Παρασκευή 15 Μάρτη 2002
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 29
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Ξαναζεσταμένες εξαγγελίες για τη Θεσσαλονίκη

Νέες, ξαναζεσταμένες εξαγγελίες για έργα εκατοντάδων εκατ. ευρώ και νέα χρονοδιαγράμματα για την ολοκλήρωσή τους, ανακοίνωσε προς τους πολίτες της Θεσσαλονίκης η υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, Β. Παπανδρέου, στη διάρκεια της διήμερης επίσκεψής της που ολοκληρώθηκε χθες. Απέκρυψε, όμως, ποιος πληρώνει το «μάρμαρο» για τα έργα αυτά. Υποδομές απαραίτητες, που θα έπρεπε να έχουν ολοκληρωθεί εδώ και πολλά χρόνια, υπενθύμισε απλά ότι καθυστερούν και ο προϋπολογισμός τους τραβάει την ανηφόρα, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τις τσέπες του λαού.

Η υποθαλάσσια αρτηρία εξαγγέλλεται από το 1996 και, τελικά, θα δημοπρατηθεί(;) τέλος του 2002. Ενα έργο (προϋπολογισμού 300 εκατ. ευρώ ή 102 δισ. δραχμών), σημαντικό για την ανακούφιση του κυκλοφοριακού προβλήματος της Θεσσαλονίκης, θα παραχωρηθεί σε ιδιώτες και για να το χρησιμοποιήσουν οι πολίτες θα πρέπει να πληρώνουν διόδια.

Το έργο υδροδότησης από τον Αλιάκμονα, που θα έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί το 1998, φέτος το καλοκαίρι, θα μπει σε 7μηνη δοκιμαστική λειτουργία. Επίσης, ο βιολογικός καθαρισμός, το λιμάνι, το αεροδρόμιο (με χρονικό ορίζοντα το 2020, λέει, θα μπορεί να εξυπηρετεί ετησίως 8 εκατ. επιβάτες), η δυτικής είσοδος, η εξωτερική περιφερειακή και η Εγνατία Οδός. Για το Μετρό, περιμένει, είπε, δεσμευτικές απαντήσεις στις 31 Μάρτη από την Κοινοπραξία και την ΕΕ. Μόνο τότε θα μιλήσει.

Η Β. Παπανδρέου παραδέχτηκε ότι υπάρχουν καθυστερήσεις στους ρυθμούς εξέλιξης του έργου της Εγνατίας Οδού, αναφέροντας: «Δεν είμαι ικανοποιημένη από τους ρυθμούς με τους οποίους εξελίσσεται το έργο. Χρειάζεται να αναπτυχθούν πολύ περισσότερο τα εργοτάξια κατά μήκος της Εγνατίας Οδού».

Για τα δύο κομμάτια που δεν περιλαμβάνονται στον προϋπολογισμό, δηλαδή τα τμήματα της Εγνατίας στις περιοχές του Νέστου και τη διάβαση του Αρκτούρου (προστατευμένες περιβαλλοντικά), διευκρίνισε ότι δε θα υπάρξει αύξηση του κόστους. Θα κατασκευαστούν με σύμβαση παραχώρησης, γεγονός που συνεπάγεται τουλάχιστον επέκταση των σταθμών διοδίων στην περιοχή.

«Στόχος μας είναι μέχρι το τέλος του 2005 να μπαίνουμε στην Εγνατία Οδό από την Ηγουμενίτσα και να βγαίνουμε στην Αλεξανδρούπολη», ανέφερε η κ. Παπανδρέου. Βέβαια, ο προκάτοχός της, Κ. Λαλιώτης, είχε υποσχεθεί πως η Εγνατία θα είναι έτοιμη το 2000.


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ