Κυριακή 30 Ιούνη 2002
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 6
ΕΝΘΕΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: "7 ΜΕΡΕΣ ΜΑΖΙ"
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
ΤΟ ΑΠΟΛΥΤΟ ΡΟΔΟ
Αυτός που έχει εισέλθει στο ρεύμα

Αυτός που έχει εισέλθει στο ρεύμα γνωρίζει πως όποια κι αν είναι η δραστηριότητά του όχι μόνο ελέγχεται, αλλά τον περιμένει πάντα στο τέλος της προσπάθειας, η επιστράτευση, όπως ακριβώς συνέβη και με τους ναυτεργάτες. Γνωρίζει πως δεν μπορεί να εμπιστευτεί ούτε στιγμή τους διανοούμενους γιατί, όπως σ' ένα αρχαίο παραμύθι που έρχεται από την Κεϋλάνη, αυτοί δεν είναι παρά μια σειρά τυφλών που ο καθένας κρατιέται από τον προηγούμενο. Ο πρώτος δε βλέπει, ούτε ο μεσαίος, ούτε ο τελευταίος. Ανοίγουν τα μάτια τους μόνο μπροστά στην πόρτα που τους συμφέρει, στη δικιά μας περίπτωση στην πόρτα του ΠΑΣΟΚ.

Αυτός που έχει εισέλθει στο ρεύμα γνωρίζει πόσο χρόνο έχασε από τη ζωή του, εξαιτίας ανθρώπων που παραπλανούν συστηματικά. Ενώ ήταν χτυπημένος, τον έβαζαν να ψάχνει μακριά από την πληγή του για ανύπαρκτα θέματα. Πόσο δίκιο είχε ο Γκοτάμα όταν, θυμωμένος μ' ένα μαθητή του, που χρονοτριβούσε, του είπε τα εξής: «Υπέθεσε ότι ένας άνθρωπος έχει πληγωθεί από δηλητηριασμένο βέλος και οι φίλοι του και συγγενείς του τον πηγαίνουν στο γιατρό. Υπέθεσε ότι ο άντρας λέει: "Δε θ' αφήσω να βγει το βέλος αυτό από το στήθος μου έως ότου μάθω ποιος με τόξευσε: αν είναι της κάστας των πολεμιστών, της κάστας των ιερέων, της κάστας των εμπόρων ή της κατώτερης κάστας, ποιο είναι το όνομα του και η οικογένεια του, αν είναι ψηλός, κοντός ή μετρίου αναστήματος, αν τα μαλλιά του είναι μαύρα, καστανά ή ξανθά, από ποιο χωρίο, πόλη ή επαρχία κατάγεται. Δε θ' αφήσω να βγει αυτό το βέλος αν δε μάθω από τι είδους τόξο εκτοξεύτηκε, το είδος της χορδής που χρησιμοποιήθηκε, τι φτερό χρησιμοποιήθηκε και από τι είδους υλικό φτιάχτηκε η μύτη του βέλους"».

Αυτός που έχει εισέλθει στο ρεύμα γνωρίζει πως ευτυχώς δεν υπάρχει επιστροφή. Ακόμα και η λεγόμενη αυτοκριτική, που ξάπλωναν πάνω της σαν σε κρεβάτι ψυχαναλυτή οι θλιβεροί Συνασπισμένοι, του φέρνει γέλια. Ξέρει πως αυτή η μέθοδος χρησιμοποιήθηκε από εκείνους που είχαν αποφασίσει να χωθούν μέσα στην παντοδυναμία του συστήματος. Ανθρωπάκια, που θα άφηναν και τη μάνα τους ενέχυρο για να εξασφαλίσουν μια θεσούλα στο δημόσιο.

Αυτός που έχει εισέλθει στο ρεύμα γνωρίζει πως όλες οι θεωρίες που άκουγε κατά καιρούς δεν ήταν παρά θεωρίες αφανισμού. Αυτοί που τις καλλιεργούσαν ήθελαν να είναι ακίνητοι στο κέντρο της πραγματικότητας, που την έτρεφε ο τροχός της άγνοιας και του φόβου.

Αυτός που έχει εισέλθει στο ρεύμα γνωρίζει πως ο πολιτισμός του μετά την 11η Σεπτέμβρη καταστρέφεται ολοσχερώς. Η συμπόνια και η αδελφοσύνη αποσύρονται. Και ο Μωσαϊκός Νόμος των Εβραίων ανατέλλει απότομα. Η αρχή της ανταπόδοσης κυριαρχεί όπως ακριβώς αναφέρεται στην Εξοδο ΚΑ' 19-20: «Αν όμως συμβεί συμφορά, τότε θέλεις δώσει ζωήν αντί ζωής, οφθαλμόν αντί οφθαλμού, οδόντα αντί οδόντος, χείρα αντί χειρός, καύσιμον αντί καυσίματος, πληγή αντί πληγής, χτύπημα αντί χτυπήματος». Από το λιθοβολισμό, τον τεμαχισμό, το ρίξιμο στα θηρία, τη σταύρωση, η ποινή του θανάτου εξελίσσεται στις μέρες μας από τους Αμερικανούς: από την αγχόνη και το απόσπασμα, στην ηλεκτρική καρέκλα (1890), στο θάλαμο αερίων (1924), και από τη δεκαετία του '70 στη θανατηφόρα ένεση.

Αυτός που έχει εισέλθει στο ρεύμα ωστόσο γνωρίζει πως εκεί που οι Αμερικανοί ξεπέρασαν τον εαυτό τους ήταν στις εκτελέσεις ανηλίκων, πολλοί από τους οποίους ήταν και παιδιά κάτω των 14 ετών και ένα μάλιστα 10 ετών. Με απόφασή του, το 1989, το Ανώτατο Δικαστήριο έκρινε συνταγματική την εκτέλεση ανηλίκων και των διανοητικά καθυστερημένων.

Αυτός που έχει εισέλθει στο ρεύμα γνωρίζει πως μαζί με άλλους μέσα στο ποτάμι, συντρόφους της ανάγκης, ένα σκοπό έχουν: να καταστρέψουν αυτό το εργοστάσιο θανάτου. Αλλη λύση δεν υπάρχει.


Του
Γιώργου ΚΑΚΟΥΛΙΔΗ


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ