Τα έργα παρουσιάζονται σε τέσσερις ενότητες: Η πρώτη ιστορεί την πορεία του μουσείου από την ανέγερσή του ως θερινής κατοικίας της κόρης του Μεγάλου Πέτρου, Ελισάβετ Πετρόβνα, η οποία δημιούργησε την πρώτη συλλογή, μέχρι σήμερα. Σ' αυτήν την ενότητα ιστορείται και η αρχαιοελληνική συλλογή, παρουσιάζονται τα ελληνικά αγγεία με γραπτή διακόσμηση, τα πήλινα ειδώλια, η ελληνική χαλκογλυπτική, σφραγιδόλιθοι και αρχαιοελληνικά νομίσματα. Η δεύτερη ενότητα αφορά σε αρχαιότητες, στην τέχνη των Ελλήνων και Σκυθών στη βόρεια Παρευξείνια περιοχή, γλυπτά, κοσμήματα, νομίσματα, στην τέχνη και σε νομίσματα της μεσαιωνικής Χερσώνας. Η τρίτη ενότητα αφιερώνεται σε έργα τέχνης και νομίσματα της αρχαίας και μεσαιωνικής Κύπρου. Η τέταρτη ενότητα ιστορεί τη δημιουργία της βυζαντινής συλλογής και τα έργα που περιλαμβάνει (εφαρμοσμένη τέχνη, αγιογραφία, νομίσματα).
Η έκδοση παρουσιάστηκε χθες στο Μουσείο Μπενάκη, από την «Εφεσο» και από τη, σπουδαγμένη στην Ελλάδα, υποψήφια δρ. της Ιστορίας της Τέχνης, εργαζόμενη στο «Ερμιτάζ» Τατιάνα Κουρτέβα, η οποία αναφέρθηκε στους μεγάλους «σταθμούς» της ιστορίας του μουσείου: Στην ανάπτυξη των αρχικών συλλογών του από τη Μεγάλη Αικατερίνη. Στην εθνικοποίηση των ανακτόρων και των συλλογών των τσάρων και γενικότερα των αριστοκρατών από την Οχτωβριανή Επανάσταση. Και, βέβαια, στον ηρωικό αγώνα των εργαζομένων στο μουσείο, για να διασώσουν τα κειμήλια και τα κτίρια κατά το Μεγάλο Πατριωτικό Πόλεμο, καθώς το Γ` Ράιχ ήθελε και προσπάθησε «να εξαφανίσει από προσώπου γης το Λένινγκραντ, λόγω του ονόματός του, μαζί με όλους τους κατοίκους του. Κι όμως, παρά τον τρομερό αποκλεισμό επί 900 μερόνυχτα και τις σφοδρές επιθέσεις του, το Γ` Ράιχ δεν πέτυχε το σκοπό του. Το "Ερμιτάζ" το φρουρούσαν νυχθημερόν οι εργαζόμενοι. Τα θέατρα λειτουργούσαν, καθηγητές έδιναν διαλέξεις, γίνονταν εκδηλώσεις και ο Σοστακόβιτς παρουσίασε την 7η Συμφωνία του για την πολιορκία του Λένινγκραντ. Αυτό το ρόλο διαφύλαξης του μουσείου οφείλουμε να παίξουμε και εμείς οι σημερινοί εργαζόμενοι στο "Ερμιτάζ"», τόνισε η Τατιάνα Κουρτέβα.