Σάββατο 19 Φλεβάρη 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 6
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΓΙΩΡΓΟΣ ΤΟΥΣΣΑΣ
Στο απυρόβλητο οι εφοπλιστές για τη ρύπανση της θάλασσας

Συνέντευξη ενημέρωσης του Ευρωκοινοβουλίου στην Αθήνα για τα θέματα που θα απασχολήσουν την ερχόμενη Σύνοδο του Ευρωκοινοβουλίου

Από τη συνέντευξη Τύπου των Ελλήνων ευρωβουλευτών
Από τη συνέντευξη Τύπου των Ελλήνων ευρωβουλευτών
Η Οδηγία για τη ρύπανση της θάλασσας από πλοία και τη θέσπιση κυρώσεων για τις παραβάσεις, αποτέλεσε το μείζον ζήτημα της χτεσινής Συνέντευξης Τύπου, ενόψει της Συνόδου της Ολομέλειας του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. Τη συνέντευξη διοργάνωσε το γραφείο του Ευρωκοινοβουλίου στην Αθήνα, με ομιλητές τον Γ. Τούσσα, ευρωβουλευτή του ΚΚΕ, την Ρ. Κράτσα της ΝΔ και τον Ν. Σηφουνάκη του ΠΑΣΟΚ, μέλη της Επιτροπής Μεταφορών του Ευρωκοινοβουλίου.

Η συζήτηση αφορούσε στην ενημέρωση γύρω από τα βασικά ζητήματα που θα απασχολήσουν την προσεχή Ολομέλεια του Ευρωκοινοβουλίου, που θα πραγματοποιηθεί στο Στρασβούργο στις 21-24 Φλεβάρη 2005, τα οποία εμπίπτουν στις αρμοδιότητες της Επιτροπής Μεταφορών, με κύριο θέμα την απόφαση - πλαίσιο για τη ρύπανση της θάλασσας από πλοία.

Οπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο Γιώργος Τούσσας, ευρωβουλευτής του ΚΚΕ, «η πείρα δείχνει ότι είναι κραυγαλέα ανεπαρκή τα προληπτικά και κατασταλτικά μέτρα για τους πλοιοκτήτες, τους εφοπλιστές, τους διαχειριστές, τους νηογνώμονες που έχουν την ευθύνη για την κατάσταση, τη λειτουργία, την αξιοπλοΐα του πλοίου». Ανέφερε ότι όλα αυτά τα χρόνια κανένας πλοιοκτήτης ή εφοπλιστής δεν τιμωρήθηκε στο ζήτημα της ρύπανσης. Αντίθετα, οι ναυτεργάτες χρησιμοποιούνται ως εξιλαστήρια θύματα για «να εκτονώσουν τις λαϊκές αντιδράσεις και να ανακόψουν τους αγώνες του μαζικού - λαϊκού κινήματος για την προστασία του περιβάλλοντος». Ο ευρωβουλευτής σημείωσε ότι «η πολιτική που καθορίζεται με κίνητρο την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας, την αύξηση των κερδών των ναυτιλιακών και χερσαίων βιομηχανικών επιχειρήσεων των μονοπωλίων, είναι άκρως επικίνδυνη για την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα και την προστασία του περιβάλλοντος». Επισήμανε, δε, ότι η θαλάσσια ρύπανση δεν είναι ζήτημα νομικής διατύπωσης, αλλά καθαρά πολιτικό ζήτημα. Οπως τόνισε, «καταθέσαμε τροπολογία στην Επιτροπή Μεταφορών, που θα τεθεί σε ψηφοφορία στην προσεχή ολομέλεια του Κοινοβουλίου. Η τροπολογία διευρύνει και συγκεκριμενοποιεί τα φυσικά πρόσωπα και τους εμπλεκόμενους φορείς για την επιβολή κυρώσεων». Με τον τρόπο αυτό, οι εμπλεκόμενοι δε θα έχουν τη δυνατότητα να «αλλάζουν πρόσωπο» και να μη δίνουν λόγο για τις πράξεις τους.

Οπως τόνισε ο Γ. Τούσσας, «η Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ είναι αντίθετη στην πρόταση της ΕΕ, γιατί φορτώνει τις ευθύνες των ατυχημάτων στα μέλη του πληρώματος, διαιωνίζει την εφοπλιστική ασυδοσία, αφήνει στο απυρόβλητο ασφαλιστικές εταιρίες, ναυλωτές, νηογνώμονες».

Χαρακτηριστικό παράδειγμα της πολιτικής υποστήριξης των συμφερόντων των εφοπλιστών είναι και η μη υλοποίηση, με την κάλυψη της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, της υποχρέωσης των ακτοπλοϊκών εταιριών να καταθέτουν στο ΥΕΝ τα συμβόλαια με τις ασφαλιστικές για την ασφάλεια των επιβατών και άλλων ασφαλιστικών κινδύνων. Υπενθυμίζουμε ότι για το θέμα αυτό οι βουλευτές του ΚΚΕ Γ. Πατσιλινάκος και Ε. Παντελάκη είχαν υποβάλει στις 18 Γενάρη 2005 στον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας αίτηση κατάθεσης των ασφαλιστικών εγγράφων εντός της καθορισμένης από τη Βουλή ημερομηνίας. Στην αίτηση των δυο βουλευτών, ο Μ. Κεφαλογιάννης είχε αποδώσει ευθύνες στην προηγούμενη κυβέρνηση για τη χρονική μετατόπιση του προβλήματος, δηλώνοντας ότι η «ηγεσία του ΥΕΝ εξετάζει το θέμα αυτό με την απαιτούμενη ευαισθησία»...

Από την πλευρά της, η Ρ. Κράτσα, ευρωβουλευτής της ΝΔ, ισχυρίστηκε, συντασσόμενη με τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας, ότι ποινικοποιείται το ναυτικό επάγγελμα, την ίδια στιγμή που παραμένει, με τη σύμφωνη γνώμη ΝΔ και ΠΑΣΟΚ, η νομοθεσία που καθίζει στο σκαμνί τα μέλη του πληρώματος των πλοίων. Εξέφρασε δε το φόβο ότι η διάκριση, στην Οδηγία, μεταξύ κοινοτικών και μη κοινοτικών πλοίων, μπορεί να οδηγήσει πλοιοκτήτες να υιοθετήσουν σημαίες άλλων κρατών, προκειμένου να αποφύγουν τις επιπτώσεις, πλήττοντας το ευρωπαϊκό και το ελληνικό νηολόγιο.

Στην τοποθέτησή του, ο Ν. Σηφουνάκης, ευρωβουλευτής του ΠΑΣΟΚ, δήλωσε ότι το «95% τουλάχιστον των εφοπλιστών γνωρίζουν τη νομοθεσία και δε διανοούνται να την παραβιάσουν»...

Στην προσεχή Ολομέλεια του Ευρωκοινοβουλίου θα συζητηθούν, ακόμα, η αντικατάσταση των αδειών οδήγησης με έναν ενιαίο τύπο, η αναγνώριση των πιστοποιητικών ναυτικής ικανότητας και το καθεστώς κρατικών επιδοτήσεων σε εταιρίες συγκοινωνιών που συνδέουν απομακρυσμένες περιοχές και νησιά. Επιπλέον, θα συζητηθεί η θέσπιση αρχής για ανταλλαγή πληροφοριών που αφορούν τα ποινικά μητρώα, ο προσανατολισμός της οικονομικής πολιτικής και ο περιορισμός των δημοσιονομικών ελλειμμάτων, καθώς και οι στρατηγικοί προσανατολισμοί και το πρόγραμμα δράσης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ