Κυριακή 21 Μάη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 15
ΕΝΘΕΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: "7 ΜΕΡΕΣ ΜΑΖΙ"
Τροχοί
Νέο SEAT LEON
Οικογενειακό κουπέ με ταμπεραμέντο

Ενα δυναμικό οικογενειακό coupe, το LEON είναι το νέο όπλο της Seat στην πλέον δύσκολη μεσαία κατηγορία. Το νέο μοντέλο διατηρεί το στιλ που χαρακτηρίζει όλες τις τελευταίες δημιουργίες των Ισπανών, προσπαθώντας να το συνδιάσει με την πρακτικότητα της πίσω πόρτας

Σχεδιαστικά το μεγαλύτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το πίσω μέρος, όπου δεσπόζει το οικόσημο της εταιρίας, το οποίο όπως και στο Ibiza χρησιμοποιείται και ως λαβή για το άνοιγμα του πορτ-μπαγκάζ. Τα φώτα δένουν αρμονικά με τις γραμμές των φτερών και δίνουν μια δεμένη και διαφορετική από το συνηθισμένο εικόνα. Το εμπρός μέρος με τη νέα μάσκα είναι πλήρως εναρμονισμένο στο family look της Seat. Το συνολικό προφίλ του Leon αποδίδεται ως ένα σπορ compact hatchback οικογενειακού χαρακτήρα. Οι Ισπανοί δηλαδή, απευθύνονται σε οικογενειάρχες με ταμπεραμέντο και προσπαθούν να πείσουν με το συνδυασμό αισθητικής και ποιότητας. Είναι τέτοια μάλιστα η αναβάθμιση της ποιότητας που το αυτοκίνητο θα μπορούσε άνετα να φορά το οικόσημο της VW.

Οι ελπίδες της Seat για μια καλή πορεία του Leon πρέπει να είναι ανάλογες με την προσπάθεια της εταιρίας να παρουσιάσει μια ολοκληρωμένη γκάμα για το νέο μοντέλο. Ετσι για πρώτη φορά παρουσιάστηκαν όχι μόνο κινητήρες με ιπποδυνάμεις από 75 έως 180 άλογα, αλλά και η πρώτη τετρακίνητη έκδοση στην ιστορία της εταιρίας.

Συγκεκριμένα, η κορυφαία έκδοση του Leon θα αφορά τον 1.800άρι τούρμπο κινητήρα με τις 20 βαλβίδες, ο οποίος αποδίδει 180 ίππους. Εμφανισιακά θα ξεχωρίζει από τις 16άρες αλουμινένιες ζάντες και τη διπλή χρωμισμένη εξάτμιση, αλλά και από τις επιδόσεις που είναι 7`.5`` για τα 0-100 χλμ/ώρα και 229 χλμ/ώρα. Το Leon 1.8 Lt, εκτός από τις πενταβάλβιδες κεφαλές, διαθέτει μια ακόμη τεχνολογική αιχμή, αφού εφοδιάζεται με εξατάχυτο κιβώτιο που έχει δύο δευτερεύουσες άξονες που επιτρέπουν την επιλογή δυο διαφορετικών ομάδων σχέσεων.


Η άλλη ενδιαφέρουσα έκδοση του Leon ξεχωρίζει από το σήμα 4 στο πίσω μέρος και υπονοεί το 4x4 που βασίζεται σε ένα έξυπνο ηλεκτρονικό σύστημα συμπλέκτη Hadlex, το οποίο λειτουργεί σαν κεντρικό διαφορικό. Το τετρακίνητο Leon είναι εφοδιασμένο με ενισχυμένο πλαίσιο, υψηλότερο δάπεδο και πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων. Η εξελιγμένη τετρακίνηση που ενεργοποιείται ηλεκτρονικά διαφοροποιεί συνεχώς τη ροπή που μεταδίδεται στον πίσω άξονα και συνεργάζεται με μια σειρά ηλεκτρονικά συστήματα, όπως ABS, EDS και ESP.

Βέβαια για το ευρύ κοινό το μεγαλύτερο ενδιαφέρον πρακτικά θα επικεντρωθεί στις εκδόσεις με κινητήρες των 1.4 και 1.6 λίτρων. Ο ροπάτος 1.400άρης κινεί με κάποια κόπωση το αμάξωμα, αν και τελικά τα καταφέρνει. Τα 75 άλογα καταφέρνουν να επιταχύνουν τα 1.210 κιλά σε 14`.3`` για τα 0-100 χλμ/ώρα και χαρίζουν τελική 170 χλμ.

Ο 1.600άρης τα καταφέρνει αισθητά καλύτερα χάρη στα 101 άλογα και ταιριάζουν καλύτερα στο Leon. Η επιτάχυνση για τα 0-100 έρχεται σε 11`.4``, ενώ η τελική έχει ανέβει στα 188 χλμ/ώρα.

Οι αναρτήσεις σε όλες τις εκδόσεις πλην του 4x4 είναι γόνατα Μακφέρσον με αντιστρεπτική δοκό εμπρός και ημιάκαμπτος άξονας με διαμήκεις υστερούντες βραχίονες, ελικοειδή ελατήρια και αντιστρεπτική δοκό πίσω. Βέβαια οι ρυθμίσεις είναι διαφορετικές. Το 1.4 είναι μαλακά ρυθμισμένο προς χάριν της άνεσης, ενώ το 1.6 είναι πιο σφιχτό. ώστε να βάζει την αυξημένη ιπποδύναμη στο δρόμο. Η ισορροπία του 1.6 είναι εξαιρετική και χωρίς να αφαιρεί άνεση δίνει αρκετή αυτοπεποίθηση στον οδηγό, ώστε να κινηθεί ζωηρά.


Τα φρένα είναι εμπρός πίσω δίσκοι, κάτι που δε συναντάται συνήθως στην κατηγορία. Εμπρός υπάρχουν αεριζόμενοι δίσκοι διαμέτρου 256 χιλ. ενώ πίσω 232 χιλ. Στα 1.8 οι διαστάσεις αυξάνουν σε 320 χιλ. εμπρός, παραμένοντας ίδιες πίσω. Στην έκδοση 4x4 και ο πίσω δίσκος είναι μεγαλύτερος φθάνοντας τα 256 χιλ.

Η βασική έκδοση ονομάζεται Senso και στον εξοπλισμό περιλαμβάνει: αερόσακο οδηγού (65lt), αερόσακο συνοδηγού (120lt), πλευρικούς (12lt), air condition, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ραδιοκασετόφωνο με 4 ηχεία, ελαστικά 175/80R 14``, ρυθμιζόμενο κάθισμα οδηγού, αναδιπλούμενο ασύμμετρα πίσω κάθισμα, μπρίζα 12V στο χώρο αποσκευών, immobilizer και ρυθμιζόμενο καθ' ύψος και βάθος τιμόνι. Η τιμή ξεκινά από 4.300.000 δρχ. θα διατίθεται και μια αναβαθμισμένη έκδοση Senso ABS, η οποία εκτός από το τελευταίας γενιάς ABS θα εφοδιάζεται με ηλεκτρονικά συστήματα κατανομής πέδησης EBV και ESBS.



Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ