Πέμπτη 2 Οχτώβρη 2003
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 8
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΝΕΟΙ ΑΕΡΟΔΙΑΔΡΟΜΟΙ
Χάνουμε και οικονομικά

Δεν είναι μόνο ότι το Αιγαίο τίθεται υπό καθεστώς συνδιαχείρισης με την Τουρκία, με την τζίφρα της ελληνικής κυβέρνησης στη συμφωνία για τους νέους αεροδιαδρόμους πάνω από την περιοχή. Αλλά και τα επιχειρήματα που παρουσίασε περί δήθεν οικονομικών ωφελημάτων διαψεύδονται. Τα χρήματα οδεύουν στην Αγκυρα.

Σύμφωνα με χτεσινό δημοσίευμα της εφημερίδας «Ελευθεροτυπία», από τη χρήση των νέων αεροδιαδρόμων που συμφώνησε η ελληνική κυβέρνηση με την τουρκική στο πλαίσιο του ICAO, οι οικονομικές απώλειες της Ελλάδας ανέρχονται σε 24 δισ. δραχμές το χρόνο, τα οποία μπαίνουν πλέον στα ταμεία της Τουρκίας. Σε αντίθεση με τα κυβερνητικά επιχειρήματα ότι οι νέοι διάδρομοι θα φέρουν περισσότερες πτήσεις να περνούν από το FIR Αθηνών, η εφημερίδα επικαλείται υπολογισμούς ειδικών, κατά τους οποίους το 80% της ελληνικής εναέριας κυκλοφορίας θα διοχετεύεται πλέον στην Τουρκία, για λόγους συντομίας χρόνου και απόστασης. Η διέλευση από τους χώρους ευθύνης του FIR Κωνσταντινούπολης σημαίνει ότι εκεί θα καταβάλλονται και τα αντίστοιχα τέλη από τις αεροπορικές εταιρίες που το χρησιμοποιούν.

Η οικονομική πτυχή προστίθεται σε αυτήν της συνδιαχείρισης πλέον του εναέριου χώρου με την Τουρκία, η οποία επιβάλλεται με τη νέα αυτή συμφωνία. Επιπλέον η κατάργηση των παλαιών αεροδιαδρόμων ανοίγει και επίσημα χώρο στα τουρκικά μαχητικά να μπαίνουν στο FIR Αθηνών και να αλωνίζουν πάνω από τα νησιά.

Για το θέμα ρωτήθηκε χτες ο κυβερνητικός εκπρόσωπος. Αρκέστηκε να απαντήσει πως «ό,τι είχα να πω όσον αφορά το θέμα αυτό, το έχω πει. Εχω πει ότι αυτή η απόφαση ήταν θετική και οικονομικά και επιχειρησιακά». Σήμερα αναμένεται η κυβέρνηση να ενημερώσει τα κόμματα για το ζήτημα στην Επιτροπή Εξωτερικών και Αμυνας της Βουλής.


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ