Τετάρτη 17 Μάη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 36
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΔΙΑΚΡΙΤΙΚΑ
Κράτος φονιάς «μοιρολογεί»...

Πολύ ...κλάμα «έπεσε» για τα θύματα της ασφάλτου στις μέρες των γιορτών. Μάλιστα, «απαρηγόρητες μοιρολογίστρες» εμφανίζονται κρατικοί αρμόδιοι, οι οποίοι, ενώ ευθύνονται για το «φόνο», οδύρονται για «το κακό που μας βρήκε». Διότι, βεβαίως, δεν πείθουν, όταν επιχειρούν να μεταθέσουν τις ευθύνες για τα πολλά και θανατηφόρα τροχαία δυστυχήματα, αποκλειστικά, σχεδόν, στους οδηγούς, καταλογίζοντάς τους ανικανότητα, έλλειψη προσοχής και «κυκλοφοριακής αγωγής». Ευθύνες έχουν και εκείνοι, που, χρόνια τώρα, δεν κατασκευάζουν τους δρόμους που χρειάζονται, δεν επιδιορθώνουν γρήγορα και σωστά οδικές ατέλειες για να κονομάνε πιο πολλά οι εργολάβοι και δεν επιβάλλουν τον ουσιαστικό επιβοηθητικό - και όχι απλώς εισπρακτικό - οδικό έλεγχο εκ μέρους των αρμοδίων αστυνομικών αρχών.

Επομένως, το ...κλάμα των αρμοδίων για τον ακριβό «φόρο αίματος» που πληρώνουν οι Ελληνες στους δρόμους, όσο σπαραξικάρδιο κι αν φαίνεται, δεν πείθει ότι διαθέτουν «πονησιάρες» καρδιές οι, εξ επαγγέλματος, «μοιρολογίστρες».

Ευθύνες φέρει το κράτος, όχι μόνο γιατί δεν ενδιαφέρεται για την ποιότητα των δρόμων και τον ουσιαστικό έλεγχο της οδικής συμπεριφοράς, αλλά, κυρίως, γιατί με την πολιτική των κυβερνήσεών του εξωθεί και, εν πολλοίς, εξαναγκάζει τους Ελληνες να χρησιμοποιούν όλο και περισσότερο το ΙΧ αυτοκίνητο.

Σκεφτείτε πόσο λιγότερα τροχαία δυστυχήματα - κι επομένως πολύ λιγότερα θύματα - θα είχαμε αν, π.χ., ο σιδηρόδρομος ήταν σε θέση να ικανοποιήσει τις ανάγκες μετακίνησης μέσα στη χώρα μας. Ομως, οι κυβερνήσεις όχι μόνο δεν παίρνουν τα αναγκαία μέτρα για τον εκσυγχρονισμό και την αναβάθμιση της παροχής υπηρεσιών του σιδηροδρόμου - είναι χαρακτηριστικό ότι το σιδηροδρομικό δίκτυο «κρατάει» από την εποχή του Τρικούπη - αλλά, αντιθέτως, κάνουν ό,τι μπορούν για να τον υποβαθμίσουν και, τελικά, να τον «βγάλουν από την κυκλοφορία». Ανάλογα ευεργετικά αποτελέσματα θα υπήρχαν, αν τα ΚΤΕΛ λειτουργούσαν υπό διαφορετικό καθεστώς με αναβαθμισμένες και οικονομικά προσιτές υπηρεσίες κι αν υπήρχαν σε επαρχιακές πόλεις αεροδρόμια για την αξιοποίηση της πολιτικής αεροπλοΐας.

Τίποτα από όλα αυτά δε γίνεται. Τουναντίον, στα πλαίσια της πολιτικής της «ελεύθερης» αγοράς, ο ΟΣΕ υποβαθμίζεται για να δοθούν βασικοί και προσοδοφόροι τομείς του σε ιδιώτες, που θα τον μετατρέψουν, από φτηνό και λαϊκό, σε πανάκριβο και «ελιτίστικο» μέσο μετακίνησης, ενώ στους ιδιώτες θα παραμείνουν τα ΚΤΕΛ και θα οδηγηθεί και η «Ολυμπιακή». Ετσι, εκ των πραγμάτων, το ΙΧ θα εξακολουθεί να είναι το κατ' εξοχήν μεταφορικό μέσο και είναι φυσιολογικό, σε περιόδους αιχμής, όπως στις γιορτές που κινούνται στις εθνικές οδούς δεκάδες χιλιάδες αυτοκίνητα, να έχουμε πολλά τροχαία δυστυχήματα και να χάνονται πολλές ανθρώπινες ζωές.

Συνεπώς, φονιάς της ασφάλτου είναι το ίδιο το κράτος, με φονικό εργαλείο την πολιτική του κι όσο κι αν «μοιρολογεί» τα θύματά του, δεν μπορεί να κρύψει τις τεράστιες εγκληματικές ευθύνες του. Είναι, δε, προφανές, ότι αν δεν αλλάξει η πολιτική που οδηγεί στην υποβάθμιση των δημόσιων μαζικών μέσων μεταφοράς, εξαναγκάζοντας τους Ελληνες να ρισκάρουν τη ζωή τους μετακινούμενοι με τα ΙΧ αυτοκίνητα, ακόμα κι αν γίνουν καλύτεροι δρόμοι και ληφθούν πιο δραστικά μέτρα αστυνομικού ελέγχου, το πρόβλημα δε θα λυθεί και η Ελλάδα θα θρηνεί όλο και περισσότερα θύματα τροχαίων δυστυχημάτων. Για ν' αλλάξει η κατάσταση απαιτείται η ενεργοποίηση του λαού κατά της πολιτικής υποβάθμισης και ιδιωτικοποίησης των δημόσιων μεταφορικών μέσων. Ετσι, θα σωθούν ζωές Ελλήνων...


Παύλος ΡΙΖΑΡΓΙΩΤΗΣ


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ