Πρόκειται για «ειρωνική τραγωδία» -σημειώνει ο Θανάσης Παπαγεωργίου- καθώς «η ασυνέπεια, το συμφέρον, η αρχομανία και η υποκρισία είναι τα χαρακτηριστικά των αρχηγών του στρατεύματος των Ελλήνων, που μόνο για λόγους ευθιξίας δεν εκστράτευσαν στην Τροία καταστρέφοντάς την. Οι ομοιότητες με σύγχρονες καταστάσεις είναι ο λόγος που η "Στοά" ασχολείται με τη συγκεκριμένη τραγωδία».
Η υπόθεση εκτυλίσσεται στο Βερολίνο το 1946. Ο Βίλχελμ Φούρτβεγκλερ, ο μεγαλύτερος μαέστρος του 20ού αιώνα, αντιμετωπίζει τον Αμερικανό ανακριτή Στιβ Αρνολντ. Η κατηγορία: συνεργασία του μαέστρου με το ναζιστικό καθεστώς. Στοιχεία της κατηγορίας είναι οι «μαγικές» ενορχηστρώσεις του στις συμφωνίες του Μπετόβεν ή του Μπρούκνερ. Ξαφνικά εμφανίζεται ένας μάρτυρας, το δεύτερο βιολί της ορχήστρας, του οποίου η κατάθεση αλλάζει την τροπή της υπόθεσης. Οι συνεργάτες του ανακριτή, θαυμαστές του μαέστρου, εναντιώνονται στη σκληρή και εξευτελιστική μέθοδο του Αμερικανού, ώσπου η διαμάχη των Αρνολντ - Φούρτβεγκλερ γίνεται προσωπική.