Με συγκεκριμένα βήματα η κυβέρνηση προωθεί ένα ακόμα μέτρο κατηγοριοποίησης των μαθητών που προβλέπεται στον νόμο για το σχολείο
MotionTeam |
Με νέα Υπουργική Απόφαση καθορίζονται η δημιουργία, συγκρότηση, λειτουργία και τεχνική υποστήριξη του Μητρώου Διδακτικών Βιβλίων και της Ψηφιακής Βιβλιοθήκης Διδακτικών Βιβλίων και τα επόμενα βήματα για την υλοποίηση του μέτρου. Τα επόμενα βήματα, σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας, είναι «η συγκρότηση Επιτροπής Κοστολόγησης, η έκδοση πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος, η διαδικασία συγγραφής, στην οποία μπορούν να συμμετάσχουν φυσικά πρόσωπα, ενώσεις φυσικών προσώπων, νομικά πρόσωπα ή ενώσεις νομικών προσώπων που θα έχουν εγκριθεί από το ΙΕΠ, και η αξιολόγηση των βιβλίων προς ένταξη στο ΜΔΒ από επιστημονικές επιτροπές ανά γνωστικό αντικείμενο, με κριτήρια ποιότητας και χαρακτηριστικά επιστημονικής και παιδαγωγικής καταλληλότητας».
«Στόχος της μεταρρύθμισης είναι η σταδιακή απομάκρυνση από την αποστήθιση, μέσα από περισσότερα του ενός βιβλία ανά γνωστικό αντικείμενο, καθώς και ο εμπλουτισμός των διαθέσιμων διδακτικών εργαλείων των εκπαιδευτικών», ισχυρίζεται το υπουργείο Παιδείας σχετικά με το μέτρο.
Στην πράξη, αυτό που σχεδιάζεται είναι μια γκάμα βιβλίων, όπου θα συνυπάρχουν από τη μια διδακτικά εγχειρίδια περισσότερο σύνθετα και «πλούσια», και από την άλλη βιβλία με τις στοιχειώδεις γνώσεις πάνω σε κάθε αντικείμενο. Από αυτήν τη «λίστα», οι εκπαιδευτικοί θα επιλέγουν για να «καλύπτουν τις εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών τους με το κατάλληλο διδακτικό βιβλίο», σύμφωνα με τη διατύπωση του υπουργείου. Οι εκπαιδευτικοί ή οι Σύλλογοι διδασκόντων, με βάση τα όσα προβλέπονται για το πολλαπλό διαφοροποιημένο βιβλίο, θα κληθούν ουσιαστικά να κατατάξουν τους μαθητές. Και αντί τελικά για την ουσιαστική άνοδο του μορφωτικού επιπέδου του συνόλου των μαθητών, να προσαρμόσουν το μάθημα στο επίπεδο κάθε τάξης, συντηρώντας και εντείνοντας τις μορφωτικές ανισότητες, που καθόλου άσχετες δεν είναι με το ταξικό υπόβαθρό τους.