Παρασκευή 15 Νοέμβρη 2002
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 33
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Με σχέδιο η συρρίκνωση της «Ολυμπιακής»

Συζητήθηκε στη Βουλή Ερώτηση της βουλευτή του ΚΚΕ Λ. Κανέλλη για την κατάργηση της γραμμής προς Αυστραλία

Από την πρόσφατη διαμαρτυρία της Ενωσης Συνοδών Φροντιστών, για την κατάργηση των πτήσεων προς την Αυστραλία

Eurokinissi

Από την πρόσφατη διαμαρτυρία της Ενωσης Συνοδών Φροντιστών, για την κατάργηση των πτήσεων προς την Αυστραλία
Η γραμμή της «Ολυμπιακής Αεροπορίας» προς και από την Αυστραλία περικόπτεται προκειμένου να οδηγηθεί σε συρρίκνωση ο εθνικός αερομεταφορέας. Την επισήμανση αυτή έκανε η βουλευτής του ΚΚΕ Λιάνα Κανέλλη, στα πλαίσια της συζήτησης Ερώτησής της για το θέμα που συζητήθηκε χτες στη Βουλή.

«Η γραμμή αυτή ζημιώνει την "Ολυμπιακή" με τα δεδομένα που υπάρχουν τώρα κατά 32 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο» ισχυρίστηκε ο υπουργός Μεταφορών Χρ. Βερελής, υποστηρίζοντας παράλληλα ότι «δυο μόνο ευρωπαϊκές εταιρίες εξακολουθούν να συντηρούν γραμμή προς Αυστραλία» και ότι «όλες αυτές οι γραμμές σταμάτησαν διότι, πρώτον, υπάρχει μια έντονη ανταγωνιστικότητα στις τοπικές γραμμές που δεν επιτρέπει να είναι σε υψηλά επίπεδα οι ναύλοι. Δεύτερον, υπάρχει μια πολύ μεγάλη απασχόληση ενός αεροσκάφους το οποίο έχει ως κέντρο επιχειρήσεων μια χώρα στην Ευρώπη και ένα τεράστιο κόστος καυσίμων και προσωπικού, το οποίο είναι σε όλες τις περιπτώσεις υπερδιπλάσιο των μέσων όρων της εταιρίας».

«Δεν ξέρω αν αποδεχόμαστε την έννοια του εθνικού αερομεταφορέα», αναρωτήθηκε παίρνοντας τον λόγο η Λιάνα Κανέλλη, σημειώνοντας ότι «δε λαμβάνετε υπόψη σας την εξυπηρέτηση των οικονομικών δραστηριοτήτων. Η γραμμή προς την Αυστραλία έχει πληρότητα 80% και σας αποφέρει με αυτή την πληρότητα 13 εκατ. ευρώ το χρόνο, άρα ποσό ικανό για να αποσβέσετε την επένδυση που έχετε κάνει για λογαριασμό αυτής της γραμμής». Επίσης, πρόσθεσε ότι «δε λαμβάνετε υπόψη σας την εισροή ξένου συναλλάγματος και την εξάρτηση της χώρας από άλλους αερομεταφορείς που καθορίζουν τις τιμές». Κατέληξε λέγοντας ότι «έχετε σχέδιο να μειώσετε την "Ολυμπιακή" και μειώνετε τις δραστηριότητές της κατά 40%. Θέλετε να τη μετατρέψετε σε μια μικρή περιφερειακή εταιρία, εξαρτώμενη από άλλες εταιρίες».

Συνειδητή υποβάθμιση της ΥΠΑ

Με άλλη Ερώτηση που κατέθεσαν στη Βουλή οι βουλευτές του ΚΚΕ Αντ. Σκυλλάκος και Λιάνα Κανέλλη αναφέρονται στα σημαντικά λειτουργικά προβλήματα που προκαλεί η έλλειψη προσωπικού στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), αλλά και στους ίδιους τους εργαζόμενους σ' αυτήν.

Οπως τονίζεται στην Ερώτηση, οι εργαζόμενοι στην ΥΠΑ καταγγέλλουν την έλλειψη προσωπικού στην υπηρεσία, γεγονός που προκαλεί σοβαρά λειτουργικά προβλήματα στα κρατικά αεροδρόμια της χώρας, αφού λειτουργούν σε 24ωρη βάση με μειωμένη σύνθεση προσωπικού, αλλά και σοβαρά προβλήματα στους ίδιους, εξαιτίας των εξαντλητικών ωραρίων εργασίας. Επίσης, καταγγέλλουν ότι οι αρμόδιοι της ΥΠΑ, προσπαθούν, ιδιαίτερα σε περιόδους αιχμής, να καλύψουν τις ανάγκες, μετακινώντας προσωπικό από το κέντρο προς την περιφέρεια, με αποτέλεσμα να κατασπαταλιούνται υπέρογκα ποσά, που καλύπτουν τη μισθοδοσία τουλάχιστον 150 μόνιμών υπαλλήλων, για την καταβολή αποζημιώσεων εκτός έδρας.

«Είναι φυσικό - επισημαίνεται στην Ερώτηση - ότι η συγκεκριμένη αντιμετώπιση της έλλειψης προσωπικού στην ΥΠΑ, δεν οφείλεται σε λάθος τακτική της ίδιας της Υπηρεσίας, αλλά σε συνειδητή κυβερνητική επιλογή, αφού:

  • Λόγοι ρουσφετολογικοί, που εντάσσονται και στα πλαίσια των νέων μορφών σχέσεων εργασίας, επιβάλλουν την πρακτική των εκτός έδρας μετακινήσεων, με παράλληλη εντατικοποίηση της εργασίας.
  • Λόγοι προώθησης του σχεδίου ιδιωτικοποίησης των κρατικών αεροδρομίων επιβάλλουν την απαξίωσή τους και μέσα από τα λειτουργικά προβλήματα που προκαλεί η έλλειψη προσωπικού.

Οι δύο βουλευτές του Κόμματος ρωτούν τους υπουργούς Μεταφορών - Επικοινωνιών και Εσωτερικών Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης, εάν θα παρέμβουν, ώστε άμεσα να γίνουν προσλήψεις προσωπικού στην ΥΠΑ και να καλυφθούν τα κενά που υπάρχουν σήμερα σε προσωπικό διαφόρων ειδικοτήτων.


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ