Τετάρτη 17 Μάη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 21
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ
Νησιώτες και ναυτεργάτες πληρώνουν τη «νύφη»

Υποβαθμίζονται οι θαλάσσιες συγκοινωνίες με σοβαρές συνέπειες για τους νησιώτες

Στοιχεία - καταπέλτες για τη ραγδαία υποβάθμιση των ακτοπλοϊκών θαλάσσιων συγκοινωνιών, προέκυψαν κατά τη διάρκεια των δύο ευρειών συσκέψεων που έγιναν χτες και προχτές στο υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, με εκπροσώπους της Τοπικής και Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης, βουλευτών και μαζικών φορέων από τα νησιά του Αιγαίου και του Ιονίου. Ωστόσο, ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Χρήστος Παπουτσής, δίνοντας το στίγμα για τα όσα επιφυλάσσει η κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ σε βάρος των νησιωτών και των ναυτεργατών, που είναι ναυτολογημένοι στα πλοία της ακτοπλοΐας, χαρακτήρισε και χτες ως «εκσυγχρονισμό» την ασύδοτη πλέον δράση των Μινωικών Γραμμών, της ΑΝΕΚ και των Επιχειρήσεων Αττικής στην ακτοπλοΐα και αναμάσησε τα περί «ενίσχυσης των ναυτιλιακών εταιριών» για «ισχυρές επιχειρήσεις στην ελεύθερη αγορά»!

Ειδικότερα σε ό,τι αφορά, για παράδειγμα, τις Κυκλάδες, αυτή την περίοδο κυριαρχεί στις γραμμές αυτές η MFD θυγατρική των Μινωικών. Εχει δρομολογημένα 17 συμβατικά πλοία και 4 ταχύπλοα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα στη γραμμή Πειραιά - Πάρος - Νάξος - Ιος - Θήρα, που στη διάρκεια της περσινής περιόδου ήταν 14 πλοία δρομολογημένα πλοία από 4 διαφορετικές εταιρίες, φέτος τα πλοία που εκτελούν τη γραμμή είναι 10! Ακόμα η σύνδεση Παροναξίας με την Ιο και τη Θήρα φέτος γίνεται με τουλάχιστον 3 πλοία λιγότερα. Ιδια είναι η κατάσταση και με τα νησιά Σίκινο και Φολέγανδρο, καθώς φέτος εκτελείται ένα δρομολόγιο τη βδομάδα προς αυτά από τρία που ήταν πέρσι. Ακόμα, φέτος διακόπηκε η σύνδεση με Κρήτη, Θεσσαλονίκη, Δωδεκάνησα.

Τα κυριότερα προβλήματα που έχουν καταγραφεί είναι βέβαια η μείωση των δρομολογουμένων πλοίων και των εκτελούμενων δρομολογίων, αύξηση της διάρκειας των ταξιδιών λόγω εξοικονόμησης καυσίμων από τις εταιρίες, αλλαγή και συγχώνευση δρομολογίων για λόγους οικονομίας, μη εκτέλεση δρομολογίων αμέσως μετά την άρση απαγορευτικού, αύξηση κατά 20% του αριθμού που ορίζει το πρωτόκολλο μεταφοράς επιβατών, με αποτέλεσμα να παρατηρείται έντονος συνωστισμός του επιβατικού κοινού!

Ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, σε μια προσπάθεια να αποπροσανατολίσει τους κατοίκους των νησιών, ανέφερε και χτες ότι θα παρθούν υπόψη τα προβλήματα που έχουν προκύψει με το νέο θεσμικό πλαίσιο της ακτοπλοΐας. Με άλλα λόγια, και χτες ο υπουργός προσέφυγε σε απροκάλυπτο εμπαιγμό σε βάρος των νησιωτών, αφού τα όσα συμβαίνουν στην ακτοπλοΐα απορρέουν από την ...«προετοιμασία» κυβέρνησης και εφοπλιστών να «υποδεχτούν» την πλήρη απελευθέρωση των θαλάσσιων συγκοινωνιών, δηλαδή την άρση του καμποτάζ, που επιβάλλει ο διαλυτικός κανονισμός 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Στα πλαίσια των προετοιμασιών, εντάσσεται και η αλλαγή του θεσμικού πλαισίου της ακτοπλοΐας. Σημείωσε δε, εντείνοντας την πρόκληση, ότι στην Ευρώπη «όπου έγινε απελευθέρωση αγορών υπήρχαν ευεργετικές επιδράσεις».


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ