Συζήτηση Επίκαιρης Ερώτησης του ΚΚΕ προς το υπουργείο Παιδείας
Να καταργηθεί ο άδικος νόμος για τις διαγραφές και να παρθούν ουσιαστικά μέτρα για τη στήριξη των φοιτητών, των πανεπιστημίων και των εργαζομένων σε αυτά, ζήτησε η βουλευτής του ΚΚΕ Αφροδίτη Κτενά κατά τη συζήτηση Επίκαιρης Ερώτησης του Κόμματος προς το υπουργείο Παιδείας.
Καθώς πλησιάζει η προθεσμία που έχει ορίσει η κυβέρνηση για την εφαρμογή του ταξικού μέτρου, πληθαίνουν οι αντιδράσεις από την πανεπιστημιακή κοινότητα, ενώ βλέπουν το φως όλο και περισσότερες περιπτώσεις φοιτητών που επιβεβαιώνουν τον άδικο χαρακτήρα του, όπως επεσήμανε εισηγητικά η βουλευτής του ΚΚΕ. Ανέδειξε στη συνέχεια ότι ο συγκεκριμένος νόμος αδειάζει τα πανεπιστήμια από ενεργότατους φοιτητές και όχι κάποιους που έχουν περάσει το '60 και το '70, όπως δηλώνει η κυβέρνηση, και χαρακτήρισε «αντιεκπαιδευτικό, αντιεπιστημονικό και παράλογο» το μέτρο της ανώτατης διάρκειας φοίτησης, που καμία σχέση δεν έχει με την πραγματική διάρκεια των σπουδών. «Αν σας απασχολεί πραγματικά το ότι οι φοιτητές δεν ολοκληρώνουν έγκαιρα τις σπουδές τους, θα πρέπει να αναζητήσετε τη λύση στα προβλήματα που δημιουργούν αυτό το φαινόμενο και που έχουν να κάνουν με την ίδια σας την πολιτική. Στηρίξτε τους φοιτητές ολόπλευρα ώστε να μη χρειάζεται να εργάζονται, ώστε να μη χρειάζεται να περνούν εξάμηνα μέχρι να βρουν μια θέση σε εργαστήρια, μέχρι να βρουν θέση πρακτικής, μέχρι να βρουν επιβλέποντες την πτυχιακή», σημείωσε.
Στις «ευεργετικές κοινωνικές διατάξεις» του νόμου στάθηκε ο υφυπουργός Παιδείας Ν. Παπαϊωάννου, επιλέγοντας να αναφερθεί στις περιπτώσεις που το άδικο ταξικό μέτρο εξαιρεί, αντί να μιλήσει για τον ίδιο τον χαρακτήρα του, για να καταλήξει ότι οι διαγραφές «δεν είναι ένα μέτρο τιμωρητικό, αλλά σχετίζεται με την παρουσία καθαρών φοιτητικών καταλόγων». Υποστήριξε δε με απόλυτο τρόπο πως «σε κανένα γνωστικό αντικείμενο ο μέσος όρος φοίτησης δεν υπερβαίνει τον ανώτατο χρόνο φοίτησης ο οποίος δίνεται με τον νόμο», και ότι αν μια φοιτήτρια ή ένας φοιτητής κάνει χρήση όλων εκείνων των δικαιωμάτων που του δίνει ο νόμος μπορεί πάρα πολύ εύκολα και να ολοκληρώσει «εάν θέλει» και να συνεχίσει τις σπουδές του.
«Η καθαρότητα των καταλόγων δεν έχει καμία σχέση με τις ανάγκες των φοιτητών. Εδώ μιλάμε για την ακύρωση, τη διαγραφή των προσπαθειών που έχουν καταβάλει οι ίδιοι και οι οικογένειές τους για να φτάσουν μέχρι εδώ», απάντησε η Αφρ. Κτενά. Ανέδειξε την προσπάθεια να θωρακιστεί η εφαρμογή του μέτρου των διαγραφών με την απειλή πειθαρχικών απέναντι στο διδακτικό και στο διοικητικό προσωπικό αν δεν το εφαρμόσουν, ακριβώς «γιατί είναι παράλογο και άδικο και δεν εξυπηρετεί ούτε εκπαιδευτικές, ούτε ακαδημαϊκές, ούτε - φυσικά - κοινωνικές ανάγκες». «Ξέρετε πόσες περιπτώσεις δεν καλύπτονται από αυτές τις "ευεργετικές διατάξεις";», συνέχισε, και κατέθεσε στα πρακτικά επιστολή φοιτήτριας που περιγράφει λεπτομερώς τη δική της «Οδύσσεια», σχολιάζοντας πως είναι πολλές οι περιπτώσεις αυτών που αδικούνται και ο μόνος τρόπος να θεραπευτεί η αδικία είναι να αποσυρθούν οι διατάξεις που διαγράφουν φοιτητές και φοιτήτριες.