Οπως έλεγε την Πέμπτη ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γ. Οικονόμου, επισπεύδεται η εφαρμογή της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας στις ΔΕΚΟ, με πρώτη φάση εφαρμογής έως τα τέλη Απριλίου στις επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας, στις οποίες απασχολούνται σήμερα γύρω στους 18.000 εργαζόμενους. «Η απόφαση για την επίσπευση της επέκτασης στις ΔΕΚΟ κρίθηκε αναγκαία μετά και τα όσα τραγικά διαπιστώθηκαν στο Σταθμαρχείο της Λάρισας κατά τη μοιραία νύχτα της 28ης Φεβρουαρίου, με σταθμάρχες που έλειπαν από τη θέση τους, τα περιβόητα "μπλάνκο" κ.λπ.», ισχυρίστηκε.
Η επέκταση αφορά: ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ, «Σταθερές Συγκοινωνίες», ΟΣΥ, ΟΑΣΑ, ΟΣΕΘ, ΟΑΣΘ, «Αττικό Μετρό», «Κτιριακές Υποδομές», «Εγνατία Οδός», ΕΥΔΑΠ και ΕΛΤΑ. Στις επιχειρήσεις αυτές αποφασίστηκε να συμπεριληφθούν επίσης η «Hellenic Train» και η Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Υλικού, «προκειμένου να αντιμετωπιστούν ανάλογα ομοιόμορφα ζητήματα που σχετίζονται με τους εργαζομένους στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας», όπως είπε ο Οικονόμου.
Υπενθυμίζεται ότι η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας εφαρμόζεται από το περασμένο καλοκαίρι στις τράπεζες και στα σούπερ μάρκετ, ενώ από τον Φεβρουάριο επεκτάθηκε στους κλάδους των ασφαλιστικών εταιρειών και των εταιρειών security. «Για όλους τους εργαζόμενους εκεί θωρακίζεται η καταγραφή του ωραρίου, αλλά και - παράλληλα - πιστοποιείται η παρουσία τους στον χώρο εργασίας με τρόπο αδιάβλητο, που διευκολύνει και τον άμεσο εντοπισμό ψευδών δηλώσεων είτε από την πλευρά των εργαζομένων είτε από την πλευρά των εργοδοτών», ισχυρίστηκε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος. Παράλληλα, επέμεινε για την περιλάλητη «αξιολόγηση» των εργαζομένων στο Δημόσιο.
Αποσιώπησε ότι η πολυδιαφημισμένη αυτή «καινοτομία», αντί για εργαλείο διασφάλισης των δικαιωμάτων των εργαζομένων, όπως ισχυρίζεται η κυβέρνηση, είναι εργαλείο ξεχειλώματος του εργάσιμου χρόνου και «ελαστικοποίησης» των εργασιακών σχέσεων. Είναι το πλέον κατάλληλο για να εφαρμοστεί η «διευθέτηση του χρόνου εργασίας», όπως λέγεται, καθώς και οι κατευθύνσεις της ΕΕ για τη διάκριση του εργάσιμου χρόνου σε «ενεργό» και «μη ενεργό». Ετσι εξηγείται και η αδρή χρηματοδότησή της από το Ταμείο Ανάκαμψης.