Παρασκευή 22 Ιούλη 2022
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 7
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Πανάκριβοι εξοπλισμοί αποκλειστικά για τις ανάγκες του ΝΑΤΟ

Στο Φορτ Γουόρθ του Τέξας μετέβη την Τετάρτη ο υπουργός Αμυνας, Ν. Παναγιωτόπουλος, στο πλαίσιο της επίσημης επίσκεψής του στις ΗΠΑ, προκειμένου να επισκεφθεί τις εγκαταστάσεις της «Lockheed Martin» και να ενημερωθεί αναλυτικά για τις διαδικασίες παραγωγής και τις επιχειρησιακές δυνατότητες των μαχητικών αεροσκαφών 5ης γενιάς «F-35».

Θυμίζουμε ότι η κυβέρνηση έχει εκφράσει ενδιαφέρον να αγοράσει 20+20 τέτοια μαχητικά στην προσπάθεια της ντόπιας αστικής τάξης να παίξει από καλύτερες θέσεις ρόλο ευρωατλαντικού δερβέναγα στην ευρύτερη περιοχή. Σε αυτό το πλαίσιο, ο υπουργός ενημερώθηκε εκεί από ανώτατα στελέχη της «Lockheed Martin» για την κατασκευή των μαχητικών, την υποστήριξη και τα εξελισσόμενα χρονοδιαγράμματα παραδόσεων.

Αρμόδια στελέχη της ΠΑ εκτιμούν ότι το σχετικό συμβόλαιο μεταξύ των 2 μερών μπορεί τελικά να υπογραφεί ακόμα και μέσα στο 2024, με την έλευση εδώ των πρώτων αεροσκαφών να εξαρτάται όχι μόνο από τον φόρτο εργασίας στη γραμμή παραγωγής, αλλά και από το πόσο «εμπροσθοβαρές» θα είναι το χρονοδιάγραμμα αποπληρωμής που θα ζητήσουν οι Αμερικανοί, και αν θα μπορεί να το ικανοποιήσει η όποια ελληνική κυβέρνηση, ρίχνοντας τα περισσότερα λεφτά στις πρώτες δόσεις.

Φυσικά, κανένας τέτοιος εξοπλισμός δεν έχει προτεραιότητα την άμυνα της χώρας, αλλά τις ανάγκες του ευρωατλαντικού παράγοντα να εξασφαλίσει τον έλεγχο του Αιγαίου, της Ανατολικής Μεσογείου, των Βαλκανίων και της πρόσβασης στη Μαύρη Θάλασσα, κόντρα σε άλλα ιμπεριαλιστικά κέντρα και στον κλιμακούμενο ανταγωνισμό τους για έλεγχο αγορών και πλουτοπαραγωγικών πηγών.

Αλλωστε, οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι «ούτε τα "F-35", ούτε τα "Rafale" θα σηκωθούν για να αναχαιτίσουν τουρκικά "F-16"», τα οποία θα συνεχίσουν να αναχαιτίζονται από τα αντίστοιχα ελληνικά μαχητικά, μένοντας τα νεότερα αεροσκάφη, αμερικανικά και γαλλικά, ως νέο και αναβαθμισμένο όπλο στο ελληνικό οπλοστάσιο, διαθέσιμα για άλλες αποστολές και επιχειρήσεις στον ΝΑΤΟικό καταμερισμό, στην προσπάθεια της ντόπιας αστικής τάξης μέσα από τη συμμετοχή της εκεί να διεκδικήσει ένα καλύτερο μερίδιο από την καπιταλιστική λεία της ευρύτερης περιοχής.

Εξάλλου, διόλου τυχαία, και σε μια άλλη πτυχή του ζητήματος, ακόμα και στους κόλπους του στρατεύματος εκφράζονται ενστάσεις για το γεγονός ότι προκρίνονται τέτοιες αγορές, ενώ οι ανάγκες είναι πολύ πιο επείγουσες σε άλλους κλάδους, οξύνονται μάλιστα και παραπέρα, λόγω ακριβώς και των υποχρεώσεων που έχουν αναληφθεί απέναντι στους ΑμερικανοΝΑΤΟικούς.

Π.χ. λέγεται ότι πολλά μέσα της Αεροπορίας Στρατού είναι πλέον σε οριακή κατάσταση. Οτι από το Στεφανοβίκειο, όπου σε μόνιμη βάση κατοικοεδρεύουν πλέον και Αμερικανοί ελικοπτεράδες (συνέπεια και της νέας Συμφωνίας για τις Βάσεις), οι έξοδοι των ελληνικών πληρωμάτων και μέσων έχουν «απογειωθεί» στις 65 με 70 ημερησίως, για ελληνικές εκπαιδευτικές δραστηριότητες, αεροδιακομιδές κ.ά., αλλά και για τις πολυδιαφημισμένες συνεκπαιδεύσεις με τους Αμερικανούς. Το αποτέλεσμα είναι η φθορά και κόπωση, υλικού και προσωπικού, με ό,τι συνέπειες έχει αυτό και στην ασφάλεια πτήσεων, δίχως να προκρίνονται αντικαταστάσεις και ανανεώσεις, καθώς κρίνεται ότι δεν αποτελούν αναγκαιότητα στις ευρωατλαντικές προτεραιότητες.


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ