Τετάρτη 30 Μάρτη 2022
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 23
ΝΕΟΛΑΙΑ (ΤΕΤΡΑΣΕΛΙΔΟ)
Στο υπουργικό συμβούλιο οι ρυθμίσεις για την Ανώτατη Εκπαίδευση

Οι επικείμενες ρυθμίσεις για την Ανώτατη Εκπαίδευση παρουσιάστηκαν χτες από την υπουργό Παιδείας στο υπουργικό συμβούλιο. Σύμφωνα με όσα έχει δώσει στη δημοσιότητα το υπουργείο, οι βασικοί άξονες του νομοσχεδίου που θα αφορά τα πανεπιστήμια κινούνται στον δρόμο της ενίσχυσης της επιχειρηματικής λειτουργίας, της σύνδεσης με την αγορά, της ενίσχυσης της «ευελιξίας» των σπουδών, και δεν απαντά στην αναγκαία ουσιαστική αναβάθμιση του περιεχομένου, των όρων σπουδών και της προοπτικής των αποφοίτων.

Ειδικότερα, σύμφωνα με όσα έχουν ανακοινωθεί, οι κεντρικοί άξονες αφορούν τα προγράμματα σπουδών, την Ερευνα, την εκλογή και εξέλιξη μελών ΔΕΠ, τη λειτουργία των Ιδρυμάτων με «αξιοποίηση θεσμικών εργαλείων για ενίσχυση της αποτελεσματικότητας και οργανωτικής λειτουργίας τους», την προώθηση της «σύνδεσης με την κοινωνία», που περιλαμβάνει την αξιοποίηση ερευνητικών αποτελεσμάτων με «ενίσχυση της επιχειρηματικότητας», την ενίσχυση της διά βίου μάθησης και ρυθμίσεις για τον ΔΟΑΤΑΠ.

Μεταξύ άλλων προβλέπει «απελευθέρωση του πλαισίου οργάνωσης και λειτουργίας μεταπτυχιακών, παροχή της δυνατότητας ίδρυσης επαγγελματικών μεταπτυχιακών και απασχόλησης εμπειρογνωμόνων από την αγορά εργασίας», βιομηχανικά διδακτορικά σύμφωνα με το αίτημα του ΣΕΒ, θεσμοθέτηση πλαισίου ίδρυσης start ups φοιτητών / διδακτόρων / μεταδιδακτόρων και παροχής υπηρεσιών από τα πανεπιστημιακά εργαστήρια σε πολίτες και φορείς», στη λογική της εμπορικής αξιοποίησης της έρευνας.

Για «σημαντικότατες ρυθμίσεις, που δίνουν βάρος από τη μία στην ποιότητα των σπουδών και από την άλλη στη σύνδεσή τους με την αγορά εργασίας» έκανε λόγο κατά την εισαγωγική του τοποθέτηση ο πρωθυπουργός, ξεχωρίζοντας «την άρση των στεγανών μεταξύ των Τμημάτων, μεταξύ των σχολών. Αυτό το οποίο αποκαλούμε το εσωτερικό πρόγραμμα Erasmus, αν μπορούμε να δώσουμε τη δυνατότητα σε έναν μηχανικό παραγωγής να παρακολουθήσει μαθήματα Φιλοσοφικής, να μπορέσουμε να διευρύνουμε το γνωστικό πεδίο των φοιτητών μας», είπε χαρακτηριστικά για μία από τις ρυθμίσεις που σηματοδοτούν νέες ατομικές διαδρομές μάθησης, με επιπτώσεις στα πτυχία.

Αναφέρθηκε μεταξύ άλλων και στις ρυθμίσεις για τον ΔΟΑΤΑΠ και σημείωσε πως «η Παιδεία ήταν πάντα στη χώρα μας - η δημόσια Παιδεία - βασικός ιμάντας κοινωνικής κινητικότητας», την ίδια στιγμή που υψώνονται όλο και περισσότερα εμπόδια στις μορφωτικές διαδρομές των παιδιών της λαϊκής οικογένειας, μέσα από τη δέσμη νόμων και ρυθμίσεων που αφορούν το Λύκειο και τις σπουδές στην Ανώτατη Εκπαίδευση.


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ