Πέμπτη 16 Μάη 2002
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 32
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
«Ανακατανομή της ομηρίας και της αδιοριστίας»

Στην καθιέρωση του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ προοπτικά ως του μοναδικού μέσου διορισμού και των αναπληρωτών οδηγεί ανάμεσα σε άλλα η ρύθμιση που προωθεί το υπουργείο Παιδείας για το διορισμό εκπαιδευτικών. Ειδικότερα, το σχέδιο του υπουργείου Παιδείας προβλέπει ότι από το 2003 οι διορισμοί θα πραγματοποιούνται σε ποσοστό 75% από όσους επιτυγχάνουν στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ κατά τη σειρά της βαθμολογίας και σε ποσοστό 25% από όσους είναι εγγεγραμμένοι στον πίνακα 138 του νόμου 2725/99 (αναπληρωτών με 16μηνη προϋπηρεσία μέχρι το 1998).

Οπως προβλέπεται, σε περίπτωση που υπάρχουν κενές θέσεις μετά την εξάντληση του παραπάνω πίνακα, αυτές καλύπτονται από τους εγγεγραμμένους σε ενιαίο πίνακα αναπληρωτών, ο οποίος θα συντάσσεται κάθε χρόνο και στον οποίο κατατάσσονται κατά σειρά, που εξαρτάται από το σύνολο των μορίων τους, όσοι έχουν προϋπηρεσία προσωρινού αναπληρωτή ή και ωρομίσθιου εκπαιδευτικού σε δημόσια σχολεία, όσοι πέτυχαν τη βαθμολογική βάση στον τελευταίο εκάστοτε διαγωνισμό του ΑΣΕΠ και όσοι πληρούν και τα δύο παραπάνω. Ειδικότερα, προσμετρούνται ένα μόριο για κάθε μήνα προϋπηρεσίας ως αναπληρωτής ή ωρομίσθιος, ανεξάρτητα από τη συμμετοχή ή όχι στον τελευταίο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ και ένα μόριο για κάθε μονάδα πάνω από τη βάση για όσους έλαβαν μέρος και στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ.

Για την πρόσληψη αναπληρωτών από το σχολικό έτος 2003-2004, θα προηγούνται οι εγγεγραμμένοι στον πίνακα των 16μηνιτών και θα συντάσσεται κάθε έτος ενιαίος πίνακας προσωρινών αναπληρωτών, στον οποίο θα κατατάσσονται όσοι έχουν τις παραπάνω προϋποθέσεις (προϋπηρεσία, επιτυχία στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ). Προκύπτει από τα παραπάνω ότι όσοι έχουν, εκτός από την προϋπηρεσία, την επιπλέον μοριοδότηση από το διαγωνισμό του ΑΣΕΠ προηγούνται για διορισμό ή πρόσληψη ως αναπληρωτές, κάτι που έρχεται να ενισχύσει τον καταδικασμένο στις συνειδήσεις ρόλο του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ.

Στο σχέδιο προβλέπεται ότι το 2002 οι προσλήψεις θα γίνουν από τον πίνακα επιτυχόντων στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ και από την επετηρίδα, ενώ αν προκύψουν κενές οργανικές θέσεις αυτές θα καλυφθούν από τους πίνακες αναπληρωτών με 16μηνη προϋπηρεσία σε ποσοστό 50%, σε ποσοστό 25% από τον πίνακα γ` των αναπληρωτών με βάση την προϋπηρεσία και το υπόλοιπο 25% από τους επιτυχόντες στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ που έγινε το 2000.

ΕΣΑΚ ΔΕΕ: Αποδεικνύονται τα τραγικά αδιέξοδα

Η ΕΣΑΚ ΔΕΕ, σε ανακοίνωσή της, σχολιάζει τη νέα τροποποίηση στο θέμα των διορισμών που «αποδεικνύει τα τραγικά αδιέξοδα της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής» και πως «η κυβέρνηση αποδεικνύει ότι εμμένει στην ίδια αντιεκπαιδευτική ρότα που οδήγησε στα σημερινά αδιέξοδα, επιχειρώντας να αμβλύνει τις ακραίες επιπτώσεις της πολιτικής της. Το μόνο σίγουρο είναι ότι ένας σημαντικός αριθμός αναπληρωτών δεν πρόκειται να διοριστεί ούτε στην επόμενη πενταετία. Η διατήρηση του διάτρητου διαγωνισμού του ΑΣΕΠ, και οι προσλήψεις κατά 75% από τους επιτυχόντες αυτού του διαγωνισμού, έρχεται να επιβεβαιώσει την εμμονή της κυβέρνησης στην υποβάθμιση των πτυχίων και στην αποσύνδεση πτυχίου - επαγγέλματος», υπογραμμίζει η ΕΣΑΚ ΔΕΕ.

Η ΕΣΑΚ ΔΕΕ επισημαίνει ότι «τεράστιες ευθύνες επωμίζονται οι πλειοψηφίες σε ΟΛΜΕ και ΔΟΕ, οι οποίες, εγκαταλείποντας την επετηρίδα, καλλιεργούν αυταπάτες, διαιρούν τους αναπληρωτές και ανοίγουν το δρόμο στην κυβέρνηση για τις διάφορες "ρυθμίσεις" μόνιμης ομηρίας των αναπληρωτών και αδιόριστων εκπαιδευτικών».

«Οι νέες ρυθμίσεις που ανακοινώθηκαν δεν πρόκειται σε καμία περίπτωση να βελτιώσουν την κατάσταση στην εκπαίδευση, ούτε να οδηγήσουν σε μαζικούς διορισμούς», συνεχίζει η ΕΣΑΚ ΔΕΕ και τονίζει ότι «στόχος της κυβέρνησης είναι η χρησιμοποίηση αναπληρωτών και ωρομισθίων για την κάλυψη των κενών και οι πενιχροί διορισμοί σε σχέση με τις τεράστιες ανάγκες».

«Μόνη λύση, για την εκπαίδευση και τους αδιόριστους εκπαιδευτικούς, είναι η επαναφορά της επετηρίδας και οι μαζικοί διορισμοί εκπαιδευτικών μέσα από αυτήν, με κατάργηση των ωρομισθίων και το δραστικό περιορισμό των αναπληρωτών στον ελάχιστο αριθμό που απαιτούν οι πραγματικές ανάγκες αναπλήρωσης», τονίζει η ΕΣΑΚ ΔΕΕ, επαναλαμβάνοντας τα πάγια αιτήματα για δίχρονη υποχρεωτική σχολική αγωγή, μείωση μαθητών ανά τμήμα 1 καθηγητής ανά 20, ετήσια περιοδική επιμόρφωση με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα κλπ.


Κορυφή σελίδας

Διαβάστε στο «Ρ»

Ο καιρός
Weather data from openweathermap.org