Κυριακή 13 Φλεβάρη 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 16
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΑΝΤΑΠΟΔΟΤΙΚΑ ΤΕΛΗ
Αύξηση 105% την τελευταία 10ετία!

Την τελευταία δεκαετία, τα ανταποδοτικά τέλη καθαριότητας και φωτισμού έχουν αυξηθεί κατά 105,55% για τις κατοικίες και 113,58% για τους επαγγελματικούς χώρους. Την ίδια περίοδο, το βασικό μεροκάματο έχει αυξηθεί μόλις κατά 63,01%. Το αποτέλεσμα, λοιπόν, είναι να έχει διαμορφωθεί η τιμή στα 1,48 ευρώ το τετραγωνικό μέτρο για τις κατοικίες και στα 5,66 ευρώ το τ.μ. για τα καταστήματα.

Αποκαλυπτικό των προθέσεων της διοίκησης, είναι το εισηγητικό έγγραφο, με το οποίο εισηγούνταν η διοίκηση τις νέες αυξήσεις για το 2005: «Ο προϋπολογισμός - αναφέρει το σχετικό έγγραφο - των ανταποδοτικών τελών καθαριότητας και φωτισμού του 2005 απεικονίζει την πολιτική βούληση της Δημοτικής Αρχής να ενισχύσει τον καθαρώς ανταποδοτικό χαρακτήρα». Σύμφωνα με στοιχεία της «Συμπαράταξης για την Αθήνα» τα υψηλά ανταποδοτικά τέλη έχουν σαν αποτέλεσμα οι επαγγελματίες, οι βιοτέχνες και οι έμποροι της Αθήνας, να πληρώνουν περισσότερα απ' ό,τι οι συνάδελφοί τους, σε Κηφισιά, Βούλα, Γλυφάδα και Βριλήσσια.

Ο δημότης, όμως, δεν πληρώνει μόνο τα ανταποδοτικά τέλη, αλλά και τα όποια προγράμματα κοινωνικής πρόνοιας του Δήμου Αθηναίων. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, είναι το πρόγραμμα «Βοήθεια στο Σπίτι». Οι δημότες θα κληθούν να πληρώσουν πάνω από 270 εκατ. δραχμές (793.364 ευρώ) για τη συνέχιση του προγράμματος μέχρι το 2008! Προκλητικές, όμως, ήταν και οι αυξήσεις στα τροφεία των Δημοτικών Παιδικών Σταθμών, αφού αυξήθηκαν κατά... 200% το σχολικό έτος 2003-2004. Οι Σταθμοί αυτοί είναι οι πρώην κρατικοί που μεταφέρθηκαν στην Αυτοδιοίκηση μετά από εντολή της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ, αναγκάζοντας τους δήμους να επιβάλλουν επιπλέον χαρατσώματα.

Η ουσία, πάντως, κάθε οικονομικής πολιτικής, είναι τι έργο - ποιοτικά και ποσοτικά - αποδίδεται στους πολίτες. Ακόμη και σε αυτή την περίπτωση, το όποιο έργο είναι, στην καλύτερη των περιπτώσεων, «έργο - βιτρίνα». Στην ουσία, οι δαπάνες του Δήμου Αθηναίων για το 2005 είναι κύρια λειτουργικού χαρακτήρα και καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες (πχ μισθούς, επιδόματα εργαζομένων, εξοπλισμό γραφείων κλπ). Οι δαπάνες για έργα, που θα βελτιώσουν επί της ουσίας το βιοτικό επίπεδο των εργαζομένων και των κατοίκων της Αθήνας, είναι περιορισμένες.

Οι δαπάνες για την κοινωνική πολιτική είναι τέτοιες, ώστε απλά να συντηρηθεί η υπάρχουσα κατάσταση. Είναι χαρακτηριστικό ότι στο σκέλος των επενδύσεων για κτίρια προβλέφτηκαν για το 2004 1,35 εκατ. ευρώ, και δαπανήθηκαν μόλις 76.000 ευρώ (!), ενώ για το 2005 προβλέπονται μόνο 634.000 ευρώ! Οι δαπάνες των «νέων κοινωνικών προγραμμάτων» έφτασαν μόλις στο 41% των προϋπολογισθέντων για το 2004.

Ιδιαίτερη αναφορά αξίζει να γίνει στα έξοδα της Διεύθυνσης Πρασίνου - Κηποτεχνίας, δεδομένων των τεράστιων προβλημάτων που αντιμετωπίζει η πρωτεύουσα, σε αυτόν τον τομέα. Για το 2004 προβλέπονταν 14,628 εκατ. ευρώ και δαπανήθηκαν μόνο τα 4,125 εκατ. ευρώ (28%). Για το 2005 προβλέπονται 13,528 εκατ. ευρώ. Τα έξοδα για το πράσινο καλύπτουν μόλις το 2% του συνόλου του προϋπολογισμού. Τα αντίστοιχα έξοδα για το 2004 έφτασαν το 0,9% του προϋπολογισμού.


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ