Παρασκευή 11 Μάρτη 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 29
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
ΞΕΠΟΥΛΗΜΑ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗΣ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑΣ
Στο «σφυρί» και η Ακρόπολη!

Τα μνημεία της Ακρόπολης θέλει η πολυεθνική εταιρία «Φίλιπς» για να «πρωταγωνιστήσουν» στην παγκόσμια τηλεοπτική διαφημιστική της καμπάνια!

Ξεπέρασε τον εαυτό της η κυβέρνηση στο ζήτημα των παραχωρήσεων μνημείων της πολιτιστικής κληρονομιάς στο κεφάλαιο. Προχτές το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο (ΚΑΣ) «είδε» θετικά το «αίτημα» (βλ. ουσιαστικά απαίτηση) της πολυεθνικής εταιρίας «Φίλιπς» να χρησιμοποιήσει την Ακρόπολη στη νέα παγκόσμια διαφημιστική της «εκστρατεία», μέσω τηλεοπτικού «σποτ» και έντυπων καταχωρίσεων!

Η γνωμοδότηση αναβλήθηκε, αλλά το ΚΑΣ επέδειξε «πνεύμα» αποδοχής του «αιτήματος», πρωτοστατούντος του γενικού γραμματέα του ΥΠΠΟ και προέδρου του Συμβουλίου, Χρ. Ζαχόπουλου, ο οποίος «άδραξε» την ευκαιρία να επιτεθεί στους φορείς και τον Τύπο που αντιδρούν στην εμπορευματοποίηση της πολιτιστικής κληρονομιάς.

Οι εκπρόσωποι της «Φίλιπς» ζήτησαν τη λήψη εικόνας της Ακρόπολης υποστηρίζοντας ότι η καινούρια «καμπάνια» της... «ταιριάζει με το μήνυμα» των μνημείων! Στόχος είναι η δημιουργία ενός τηλεοπτικού «σποτ» 15 δευτερολέπτων, όπου το λογότυπο της εταιρίας θα εμφανίζεται στα τελευταία 3 δευτερόλεπτα, για να «αποφύγουν», υποτίθεται, την «ανάμειξη» της Ακρόπολης με την εταιρία... λόγω «σεβασμού» προς το μνημείο. Η αρμόδια Εφορεία Αρχαιοτήτων εισηγήθηκε θετικά στο «αίτημα», ενώ η αρμόδια Διεύθυνση του ΥΠΠΟ είχε «επιφυλάξεις».

Η «Φίλιπς» παρείχε το υλικό για το νέο φωτισμό της Ακρόπολης (μελέτη Μπιντό) και - όπως ειπώθηκε - με «μεγάλη έκπτωση». Αν και το αρνήθηκαν οι εκπρόσωποί της, ωστόσο εύλογα προκύπτει ότι τώρα ζητούν τα «ρέστα», με τη χρήση του μνημείου για διαφημιστικούς σκοπούς. Παρεμπιπτόντως, η «Φίλιπς» έχει «χωθεί» για τα καλά στο φωτισμό ελληνικών μνημείων (εκτός των άλλων «προσφέρει» και σχετική μελέτη για το θέατρο του Διονύσου), ενώ πήρε και το 85% των σχετικών εγκαταστάσεων των ολυμπιακών έργων!

Τα μέλη του ΚΑΣ «έσπευσαν» να διαχωρίσουν τη συγκεκριμένη υπόθεση από αυτές του Σουνίου με τη BMW και της Στοάς Αττάλου με τη «Vodafone» με το «επιχείρημα» ότι τώρα θα χρησιμοποιηθεί οπτικό υλικό του μνημείου και όχι άμεσα το ίδιο το μνημείο!

Ακόμη και όσοι θεώρησαν ότι η εμπορευματοποίηση «είναι μια κακή έννοια», πρόσθεσαν ότι «η σύνδεση με τη σύγχρονη ζωή είναι ένα στοιχείο της εποχής»! Ο Χρ. Ζαχόπουλος δήλωσε ότι δεν του προκαλεί αρνητική εντύπωση η έννοια της εμπορευματοποίησης, διότι και αυτοί που δουλεύουν στο Βράχο... παίρνουν μισθό! Επιτέθηκε επίσης στο «μέρος της ελληνικής κοινωνίας και του Τύπου» που αντιδρούν στην εμπορευματοποίηση χαρακτηρίζοντάς τους... «υπερσυντηρητικούς»! Δεν παρέλειψε βέβαια να μιλήσει περί... «προβολής» της Ακρόπολης μέσω της διαφήμισης!

Αντίθετα, ο Χρ. Ζαχόπουλος «ενοχλήθηκε» όταν μέλος του ΚΑΣ είπε ότι σε περίπτωση που μπει χρηματικό τέλος για τη χρήση της Ακρόπολης για διαφημιστικούς σκοπούς, θα πρόκειται ουσιαστικά για πώλησή της. Τελικά, το θέμα αναβλήθηκε για να εξεταστεί το ζήτημα των πνευματικών δικαιωμάτων από τη χρήση του φωτισμού στην Ακρόπολη για το «σποτ», επειδή η μελέτη ανήκει στον Μπιντό, αλλά και για να κατατεθεί στο ΚΑΣ το «γενικό πλαίσιο» για τις παραχωρήσεις μνημείων.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Εγκρίθηκε πρόταση για την αποκατάσταση της δυτικής πρόσβασης στην Ακρόπολη(2021-02-04 00:00:00.0)
Στον Βωβό «χάρισαν» τον αρχαιολογικό χώρο(2006-04-20 00:00:00.0)
Στο βωμό του κέρδους(2005-04-17 00:00:00.0)
Η πολιτιστική κληρονομιά δεν είναι εμπόρευμα(2005-02-01 00:00:00.0)
Για την προσβασιμότητα στην Ακρόπολη(2004-05-20 00:00:00.0)
Μπαλάκι οι ευθύνες(1997-02-20 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ