Αύριο η σύσκεψη στα γραφεία της ΠΕΜΕΝ, ώρα 10.30 π.μ., για την 24ωρη απεργία
Σε ό,τι αφορά στα κοινωνικοασφαλιστικά τους δικαιώματα, είναι χαρακτηριστικό ότι με την τροπολογία του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας Γ. Ανωμερίτη που ψηφίστηκε στη Βουλή, για τη δήθεν αύξηση των συντάξεων του ΝΑΤ, οι ναυτεργάτες αυτής της κατηγορίας πλοίων δέχτηκαν σφοδρό χτύπημα, καθώς είδαν σημαντική μείωση, που σε αρκετές περιπτώσεις ξεπερνά τα 350 ευρώ. Αυτό οφείλεται στους απαράδεκτα χαμηλούς μισθούς που προβλέπουν οι Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας τους, που με το νέο νόμο αποτελούν και τη βάση του υπολογισμού του ποσού της σύνταξης - πριν ο υπολογισμός της σύνταξης γινόταν με βάση τη ΣΣΕ στην ακτοπλοΐα - αλλά και στο διαφορετικό τρόπο αμοιβής του επιδόματος των Κυριακών ύψους 22%.
Για τα εργασιακά τους δικαιώματα απαιτούν την τήρηση της νομοθεσίας και των ΣΣΕ, που συστηματικά παραβιάζονται από τους εφοπλιστές με ευθύνη του ΥΕΝ και των υπηρεσιών του, θέτοντας σε κίνδυνο την ασφάλεια της ζωής ναυτεργατών και επιβατών.
Οι ναυτεργάτες απαιτούν υπογραφή ενιαίας Συλλογικής Σύμβασης, που θα περιλαμβάνει και τους ναυτεργάτες των πορθμείων και των φορτηγών πλοίων εσωτερικού με αυξήσεις 15% στους μισθούς και τα επιδόματα. Να κατοχυρωθεί το επίδομα Κυριακών στη Συλλογική τους Σύμβαση, δημόσια Κοινωνική Ασφάλιση. Ακόμα, διεκδικούν κατοχύρωση του ναυτικού επαγγέλματος ως βαρέος, ανθυγιεινού και επικίνδυνου, σύνταξη στα 50 χρόνια, σταθερή εργασία 7ωρο, 5ήμερο, 35ωρο με σύστημα εναλλαγής των πληρωμάτων μία μέρα εντός πλοίου, μία μέρα έξω με πλήρεις αποδοχές και ασφάλιση στο ΝΑΤ σε όλη τη διάρκεια του χρόνου και άλλα.