Τρίτη 27 Σεπτέμβρη 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 12
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΑΣΦΑΛΙΣΤΡΑ ΟΧΗΜΑΤΩΝ
Ερχεται βροχή τσουχτερών αυξήσεων

Οι ιδιοκτήτες των ασφαλιστικών εταιριών χαρακτηρίζουν χρονιές αυξήσεων το 2006 και το 2007, με βάση τους σχεδιασμούς για ...δεκαπλασιασμό μέχρι το 2012 των κατώτατων ορίων ασφαλιστικής κάλυψης

Οι ιδιοκτήτες οχημάτων - πελάτες των ασφαλιστικών εταιριών - θα κληθούν και πάλι να πληρώσουν τη ...νύφη για τις λεγόμενες μη βιώσιμες (με βάση τα επίσημα λογιστικά τους στοιχεία) εταιρίες. Παράλληλα, έρχονται και νέες αυξήσεις στα ασφάλιστρα, με πρόσχημα το δεκαπλασιασμό μέχρι το 2012 των κατώτατων υποχρεωτικών ορίων ασφάλισης για σωματικές βλάβες και υλικές ζημιές.

Τα παραπάνω προκύπτουν από το συνέδριο ασφαλιστών και αντασφαλιστών από τα Βαλκάνια, τη Μαύρη Θάλασσα και την Ανατολική Μεσόγειο που πραγματοποιήθηκε την προηγούμενη βδομάδα. Οι εκπρόσωποι των ασφαλιστικών εταιριών προαναγγέλλουν - εμμέσως πλην σαφώς - βροχή ανατιμήσεων στα ασφάλιστρα των αυτοκινήτων. Δεν παραλείπουν, μάλιστα, να χαρακτηρίσουν «χρονιές αυξήσεων» το 2006 και το 2007 και επαναλαμβάνουν - στο όνομα της αναβάθμισης της ποιότητας των προσφερόμενων υπηρεσιών - ότι πρέπει να αυξηθούν παραπέρα τα ασφάλιστρα που καταβάλλουν οι ασφαλισμένοι.

Στο μεταξύ μέχρι το 2012, βάσει σχετικής κοινοτικής οδηγίας, θα πρέπει να έχουν δεκαπλασιαστεί τα κατώτατα όρια υποχρεωτικής ασφάλισης. Δηλαδή, για υλικές ζημιές να φτάσουν το 1 εκατ. ευρώ και για σωματικές βλάβες τα 5 εκατ. ευρώ. Ειδικά για τις σωματικές βλάβες, η κάθε χώρα θα αποφασίσει εάν θα οριστεί συνολικό ποσό αποζημίωσης 5 εκατ. ανά ατύχημα ή ένα εκατ. ανά θύμα ατυχήματος. Πάντως, μέχρι το 2009, θα πρέπει να έχει γίνει η αναπροσαρμογή τουλάχιστον στο μισό του τελικού ποσού που προβλέπεται από την οδηγία.

Ο καθένας αντιλαμβάνεται ότι οι διαδοχικές αυξήσεις των κατώτατων ορίων υποχρεωτικής ασφάλισης των οχημάτων που γίνονται τα τελευταία χρόνια αποτελούν μόνο μια προκλητική δικαιολογία για τις εταιρίες να αυξάνουν τα ασφάλιστρα, αφού στην πραγματικότητα ποτέ δε θα χρειαστεί να καταβάλλουν για ένα ατύχημα 1 εκατ. ευρώ για τις υλικές ζημιές ενός αυτοκινήτου! Ακόμα και ολοσχερώς να καταστραφεί ένα αυτοκίνητο, είναι αδύνατο να καταβληθεί από την ασφαλιστική εταιρία το ποσό του 1 εκατ. ευρώ, που θα οριστεί σαν κατώτατο (υποχρεωτικό) όριο ασφάλισης. Ποιο αυτοκίνητο κοστίζει τόσο;!

Στο μεταξύ, αυξήσεις προαναγγέλλονται και για τα ασφάλιστρα του κλάδου των ζημιών από φυσικές καταστροφές. Οπως έγινε και μετά την 11η Σεπτέμβρη του 2001, με αφορμή τα ποσά που θα κληθούν να καταβάλουν οι αντασφαλιστικές εταιρίες για τις αποζημιώσεις που θα προκύψουν από την εκτίμηση των ζημιών που προκάλεσε ο τυφώνας «Κατρίνα» στις ΗΠΑ, ο ταμίας της Ενωσης Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδας θεωρεί δεδομένες τις αυξήσεις στα ασφάλιστρα προστασίας της περιουσίας, λόγω της μετακύλησης του κόστους από τις αντασφαλιστικές στις ασφαλιστικές εταιρίες.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Ιδού το μέγεθος της κλοπής!(12/12/1999)
Στην υπηρεσία των κερδών τους η κυβέρνηση(1/1/1999)
Ερχονται νέες αυξήσεις στα ασφάλιστρα(23/12/1998)
Καταληστεύουν με το νόμο τους γιωταχήδες(13/9/1996)
Ερχονται νέες αλυσιδωτές ανατιμήσεις(11/4/1995)
"Ελεύθερες" ανατιμήσεις μέχρι και 45%(15/1/1995)

Κορυφή σελίδας

Διαβάστε στο «Ρ»
Ο καιρός
Weather data from openweathermap.org