Πέμπτη 16 Μάη 2002
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 32
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΑΝΩΤΑΤΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ολα εναρμονίζονται με την υποβάθμιση

Θέματα σχετικά με τη ΣΕΛΕΤΕ, το Ανοιχτό Πανεπιστήμιο και το ΔΙΚΑΤΣΑ αποτελούν, όπως αναμενόταν, εκτενή κεφάλαια του νομοσχεδίου που δόθηκε χτες στη δημοσιότητα κι, όπως φαίνεται από τις σχετικές ρυθμίσεις, η κυβέρνηση έρχεται να εναρμονίσει τις λειτουργίες των παραπάνω οργανισμών και ιδρυμάτων με τη γενικότερη υποβάθμιση που προωθεί στην Ανώτατη Εκπαίδευση και τις ντιρεκτίβες της ΕΕ.

Η προαναγγελθείσα κατάργηση της ΣΕΛΕΤΕ και η ίδρυση στη θέση της της Ανώτατης Σχολής Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (ΑΣΠΑΙΤΕ) έρχεται να «ρυθμίσει» το καθεστώς της σχολής μετά την εφαρμογή του νόμου 2916/01 για τα ΤΕΙ και να της ανακόψει ουσιαστικά κάθε δυνατότητα πραγματικής αναβάθμισης, όπως έκανε η κυβέρνηση και με τα ΤΕΙ. Ετσι, παρά την ανάγκη ουσιαστικής κι ολόπλευρης στήριξης της σχολής, ώστε να γίνει Ανώτατο Παιδαγωγικό Ιδρυμα, την καθηλώνει στο επίπεδο των ΤΕΙ, για να βγάζει αποφοίτους στα μέτρα της σημερινής μειωμένων απαιτήσεων Τεχνολογικής Εκπαίδευσης και να διεξάγει εφαρμοσμένη έρευνα στις τεχνολογίες εκπαίδευσης, να μελετάει δηλαδή πώς θα εφαρμόζονται καλύτερα τα σχετικά σχέδια της κυβέρνησης. Το νομοσχέδιο ορίζει ότι η «νέα» σχολή είναι ουσιαστικά ένα νέο ΤΕΙ, εφαρμόζονται γι' αυτήν όλες οι διατάξεις που αφορούν τα ΤΕΙ (σχετικά με τη διοίκηση, τη διάρκεια σπουδών κ.τ.λ.) και χορηγεί πτυχίο ισότιμο μ' αυτό των ΤΕΙ, το οποίο «παρέχει δικαίωμα διδασκαλίας στην ειδικότητα στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση».

Ανοιχτό Πανεπιστήμιο

Η δυνατότητα διεξαγωγής επιστημονικής έρευνας που δίνεται μέσω του νομοσχεδίου στο Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο (ΕΑΠ), καθώς και η εναρμόνιση των μεταπτυχιακών τίτλων που παρέχει με αυτούς που δίνουν όλα τα ελληνικά πανεπιστήμια, είναι οι βασικές ρυθμίσεις του νομοσχεδίου στο σκέλος του που αφορά το ΕΑΠ, όπου περιλαμβάνονται και διαδικαστικές ρυθμίσεις σχετικά με τη λειτουργία του. Στη λογική, λοιπόν, της «διά βίου μάθησης», δηλαδή της διά βίου «ψευτοκατάρτισης», υποβαθμίζονται ουσιαστικά οι έννοιες της ανώτατης εκπαίδευσης και της επιστημονικής έρευνας, ισοτιμούμενες με την εξ αποστάσεως πληρωμένη κατάρτιση που προσφέρει το ΕΑΠ.

Ισοτίμηση πτυχίων από το ΔΙΚΑΤΣΑ

Σταδιακή αύξηση των εξεταζόμενων μαθημάτων που καλούνται να δώσουν οι απόφοιτοι ιατρικής από πανεπιστήμια του εξωτερικού εκτός των χωρών της ΕΕ, προβλέπεται από το άρθρο 7 του νομοσχεδίου. Τα μαθήματα θα αυξηθούν σε τρία για όσους αποφοιτήσουν κατά τη διάρκεια του ακαδημαϊκού έτους 2003-2004 και θα αυξάνονται κάθε χρόνο μέχρι το ακαδημαϊκό έτος 2006-2007, οπότε όσοι αποφοιτήσουν τότε θα καλούνται να δώσουν εξετάσεις σε εφτά μαθήματα. Αρνείται, λοιπόν, η κυβέρνηση να δώσει τη δυνατότητα στους Ελληνες που φοιτούν ήδη σε αυτά τα πανεπιστήμια να ισοτιμήσουν τα πτυχία τους με βάση το καθεστώς που ίσχυε όταν επέλεξαν να φύγουν για να σπουδάσουν σε αυτές τις χώρες. Επιμένει, επίσης, να αφήνει στο απυρόβλητο τα πανεπιστήμια των χωρών της ΕΕ και να αναγνωρίζει αυτόματα τα πτυχία που παρέχουν, χωρίς κανένα κριτήριο σχετικά με την ποιότητα των πτυχίων αυτών, ενώ θα έπρεπε το καθεστώς αναγνώρισης πτυχίων από πανεπιστήμια του εξωτερικού να είναι ενιαία. Παράλληλα, αν και στο νομοσχέδιο περιγράφεται η διαδικασία των εξετάσεων, δε θίγονται ζητήματα που έχουν επανειλημμένα καταγγελθεί σχετικά με την αναγγελία της εξεταστέας ύλης, την αναγγελία και τις προθεσμίες υποβολής αιτήσεων κ.τ.λ.

Ορίζεται ακόμα ότι για να αναγνωρίσουν το πτυχίο τους οι απόφοιτοι οδοντιατρικής (από πανεπιστήμια εκτός ΕΕ) χρειάζεται να εξεταστούν σε οχτώ μαθήματα, ενώ για την αναγνώριση της ισοτιμίας πτυχίων καλών τεχνών και μουσικής αρμόδια είναι πλέον τα αντίστοιχα κατά περίπτωση Τμήματα των ΑΕΙ κι όχι το ΔΙΚΑΤΣΑ.


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ