Εκδηλώσεις των Οργανώσεων της ΚΝΕ στην Αττική για μαθητές έγιναν το Σαββατοκύριακο
Στις διαδραστικές εκδηλώσεις παρουσιάστηκαν τα αποτελέσματα των απαντήσεων σε ερωτηματολόγιο που διακινούν οι μαθητικές Οργανώσεις της ΚΝΕ αυτήν την περίοδο και έχει ήδη συμπληρωθεί από εκατοντάδες μαθητές.
Μέσα από ερωτήματα όπως «Τι άνθρωπο θέλει να διαμορφώσει η κοινωνία μέσα από το σχολείο; Σήμερα πώς μας διαπαιδαγωγεί το σχολείο και γιατί;», αναδείχθηκε ότι το σημερινό σύστημα βασίζεται στην εκμετάλλευση ανθρώπου από άνθρωπο, όπου νόμος είναι το δίκιο των λίγων και τα πάντα πουλιούνται και αγοράζονται. Σε αυτήν την κοινωνία η ανάγκη των μαθητών για μόρφωση θεωρείται εμπόρευμα.
Μιας που στόχος της κοινωνίας αυτής είναι οι πολλοί να παράγουν με τον κόπο τους και οι λίγοι να χαίρονται τα αποτελέσματα αυτού του κόπου, εκπαιδεύει τους νέους να είναι μονόπλευροι, άλλοι να ασχολούνται με τη θεωρία και άλλοι με την πράξη, αδιαφορεί για τη συναισθηματική και κοινωνική ανάπτυξη των νέων ανθρώπων. Στην κοινωνία όπου ζούμε το σχολείο ενισχύει τα εμπόδια που αντιμετωπίζουν οι μαθητές από εργατικές - λαϊκές οικογένειες.
Αυτό το σχολείο μπορεί να στηρίζει τους μαθητές από το πρώτο τους βήμα:
Θα δίνει τα εφόδια για να μπορούν να παρακολουθούν την εξέλιξη της επιστήμης και της τεχνολογίας, να αξιοποιούν τα επιτεύγματά τους για την περαιτέρω ανάπτυξη της παραγωγής, για την ικανοποίηση των σύγχρονων κοινωνικών αναγκών.
Εχει πρόγραμμα μαθημάτων που από την πρώτη μέχρι την τελευταία τάξη έχει ενότητα και συνέχεια, για να βοηθά να αφομοιώνουν σταδιακά υψηλότερα επίπεδα γνώσης.
Προωθεί την κριτική σκέψη, τη δημιουργικότητα, την αφομοίωση της γνώσης.
Και για να το πετυχαίνει αυτό, να είναι πραγματικά ενιαίο για όλους, απαιτείται να συνδέει τη θεωρία με την πράξη. Με δίκτυο σύγχρονων εργαστηρίων (Φυσικής, Χημείας, Βιολογίας κ.λπ.) σε όλα τα σχολεία, ανεξαρτήτως ηλικιών, που θα δίνει ώθηση στην παρατήρηση και στο πείραμα. Αλλά και με τη δυνατότητα τακτικών επισκέψεων σε πραγματικά εργαστήρια και χώρους όπου υπάρχουν αυτά στην ίδια την παραγωγή (από αστεροσκοπεία μέχρι και το χημείο ενός εργοστασίου που παράγει τρόφιμα, από μια φαρμακοβιομηχανία μέχρι ένα μικροβιολογικό εργαστήριο ή ένα κτηνιατρείο, κ.ο.κ.).
Ετσι, θα μπορεί να κατανοείται στην πραγματική ζωή και στην κοινωνία πώς συνδέονται τα μαθήματα, οι γνώσεις, με την οικονομία, την παραγωγή, την εργασία.
Προετοιμάζει τους μαθητές για το μελλοντικό τους επάγγελμα, εξασφαλίζοντας ότι έχουν όλες τις γνώσεις για όποια επιλογή κάνουν στη ζωή τους, χωρίς να θεωρεί την τεχνική κατώτερη, αλλά αναγκαία για όλους και ενταγμένη μέσα στο σχολείο.
Αυτό το σχολείο:
Ετσι όλοι, ανεξάρτητα από το επάγγελμα που θα ακολουθήσουν, θα αποκτούν τις γνώσεις που αποτελούν το απαραίτητο υπόβαθρο για να μπορούν να προσεγγίζουν τον πλούτο της γνώσης που έχει κατακτήσει η ανθρωπότητα, να κατανοούν και να ερμηνεύουν τη φύση, τον κόσμο όπου ζούμε και την κοινωνική εξέλιξη.
Για να γίνει πράξη αυτό το σχολείο, όμως, επιβάλλεται να φτιάξουμε μια άλλη κοινωνία, όπου καταργείται η εκμετάλλευση ανθρώπου από άνθρωπο και ο πλούτος ανήκει σε αυτούς που τον παράγουν, μια κοινωνία που έχει στόχο την ικανοποίηση των σύγχρονων αναγκών του λαού και των παιδιών του. Χρειάζεται να γίνουν ακόμα περισσότεροι οι επαναστάτες μαθητές που παλεύουν γι' αυτό το σχολείο και γι' αυτήν την κοινωνία...