Τρίτη 8 Νοέμβρη 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 27
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΔΙΚΗ ΓΙΑ ΤΟ ΝΑΥΑΓΙΟ ΤΟΥ «ΣΑΜΙΝΑ»
Προσπάθειες να αλλοιωθούν στοιχεία του ναυαγίου!

Ο δύτης Ν. Λαμπράκος κατέθεσε χτες ότι ενώ στην πρώτη του κατάδυση το ραντάρ του πλοίου το είχε δει ακέραιο, μετά το βρήκε σπασμένο...

Για «σαφείς προσπάθειες να αλλοιωθούν στοιχεία του ναυαγίου», έκανε λόγο χτες ο δύτης Νικ. Λαμπράκος, στην κατάθεσή του στη δίκη για το ναυάγιο του σαπιοκάραβου «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ», που βούλιαξε πριν από πέντε χρόνια και πήρε μαζί του 80 ανθρώπους.

Συγκεκριμένα, ο δύτης, που είναι ένας από τους πολλούς που καταδύθηκαν στο ναυάγιο, ανέφερε ότι ενώ στην πρώτη του κατάδυση το ραντάρ του πλοίου το είχε δει ακέραιο, μετά το βρήκε σπασμένο, ενώ από τη γέφυρα κάποια όργανα ήταν ξηλωμένα και υπήρχαν κάποια συρτάρια που είχαν ψαχτεί.

Επίσης, σημείωσε ότι τις πρώτες μέρες του ναυαγίου βρήκαν ηλεκτρόδια οξυγονοκοπής στο βυθό, που όμως οι λιμενικοί δεν τους άφησαν να ανελκύσουν. Να σημειωθεί ότι κάτι τέτοιο επιβεβαιώνει τις καταγγελίες που είχαν γίνει τον πρώτο καιρό του ναυαγίου ότι ο χώρος γύρω από το πλοίο ήταν αφύλακτος για μεγάλο διάστημα και μπορούσε ο καθένας να βουτήξει και να αλλοιώσει στοιχεία.

Ενα καινούριο στοιχείο για την ευστάθεια του «ΣΑΜΙΝΑ», «έφερε» χτες στο δικαστήριο με την κατάθεσή του ο Δημ. Φλώρος, επιθεωρητής του Κλάδου Ελέγχου Εμπορικών Πλοίων. Παρά το γεγονός ότι χαρακτήρισε τη γενική εικόνα του πλοίου «καλή», ωστόσο σημείωσε ότι το πείραμα ευστάθειας που πραγματοποιήθηκε την περίοδο των μετασκευών είχε δείξει κλίση 1,2 μοίρες.

Απαντώντας σε ερώτηση δικηγόρου της Πολιτικής Αγωγής για το τι πρέπει να γίνει σε περίπτωση που σε ένα πλοίο πραγματοποιηθούν εργασίες χωρίς να το ξέρει η Επιθεώρηση Εμπορικών Πλοίων, είπε: «Εάν γίνουν εργασίες εν αγνοία της Επιθεώρησης, αυτομάτως παύει να ισχύει το πιστοποιητικό ασφαλείας και πρέπει να απαγορευτεί ο απόπλους!» Πράγμα, που, όμως, δεν έγινε στην περίπτωση του «ΣΑΜΙΝΑ», γι' αυτό και δικάζονται αρκετοί από τους επιθεωρητές του ΚΕΕΠ.

Ο Γιώργος Πατίλας, δόκιμος πλοίαρχος, ο οποίος το βράδυ του τραγικού ναυαγίου ήταν στη γέφυρα του πλοίου, επανέλαβε χτες αυτό που είχε πει και στην πρώτη κατάθεσή του. Οτι, δηλαδή, το τιμόνι του πλοίου δεν «άκουγε» στις εντολές του υποπλοιάρχου.


Κορυφή σελίδας

Διαβάστε στο «Ρ»
Ο καιρός
Weather data from openweathermap.org