Τετάρτη 17 Μάη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 15
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΕΝΤΑΣΗ ΤΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
Κάθε δημότης κι ο αστυνόμος του

Νέο αστυνομικό σώμα που θα πληρώνουν οι δημότες και θα συμπληρώνει τη δράση της κρατικής αστυνομίας συγκροτεί η κυβέρνηση, με ΠΔ που προωθεί το υπουργείο Εσωτερικών

Τη δημιουργία ενός νέου αστυνομικού σώματος, που θα στενέψει περισσότερο τα όρια κι αυτής ακόμα της αστικής δημοκρατίας, προωθεί η κυβέρνηση. Το υπουργείο Εσωτερικών έχει ολοκληρώσει ήδη την επεξεργασία ενός σχεδίου Προεδρικού Διατάγματος για τη σύσταση και νέου Σώματος αστυνόμευσης - της Δημοτικής Αστυνομίας (ΔΑ), με χιλιάδες άτομα προσωπικό και καμία σχέση με ό,τι ως σήμερα λειτουργούσε ως δημοτική υπηρεσία.

Το σχέδιο ΠΔ βρίσκεται στα χέρια της ηγεσίας της Κεντρικής Ενωσης Δήμων και Κοινοτήτων Ελλάδας (ΚΕΔΚΕ) για ορισμένες τελικές αναδιατυπώσεις και γρήγορα θα προωθηθεί στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας για υπογραφή. Ακολούθως θα συσταθεί το Σώμα, που κατά πληροφορίες θα έχει περίπου 9.000 ένστολους. Οι δημοτικοί αστυνόμοι θα προστεθούν στους ήδη υπηρετούντες 50.000 υπάλληλους διαφόρων κρατικών υπηρεσιών που ασχολούνται με τη «Δημόσια Τάξη και Ασφάλεια». Και αυτό, με πρόσχημα την εγκληματικότητα και χωρίς καμία προσπάθεια να αντιμετωπιστούν τα πραγματικά αίτιά της.

Από μια απλή ανάγνωση του σχεδίου ΠΔ, προκύπτει αβίαστα ότι η κυβέρνηση προωθεί την ίδρυση του νέου αστυνομικού σώματος, που θα δρα συμπληρωματικά στην ΕΛ.ΑΣ. Συγκεκριμένα:

Το άρθρο 1, που αναφέρει τις 26 αρμοδιότητες της ΔΑ, δείχνει την πρόθεση του συντάκτη του σχεδίου να τη μεταβάλει σε όργανο γενικής αστυνόμευσης.

Το προσωπικό της ΔΑ διακρίνεται σε «ειδικό» και «λοιπό». Το «λοιπό» θα εξυπηρετεί ανάγκες γραμματειακής και τεχνικής υποστήριξης και θα προσλαμβάνεται με τις διατάξεις του 2190/94 (περί προσλήψεων). Το «ειδικό» προσωπικό θα κάνει τη «βρώμικη» δουλιά και θα προσληφθεί με ειδική διαδικασία που ορίζει το ίδιο το ΠΔ. Παρακάμπτεται, δηλαδή, ο 2190/94.

Τα κριτήρια διορισμού του «ειδικού» προσωπικού κάνουν σαφέστερη την πρόθεση της κυβέρνησης. Απαιτούνται σωματικά προσόντα (τόσο ανάστημα και τόση «στηθική περίμετρος»). Ορίζεται ότι πρέπει «να είναι Ελληνες πολίτες» και ακόμα «να έχουν πίστη στο Σύνταγμα» και «αφοσίωση στην Πατρίδα». Προφανώς δεν αρκούν οι από το Σύνταγμα οριζόμενες ιδιότητες που απαιτούνται για τους τακτικούς δημόσιους ή δημοτικούς υπάλληλους, αλλά απαιτείται κάποια «ειδική» νομιμοφροσύνη.

Κριτήριο διορισμού θεωρείται και η θητεία των υποψηφίων ως ως έφεδροι αξιωματικοί ή σε ειδικές δυνάμεις ή ως εθελοντές πενταετούς υποχρέωσης. Μάλιστα, στο σχετικό πίνακα μορίων, αυτή η προϋπηρεσία έχει τον υψηλότερο συντελεστή (4 αντί 2 και 1 άλλων κριτηρίων).

Στην προοπτική δημιουργίας καθαρά νέου ένοπλου αστυνομικού Σώματος παραπέμπουν και οι ειδικές διατάξεις για τα κωλύματα διορισμού, που περιέχουν ευρύτατη απαρίθμηση αδικημάτων και που δεν απαιτούνται ούτε για τους δικαστές ή τους γιατρούς και που μπορούν να εξηγηθούν μόνο αν υπάρχει πρόθεση δημιουργίας ένοπλου σώματος.

Επίσης, ορίζεται ότι οι δημοτικοί αστυνόμοι θα έχουν το δικαίωμα σύλληψης. Και πως η ΔΑ «υποχρεούται να συνδράμει το έργο της ΕΛ.ΑΣ και των οργάνων της»

Και φόροι

Η σύσταση και λειτουργία της ΔΑ θα βαρύνει τους δημότες με νέους δυσβάσταχτους φόρους. Δηλαδή, παρακάμπτεται η έστω και αδύναμη αίτηση της ΚΕΔΚΕ όποια αρμοδιότητα τής δίνεται να της δίνονται και οι ανάλογοι πόροι από τον κρατικό προϋπολογισμό. Για να λειτουργήσει η ΔΑ, θα επιβληθούν νέα ανταποδοτικά τέλη στους δημότες. Το ΠΔ είναι σαφές: «... από τις διατάξεις του παρόντος δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού». Ακόμα και οι δαπάνες για την εκπαίδευση «σε κάθε περίπτωση, βαρύνουν τους οικείους ΟΤΑ...».


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ