τρομοκρατικών απολύσεων(2002-05-09 00:00:00.0)
Απεργία κόντρα στην αδιαλλαξία(2001-02-09 00:00:00.0)
Προειδοποίηση για κινητοποιήσεις(2001-01-17 00:00:00.0)
Σε αγωνιστική ετοιμότητα(2000-12-28 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ