Κυριακή 21 Ιούλη 2002
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 5
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Πατριδογνωμόνιο
Η συνήθης story

Μετά τα συνήθη παράθυρα και τους συνήθεις υπόπτους, τη συνήθη αγραμματοσύνη και τη συνήθη ρηχότητα, κυρίως όμως μετά το συνηθέστατο δήθεν, ήρθε η ώρα και για τη συνήθη εκτίμηση των συνήθως ωφελημένων από τις αποκαλύψεις τώρα (!) περί «17 Ν». Οχι χτες, προχτές ή και μεθαύριο.

Εχουμε και λέμε, λοιπόν: Στην ηγεσία των ωφελουμένων άμεσα και πολύ βρίσκονται οι Αγγλοι και οι Αμερικανοί αξιωματικοί, επιστάτες, προστάτες και ...επενδυτές. Νομιμοποιούν την παρουσία τους. Αγιοποιούνται. Ο «ξένος δάκτυλος» γίνεται δικός μας. Δεν πονάει πια ούτε τη συνήθη δημοκρατική παράταξη... Ο πολιτικός εκβιασμός της εξάρτησης μετατρέπεται σε συναινετικό βιασμό!

Στο αμέσως επόμενο κλιμάκιο των ωφελουμένων, η κυβέρνηση και η αξιωματική αντιπολίτευση. Μοιράζουν τους ρόλους των θυτών και των σωτήρων τόσο καλά, ώστε ενδεχομένως ο κ. Βαλυράκης να μην εκπλαγούμε αν γίνει χορηγός του πορτρέτου του δολοφονηθέντος Μπακογιάννη. Από κοντά και οι εκμεταλλευτές του παζαριού της Ολυμπιάδας του 2004, που θα απλωθούν με ασφάλεια στους προσοδοφόρους τομείς της καλλιεργημένης ανασφάλειας.

Τρίτοι στη σειρά ωφελούνται ανιστόρητοι δημοσιολογούντες και τινές αυτοαποκαλούμενοι ή αυτοπροσδιορισθέντες ως δημοσιογράφοι, που εμφανίζονται ως ειδήμονες επί των Σπαρτακιστών και ψάχνουν να δουν αν η Ρόζα Λούξεμπουργκ έπαιζε σε ταινία με τον Κερκ Ντάγκλας ως Σπάρτακο. Είναι αυτοί, που ακούν αρχειομαρξιστές και βρίσκουν το επιχείρημα επιπέδου Μπους ότι τα μαζικά κινήματα με γνήσιο ή δανεικό κόκκινο χρώμα είναι, ειδικώς μετά το '90 και κυρίως την 11η Σεπτεμβρίου, «αρχαία» ιστορία.

Αμέσως μετά έχουμε θεσμική ωφέλεια. Η σύγχρονη δημοσιογραφία είναι πολλαπλώς ωφελημένη. Πηγαίνει ο δημοσιογράφος κατευθείαν στο ...θεό. Την κρατική ασφάλεια, την υπηρεσία, τον κουκουλοφόρο και μαθαίνει μόνο από μια πηγή την αλήθεια. Δεν κουράζεται. Δε διασταυρώνει. Δεν μπλέκεται σε πολλές πηγές. Του λένε, λέει. Του δείχνουν, γράφει. Του λένε να δείξει, υπακούει. Οι δοσίλογοι ήταν ήρωες της πατρίδας, αλλά δεν το είχαμε καταλάβει.

Αυτές τις μέρες, άθελά μου, σκέφτομαι εκείνο το φριχτό ιστορικό παρελθόν της χώρας πριν τη σώσει ο κ. Σημίτης απ' τον κακό της εαυτό και πριν ο Κοψίδης βρει δουλιά αρθρογράφου στις εφημερίδες, που παρακαλούσε ή απαιτούσε να του βάλουν μία δυο αράδες από τις ανακοινώσεις του ΚΚΕ. Θυμάμαι πόσες έρευνες έγιναν για να βρεθούν οι δολοφόνοι του Παναγούλη, πώς πέθανε ο Στακτόπουλος της υπόθεσης Λαμπράκη και πού κατάντησε η Φαλάτσι.

Αλλά εν τέλει, σύντροφοι, καταφεύγω κι εγώ στο Χόλιγουντ και θυμάμαι ότι η Μαφία γεννήθηκε στη φτωχή Σικελία και ανδρώθηκε στην Αμερική. Θυμάμαι κι όλους τους δυτικοτραφείς δημοσιογράφους να αναφέρονται αγγλιστί στο θέμα τους, το ρεπορτάζ, τη δουλιά τους με τη λέξη «story»... Ιστορία. Αφήγηση.

Σε χίλιες και μία νύχτες ωραίων εικόνων για ταινία τύπου Τσάκι Τσαν με τριτοκοσμική εξωτική χροιά μπάζει η story της «17 Ν». Ετσι ξερά, η οικογένεια Ξηρού αγιογραφεί την πολιτική της εξάρτησης και της καταστολής στο όνομα του Πάτρικος ημών. Αμήν και σώσαμε!


Της
Λιάνας ΚΑΝΕΛΛΗ

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΙ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ(2007-01-03 00:00:00.0)
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΙ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ(2006-12-31 00:00:00.0)
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΙ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ(2006-12-30 00:00:00.0)
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΙ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ(2006-12-29 00:00:00.0)
Μικρές σελίδες(2005-11-06 00:00:00.0)
Κουλουβάχατα(1997-09-24 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ