Τετάρτη 30 Οχτώβρη 2002
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 12
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΕΚΑΒ
Απόφαση της κυβέρνησης για συρρίκνωση

Οι ασφαλιστικές εταιρίες διεκδικούν το φιλέτο των διακομιδών και των αερομεταφορών

Μπορεί η κυβέρνηση να κομπορρημονεί για την προετοιμασία των Ολυμπιακών Αγώνων, ωστόσο όμως στον τομέα της προνοσοκομειακής φροντίδας κάνει ένα βήμα πίσω και απ' αυτό ακόμα το μνημόνιο που υπέγραψε το Μάρτη 2001 με τον Οργανισμό του 2004.

Ετσι, όπως καταγγέλλει το σωματείο των Εργαζομένων του Εθνικού Κέντρου Αμεσης Βοήθειας (ΕΚΑΒ), το ΔΣ του ΕΚΑΒ «πήρε την πρωτοβουλία» να μειώσει τα αεροπορικά μέσα που πρόβλεπε η σύμβαση με τον Οργανισμού του 2004. Πρόκειται για μια απόφαση που εξυπηρετεί ευθέως τις επιδιώξεις εκείνων των ομίλων που ορέγονται το φιλέτο της επείγουσας ιατρικής και προσδοκούν τη σύναψη προγραμματικών συμβάσεων, ώστε να αλώσουν αυτό το χώρο.

Ετσι οι εργαζόμενοι πραγματοποιούν αύριο Πέμπτη πεντάωρη στάση εργασίας (9 π.μ - 2 μ.μ) και γενική συνέλευση, διεκδικώντας τη διασφάλιση του δημόσιου και δωρεάν χαρακτήρα του ΕΚΑΒ, την παραπέρα ανάπτυξή του, την ανάθεση των αερομεταφορών σε κρατικό φορέα, την αντιμετώπιση των δεκάδων εργασιακών προβλημάτων που αντιμετωπίζουν.

Το ΕΚΑΒ, υπογραμμίζει σε σχετική ανακοίνωσή του ο σύλλογος εργαζομένων του, δεν μπορεί με τη σημερινή δύναμή του να καλύψει ούτε τις μισές ανάγκες του πληθυσμού, ενώ κινδυνεύει να υποδεχτεί το 2004 με ασθενοφόρα που κυκλοφορούν από το 1988 και έχουν φορτωθεί με ένα ή και ενάμιση εκατομμύρια χιλιόμετρα κίνησης στην Αθήνα και ελάχιστο προσωπικό.

Το πόρισμα για το δυστύχημα

Η ασύδοτη και ανεξέλεγκτη λειτουργία της ιδιωτικής αεροπορικής εταιρίας «Helitalia», στην οποία το ΕΚΑΒ έχει αναθέσει την αεροδιακομιδή ασθενών, αποκαλύπτεται τελικά στο επίσημο και τελικό πόρισμα που εξέδωσε η Επιτροπή Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων, αναφορικά με την αεροπορική τραγωδία με τους πέντε νεκρούς, τον Γενάρη του 2001, στη θαλάσσια περιοχή ανοιχτά του Σουνίου.

Πρόκειται για τη μοιραία πτήση του ελικοπτέρου του ΕΚΑΒ, που απογειώθηκε από την Πάτμο στις 14 Γενάρη 2001, για να μεταφέρει στην Αθήνα τον 75χρονο ασθενή Αγαπητό Βαρκάδο, με πιλότο τον Ιταλό Αντ. Βακάρι και συγκυβερνήτη τον Παν. Κοταδέλη. Στο ελικόπτερο επέβαιναν, επίσης, η γιατρός Σοφία Μπεφόν και ο νοσηλευτής Γιώργος Λεβεντζόνης.

Στις 17.6.2002 έγινε και άλλο δυστύχημα με πέντε νεκρούς στην Ανάφη.

Με το πόρισμα, που παραδόθηκε χτες στον αρμόδιο εισαγγελέα, ουσιαστικά καταλογίζονται ευθύνες βαρύτατης αμέλειας στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) και στο ΕΚΑΒ, το οποίο όπως αναφέρεται στο πόρισμα, αν και «διαπίστωσε παραλείψεις της Helitalia», εντούτοις δεν τις αξιολόγησε.

Μεταξύ άλλων, στο πόρισμα σημειώνεται: «Η Helitalia δεν είχε εγκαταστήσει στην Ελλάδα πλήρως οργανωμένη Επιμελητεία Πτήσεων, δεν είχε θεσπίσει εταιρικά όρια ανέμου και αναταράξεων και δεν είχε εγκαταστήσει σταθμούς UHF και VHF, ούτε σύνδεση on-line με την ΕΜΥ. Το ελικόπτερο δε διέθετε συσκευή καταγραφής φωνής θαλάμου διακυβερνήσεως». Σε άλλο σημείο αναφέρεται ότι τα ελικόπτερα του ΕΚΑΒ, μετά από συμφωνία της ΥΠΑ και της αντίστοιχης ιταλικής υπηρεσίας, τον Ιούνη του 2000 εντάχτηκαν στο ιταλικό ΑΟC και η εποπτεία ανατέθηκε στην ENAC, αλλά «αμφότερες οι Αρχές παρέλειψαν τον έλεγχο του Επιχειρησιακού Τομέα πριν την έναρξη των πτήσεων».

Βέβαια, οι κύριες ευθύνες καταλογίζονται στους χειριστές του ελικοπτέρου.


Κορυφή σελίδας

Διαβάστε στο «Ρ»

Ο καιρός
Weather data from openweathermap.org