Η κυβέρνηση μεθοδεύει το πλήρες ξεπούλημα του ΟΣΕ στους ιδιώτες, όταν το δίκτυο παραμένει ασυντήρητο και οι παγίδες θανάτου για οδηγούς και πεζούς πληθαίνουν
Ερχονται έτσι για μια ακόμη φορά στην επιφάνεια οι συνέπειες της εγκληματικής πολιτικής της προηγούμενης και της σημερινής κυβέρνησης που θέλουν τα τρένα φιλέτο για τους ιδιώτες και το δίκτυο ασυντήρητο και επικίνδυνο για οδηγούς και πεζούς.
Η υπ' αριθμόν 360 αμαξοστοιχία εκτελούσε το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη-Σόφια και είχε αναχωρήσει στις 7 χτες το πρωί από το σταθμό Θεσσαλονίκης. Από τη σφοδρή πρόσκρουση εκτροχιάστηκε ένα φορείο της μηχανής, με αποτέλεσμα να διακοπεί η κυκλοφορία. Από τους 12 συνολικά επιβάτες του τρένου, ένας τραυματίστηκε ελαφρά, ενώ όλη τη μέρα η εξυπηρέτηση των επιβατών για τη μετάβασή τους μέχρι τα σύνορα γινόταν με λεωφορεία. Σημειώνεται, ότι συχνά έχουν αναφερθεί προβλήματα στη λειτουργία των Αυτόματων Συστημάτων Ισόπεδης Διάβασης (ΑΣΥΔ) στο σιδηροδρομικό δίκτυο της Βόρειας Ελλάδας, ενώ σε κάθε χιλιόμετρο στο σιδηροδρομικό δίκτυο της Μακεδονίας και Θράκης αναλογεί και μια αφύλακτη διάβαση με αποτέλεσμα να γίνονται συχνά σοβαρά τροχαία ατυχήματα.
Στη γραμμή Θεσσαλονίκης-Αλεξανδρούπολης υπάρχουν 21 φυλασσόμενες και 50 αφύλακτες σιδηροδρομικές διαβάσεις ενώ στη γραμμή Αλεξανδρούπολης-Ορμένιου 35 φυλασσόμενες και 60 αφύλακτες. Από Θεσσαλονίκη προς Φλώρινα και Κοζάνη στο σύνολό τους οι διαβάσεις δεν είναι φυλασσόμενες εκτός από ορισμένες εξαιρέσεις.
Γενικότερα στη Μακεδονία και Θράκη υπάρχουν περί τις 400 αφύλακτες σιδηροδρομικές διαβάσεις. Σε μια από αυτές, στο σχετικά πολυσύχναστο κόμβο Πεντάβρυσου Πτολεμαΐδας έχουν σημειωθεί πολύνεκρα ατυχήματα χωρίς να έχουν παρθεί μέτρα για την αποτροπή νέας τραγωδίας. Παράλληλα, όπως καταγγέλλουν κάτοικοι της περιοχής, τα Αυτόματα Συστήματα Ισόπεδης Διάβασης που βρίσκονται σε άλλους δύο κόμβους με μεγάλη κίνηση, η μία στο Ανατολικό και η άλλη στο δρόμο Κοζάνης- Πτολεμαΐδας, πολλές φορές δε λειτουργούν.
Αξίζει να αναφερθεί ότι η αναβάθμιση του δικτύου από Αμύνταιο μέχρι τη Φλώρινα και Κοζάνη που άρχισε από τα Χριστούγεννα του 2003 ολοκληρώνεται, με αποτέλεσμα οι ταχύτητες των τρένων από 60-100 χιλιόμετρα την ώρα θα φθάσει τα 100-120 χιλ.
Στο Πολύκαστρο Κιλκίς, έχουν γίνει σοβαρά ατυχήματα γιατί οι μπάρες ή η φωτοσήμανση δε λειτούργησαν. Αλλά και ο τοπικός Τύπος των Σερρών αναφέρεται συχνά σε βλάβες στα Αυτόματα Συστήματα Ισόπεδης Διάβασης με αποτέλεσμα να τίθενται αυτά εκτός λειτουργίας. Στο Γεφυρούδι Σερρών οι κάτοικοι της περιοχής λένε ότι οι μπάρες συχνά χαλούν. Ομως για όλο το σιδηροδρομικό δίκτυο του νομού υπάρχουν μόνο δύο υπάλληλοι που είναι αδύνατο να βρίσκονται το συντομότερο δυνατόν εκεί που σημειώνονται οι βλάβες. Μάλιστα ένας οδηγός ταξί κατήγγειλε ότι τηλεφώνησε στον ΟΣΕ για βλάβη στην μπάρα στο Γεφυρούδι και του είπαν ότι οι υπάλληλοι έχουν σχολάσει.
Οι μηχανοδηγοί της Μακεδονίας λένε ότι στο σιδηροδρομικό δίκτυο της περιοχής κινδυνεύουν τόσο οι οδηγοί ΙΧ και φορτηγών όταν διέρχονται τις γραμμές των τρένων στις αφύλακτες διαβάσεις όσο και οι εργαζόμενοι και οι επιβάτες των τρένων καθώς συχνά από συγκρούσεις αμαξοστοιχιών με βαριά οχήματα σημειώθηκαν εκτροχιασμοί, όπως συνέβη και με το χτεσινό ατύχημα. Οπως τονίζουν δεν υπήρξε η πολιτική βούληση να κατασκευαστούν ανισόπεδες, υπέργειες ή υπόγειες διαβάσεις ή διαβάσεις που φυλάσσονται.
Χαρακτηριστικά, οι εργαζόμενοι του ΟΣΕ σε Ανατολική Μακεδονία και Θράκη σημειώνουν ότι ανισόπεδη σιδηροδρομική διάβαση υπάρχει έξω από τις Σέρρες, μία άλλη έξω από την Ξάνθη και μία πριν την Κομοτηνή. Ακόμη δύο, η μία στην είσοδο και η άλλη στην έξοδο της Αλεξανδρούπολης, πολύ λίγες δηλαδή αν αναλογιστούμε τη μεγάλη έκταση του συγκεκριμένου δικτύου. Υπάρχουν όμως και περιπτώσεις που εγκαθίστανται φύλακες στις γραμμές μόνο όταν περνάνε τα Intercity. Αυτό συμβαίνει στον κόμβο στο Πλατύ, όπου κάτοικοι και μαθητές του γειτονικού σχολείου είναι αναγκασμένοι το μεγαλύτερο μέρος της ημέρας και της νύχτας να περνούν μετά φόβου την αφύλακτη διάβαση. Οι τοπικές αρχές ζητούν από τον ΟΣΕ άμεσα να αρχίσει την κατασκευή υπόγειας διάβασης.
Ακόμη οι μηχανοδηγοί των τρένων που κινούνται στο σιδηροδρομικό δίκτυο της Βόρειας Ελλάδας επισημαίνουν τους κινδύνους που αντιμετωπίζουν στη διάρκεια ενός δρομολογίου. «Πρέπει να προσέχουμε μήπως διέρχεται από τις γραμμές κανένα αγροτικό μηχάνημα ή δυσκολεύεται να περάσει κανένα φορτηγό. Το κύριο πρόβλημα όμως παρουσιάζεται όταν βρισκόμαστε σε σημεία που δεν υπάρχει ορατότητα και μπροστά μας έχουμε αφύλακτες διαβάσεις τη μια μετά την άλλη», λένε.