Κυριακή 20 Απρίλη 2003
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 17
ΕΝΘΕΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: "7 ΜΕΡΕΣ ΜΑΖΙ"
Τροχοί
OPEL MERIVA
Μίνι εξωτερικό - μάξι εσωτερικό

Το Opel Meriva είναι ένα πολυμορφικό σουπερμίνι, ένα αυτοκίνητο που σήμερα μοιάζει ξεχωριστό, ίσως ακόμη και να ξαφνιάζει στο μάτι. Είναι όμως σίγουρα ένα από εκείνα τα μοντέλα που θα πρωταγωνιστήσουν σε μια κατηγορία, που θα κατακτήσει ένα αρκετά μεγάλο κομμάτι της αγοράς

Οι εκτιμήσεις ανεβάζουν τον αριθμό των ετήσιων ευρωπαϊκών πωλήσεων στα 800.000 αυτοκίνητα μέχρι το 2005. Το γιατί, ίσως εξηγείται από τα πλεονεκτήματα που το Meriva συνδυάζει, δηλαδή, ένα αμάξωμα μικρών διαστάσεων με εσωτερικούς χώρους αρκετά μεγαλύτερου αυτοκινήτου και πολυμορφικά χαρακτηριστικά. Είναι κάτι σαν τη μεζονέτα, διαθέτει τους χώρους μιας μονοκατοικίας μόνο που η ανάπτυξη αυτών των χώρων, δε γίνεται μόνο σε μήκος ή πλάτος αλλά και σε ύψος. Ενα mini MPV, λοιπόν, πολύ κοντά σε αυτό που κανείς θα φανταζότανε ως γνήσιο εκπρόσωπο της κατηγορίας, που δειλά δειλά έχει κάνει τα πρώτα της βήματα με το Ford Fusion ή και το Fiat Idea. Ομως, το Opel Meriva στηριζόμενο στο Corsa και χρησιμοποιώντας τεχνογνωσία και από το Zafira μοιάζει να έχει ξεκάθαρο προσανατολισμό για το τι θέλει να είναι και τι ανάγκες θέλει να εξυπηρετήσει.

Διαστάσεις

Συμπαγείς διαστάσεις δίνουν την ταυτότητα ενός μοντέλου αστικών μετακινήσεων, που θα μπορεί να φιλοξενεί άνετα ακόμα και πέντε άτομα, θα μπορεί να μεταβάλλει το εσωτερικό του για να μεταφέρει ακόμα και μεγάλου μήκους αντικείμενα, και βεβαίως να έχει μια τιμή που θα είναι προσιτή καθιστώντας το όχι απλώς ένα μοντέλο - γκάζετ αλλά μια πρόταση για αγορά. Το μήκος του Opel Meriva είναι 4,042 μέτρα, επιτρέποντάς του να διατηρεί την απαραίτητη «αστική» ευελιξία και το πλάτος 1,694 μέτρα. Είναι, δηλαδή, σχετικά φαρδύ για το μήκος του, ενώ και το ύψος του στα 1,624 μέτρα είναι μεγάλο. Το μεταξόνιο φτάνει τα 2,630 μέτρα όντας ελάχιστα μικρότερο, κατά 6,4 εκατοστά, από το Zafira. Οι χώροι είναι κάπου ανάμεσα στα δύο πολυμορφικά αδέλφια του Meriva, τα Agila και Zafira, και απλά θέτουν νέα στάνταρ στην κατηγορία. Από το μεγαλύτερο πολυμορφικό της Opel είναι δανεισμένο το έξυπνο σύστημα FlexSpace. Το σύστημα επιτρέπει την ανεξάρτητη ρύθμιση των πίσω καθισμάτων, μετατρέποντας το Meriva από πενταθέσιο σε τετραθέσιο, τριθέσιο ή σε ένα μικρό Van, αν αναδιπλωθεί ολόκληρη η πίσω σειρά που στηρίζεται σε ράγες και μπορεί να μετατοπιστεί προς τα πίσω κατά 7 εκατοστά και προς τα μέσα κατά 7,5 εκατοστά. Στο εσωτερικό, φυσικά, δίνουν «παρών» τραπεζάκια και θήκες, όπως αρμόζει σε κάθε εκπρόσωπο της κατηγορίας

Κινητήρες


Από πλευράς κινητήρων, οι κυβισμοί ξεκινούν από τα 1.600 και ανεβαίνουν στα 1.800 κ.εκ. Οι ιπποδυνάμεις είναι 100 και 125 άλογα αντίστοιχα, με τα γνωστά χαρακτηριστικά της ομαλής απόδοσης και της οικονομικής λειτουργίας. Το μοντέλο δεν προορίζεται για σπορτίβ οδήγηση και αν κανείς δεν παραλογίζεται δε θα βρει κάποιο ελάττωμα στις αναρτήσεις και το κράτημα. Αν τώρα κάποιος αναρωτιέται γιατί δεν υπάρχει ένας μικρότερος κινητήρας 1.400 κυβικών, απλά γιατί ακόμα εξελίσσεται και αναμένεται περίπου σε ενάμιση χρόνο. Οι εκδόσεις για τα 1.600κ.εκ., θα είναι τρεις: οι Essentia, Enjoy και Cosmo.

Οι εκδόσεις

Η βασική έκδοση Essentia που θα υπάρχει μόνο στα 1.600κ.εκ. θα κοστίζει 14.900 ευρώ και θα περιλαμβάνει κεντρικό κλείδωμα θυρών με τηλεχειριστήριο, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, ABS, υποβοήθηση φρεναρίσματος Brake Assistant, τέσσερις αερόσακους, κάθισμα οδηγού ρυθμιζόμενο καθ' ύψος, τιμόνι με ηλεκτροϋδραυλική υποβοήθηση (EPS), προφυλακτήρες στο χρώμα του αμαξώματος, ράγες οροφής με ενσωματωμένη υποδοχή σχάρας, φιμέ τζάμια, προεγκατάσταση ISOFIX για παιδικό κάθισμα και προεγκατάσταση ηχοσυστήματος. Η έκδοση Enjoy, θα διατίθεται και με τους δύο κινητήρες, σε τιμές τόσο 15.900 ευρώ για το 1.600, ενώ με τον κινητήρα των 1,8 λίτρων θα στοιχίζει 17.900 ευρώ. Στον εξοπλισμό της περιλαμβάνονται επιπλέον της βασικής έκδοσης air condition, πλήρως αναδιπλούμενο κάθισμα συνοδηγού, γάντζοι αποσκευών στην πλάτη των πίσω καθισμάτων, τιμόνι ρυθμιζόμενο καθ' ύψος, δίχτυ μικροαντικειμένων στην πλευρά του συνοδηγού, ελαστικά 185/60 R 15, μηχανικά ρυθμιζόμενοι καθρέφτες στο χρώμα του αμαξώματος, πακέτο άνεσης που περιλαμβάνει συρτάρι, θήκη γυαλιών και επιπλέον αποθηκευτικούς χώρους κλπ. Η κορυφαία έκδοση ονομάζεται Cosmo, οι τιμές έχουν διαμορφωθεί στα 16.300 και 18.300 ευρώ και στον εξοπλισμό της περιλαμβάνονται επιπλέον των άλλων εκδόσεων ζάντες αλουμινίου 15 ιντσών, φώτα ομίχλης εμπρός, πλευρικά προστατευτικά και χερούλια θυρών στο χρώμα, ασημένιοι δακτύλιοι και άσπρα όργανα ελέγχου, ηλεκτρικοί θερμαινόμενοι εξωτερικοί καθρέφτες κλπ.



Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ