Τρίτη 1 Φλεβάρη 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 31
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Η πολιτιστική κληρονομιά δεν είναι εμπόρευμα

Ερώτηση του ΚΚΕ στη Βουλή, με αφορμή την παραχώρηση για διαφημιστικούς σκοπούς του ναού του Ποσειδώνα σε αυτοκινητοβιομηχανία

«Τα μνημεία της χώρας μας αποτελούν μέρος της παγκόσμιας παιδείας και δεν πρέπει να εμπορευματοποιούνται» τονίζεται σε Ερώτηση των βουλευτών του ΚΚΕ Ορέστη Κολοζώφ και Αντώνη Σκυλλάκου προς τον υπουργό Πολιτισμού, με αφορμή τη - με οριακή πλειοψηφία - γνωμοδότηση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου να μετατρέψει το ναό του Ποσειδώνα στο Σούνιο... σε «φόντο» για τις διαφημιστικές ανάγκες της αυτοκινητοβιομηχανίας BMW.

Οι βουλευτές αναφέρουν πως «η κυβέρνηση φέρει ακέραια την ευθύνη γιατί εκ των πραγμάτων με τη στάση της καθόρισε το αποτέλεσμα στο ΚΑΣ», αφού ο γγ του ΥΠΠΟ, Χρ. Ζαχόπουλος, ασκώντας το δικαίωμα που του δίνει ο νόμος ως πρόεδρος του συμβουλίου να «μετρηθεί» η ψήφος του ως διπλή σε περίπτωση ισοψηφίας, υπερψήφισε την παραχώρηση στην αυτοκινητοβιομηχανία και «έλυσε» το διχασμό του ΚΑΣ, όπου 8 μέλη του ψήφισαν υπέρ και 8 κατά της παραχώρησης.

«Η ενέργεια αυτή είναι απαράδεκτη», σημειώνουν οι βουλευτές και προσθέτουν: «Επρεπε να ληφθούν σοβαρά υπόψη οι επιφυλάξεις των επιστημόνων του ΚΑΣ και να μη γίνει αποδεκτό το αίτημα της αυτοκινητοβιομηχανίας. Τα επιχειρήματα για προβολή του μνημείου και για συμβολή της ως άνω ενέργειας στη μεγαλύτερη επαφή της κοινωνίας με τους αρχαιολογικούς χώρους, είναι διάτρητα (εκτός και αν κοινωνία για την κυβέρνηση αποτελούν οι κάθε είδους πολυεθνικές επιχειρήσεις που επιθυμούν τη διαφήμισή τους μέσω των μνημείων)».

Σημειώνουν επίσης ότι αυτή η απόφαση «συνιστά το άνοιγμα του δρόμου για χυδαία εμπορευματοποίηση των αρχαιολογικών χώρων και της πολιτιστικής κληρονομιάς του τόπου μας. Η θέση που εξέφρασαν μέλη του ΚΑΣ για άνοιγμα των ασκών του Αιόλου και για άλλα μνημεία χρειάζεται να παρθεί σοβαρά υπόψη όλων (...)».

Τέλος, οι βουλευτές ρωτούν τον υπουργό: «Αποτελεί ή όχι για την κυβέρνηση ηθικό ζήτημα η αξιοποίηση της πολιτιστικής κληρονομιάς του τόπου μας για διαφήμιση και χυδαία προβολή της από πολυεθνικές εταιρίες; Πόσο μέτρησε στην απόφαση της κυβέρνησης η γνώμη των επιστημόνων του ΚΑΣ που μίλησαν για προστασία των μνημείων από τη χρήση τους για ίδιον όφελος και για αποφυγή της εμπορευματικής χρήσης τους; Προβληματίζεται η κυβέρνηση από το γεγονός ότι κατά την ψηφοφορία το αποτέλεσμα ήταν 50%-50% και καθόρισε την απόφαση η ψήφος του διορισμένου απ' αυτήν Γενικού Γραμματέα του υπουργείου; Μέχρι πού σκοπεύει να φτάσει η κυβέρνηση την εμπορευματική χρήση της πολιτιστικής κληρονομιάς της χώρας μας, δίνοντάς τη για διαφημιστική και κάθε άλλου είδους χρήση σε πολυεθνικές εταιρίες;».

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
«Κελεπούρι» ή «εμπόδιο» ανάλογα με τις ανάγκες του κεφαλαίου (5/2/2012)
Ολοταχώς για πλήρη εμπορευματοποίησή της (24/11/2011)
Η καπιταλιστική κρίση ως «ευκαιρία» κερδοφορίας στον Πολιτισμό (18/9/2011)
Στο «σφυρί» και η Ακρόπολη! (7/4/2005)
Στο «σφυρί» και η Ακρόπολη! (11/3/2005)
Ξεσηκώνεται ο κόσμος του Πολιτισμού (25/2/2005)

Κορυφή σελίδας

Διαβάστε στο «Ρ»
Ο καιρός
Weather data from openweathermap.org