Κυριακή 5 Σεπτέμβρη 2004
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 21
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
Σε άλλη ρότα η διέξοδος

Στα νησιά και στους ναυτεργάτες ήδη επικρατεί αγωνιστικός αναβρασμός με μπούσουλα τη διεκδίκηση φτηνών, σύγχρονων, απρόσκοπτων και ασφαλών ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, με πληρώματα που θα έχουν κατακτήσεις και δικαιώματα, συνολικά για ακτοπλοΐα προς όφελος όλων των εργαζομένων. Ο αγώνας που αρχίζει, και με τη σύσκεψη που θα γίνει το ερχόμενο Σάββατο στη Χίο, έρχεται σε σύγκρουση με την εφοπλιστική ιδιοκτησία των πλοίων και την πολιτική που υπηρετεί τα εφοπλιστικά συμφέροντα.

Η κυριαρχία των μονοπωλιακών ομίλων («Μινωικές Γραμμές», «Επιχειρήσεις Αττικής» και ΑΝΕΚ) που λυμαίνονται αυτή την περίοδο τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες και έχουν αναδειχτεί σε κράτος εν κράτει, θα διογκώνει συνεχώς τα προβλήματα, αφού λειτουργούν με γνώμονα την αύξηση των υπερκερδών τους και μόνο. Αδιάψευστο μάρτυρα αποτελούν και οι 400 ναυτεργάτες των πλοίων «ΔΙΑΓΟΡΑΣ», «ΡΟΔΟΣ» και «ΠΑΤΜΟΣ» της ΔΑΝΕ, οι οποίοι ήταν εγκαταλειμμένοι, από το μεγαλομέτοχο της ΔΑΝΕ Ι. Βαρδινογιάννη, στο λιμάνι του Πειραιά επί 6 περίπου μήνες, απλήρωτοι και τελικά πήραν, χάρη στον πολύμηνο αγώνα τους, μόνο ένα μέρος των δεδουλευμένων τους από το ΝΑΤ!

Ο αγώνας των εργαζομένων, των λαϊκών στρωμάτων των νησιών, των ναυτεργατών, θα είναι αποτελεσματικός όταν βλέπει μπροστά, αμφισβητεί την πηγή του κακού, και οργανώνεται συντονισμένα από θέση προοπτικής. Η ίδια η ζωή δείχνει ότι απαιτούνται ριζικές πολιτικές και κοινωνικές αλλαγές. Οι φτηνές και ασφαλείς ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες είναι λαϊκό δικαίωμα και δεν είναι μοιραίο να είναι τσιφλίκι των εφοπλιστών.

Σε αυτή τη βάση το ΚΚΕ προβάλλει την επεξεργασμένη και επιστημονικά τεκμηριωμένη πρόταση για τη δημιουργία του δημόσιου Εθνικού Οργανισμού Ακτοπλοϊκών Γραμμών που θα κινείται στα πλαίσια μιας πολιτικής η οποία θα έχει σκοπό την ικανοποίηση των θαλάσσιων μεταφορικών αναγκών, την παροχή υψηλού επιπέδου υπηρεσιών, την προστασία της ανθρώπινης ζωής και του περιβάλλοντος, το φτηνό εισιτήριο. Συνδέεται με την εφαρμογή κλαδικών πολιτικών για την ανάπτυξη των λιμανιών που ιδιωτικοποιούνται, της ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας που «ψυχορραγεί» και της χαλυβουργίας, στην κατεύθυνση της αξιοποίησης των παραγωγικών δυνατοτήτων και των συγκριτικών πλεονεκτημάτων της χώρας. Συνδέεται βέβαια με την προστασία και διεύρυνση των εργασιακών και κοινωνικοασφαλιστικών δικαιωμάτων των ναυτεργατών.

Το ΚΚΕ προβάλλει την πρόταση στους ναυτεργάτες, στους εργαζόμενους των νησιών, των λιμανιών και της ναυπηγικής βιομηχανίας, σ' όλο το λαό, καλώντας τους να συμβάλλουν στο χτίσιμο του κοινωνικοπολιτικού Μετώπου πάλης για τη λαϊκή εξουσία. Για να ανοίξει ο δρόμος για μια άλλη φιλολαϊκή πολιτική, στα πλαίσια της οργάνωσης της λαϊκής οικονομίας που θα περιλαμβάνει την ανάπτυξη της ναυτιλίας, των ναυπηγείων, της χαλυβουργίας, ως λαϊκής περιουσίας και θα συμβάλει στην ευημερία της εργατικής - λαϊκής οικογένειας.


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ