Τετάρτη 16 Φλεβάρη 2022
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 23
ΝΕΟΛΑΙΑ (ΤΕΤΡΑΣΕΛΙΔΟ)
ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΑΘΗΝΑΣ
Βγαίνουμε στους δρόμους ξανά για το παρόν και το μέλλον μας, τη μόρφωση και τη ζωή μας!

Κάλεσμα μαζικής συμμετοχής στο συλλαλητήριο στις 26 Φλεβάρη με αφορμή τα δυο χρόνια της πανδημίας

«Δυο χρόνια πανδημίας... Ως εδώ! Βγαίνουμε μπροστά για την υγεία, τη μόρφωση και τις ζωές όλων μας!», δηλώνει η Συντονιστική Επιτροπή Μαθητών Αθήνας στο κάλεσμα που απευθύνει για συμμετοχή στη συγκέντρωση το Σάββατο 26 Φλεβάρη, που καλούν σωματεία και φορείς με αφορμή τα δυο χρόνια της πανδημίας.

Αναλυτικά η Συντονιστική Επιτροπή στο κάλεσμά της σημειώνει:

«Οι μαθητές από τη Χίο ως την Κρήτη και από την Πάτρα ως τη Βέροια ακούστηκαν ξανά δυνατά όταν φώναξαν: "Κρούσματα χιλιάδες - μέτρα πουθενά! Θέλουμε σχολεία ασφαλή και ανοιχτά"!

Οι μαθητές στη ΛΑΡΚΟ μάς μαθαίνουν με τη στάση τους πως: "Το μέλλον του τόπου μας θα το γράψουμε εμείς"!

Οι μαθητές στη Θεσσαλονίκη, και σε όλη την Ελλάδα, δεν αφήνουν τον φόνο του Αλκη να ξεχαστεί! Στη βία του συστήματος καμία ανοχή!

Οι μαθητές στην Αρτα και τα Γιάννενα αυτές τις μέρες περνάνε μαθητοδικεία για το.... βαρύτατο έγκλημα της ...κατάληψης!

Οι μαθητές στην Καρδίτσα και τη Λάρισα στέκονται αλληλέγγυοι στα μπλόκα των αγροτών, που οι γονείς τους, τα αδέρφια τους, οι οικογένειές τους δίνουν έναν δίκαιο αγώνα επιβίωσης!

Οι μαθητές στη γειτονική μας Ιταλία αγωνίζονται γιατί δεν είναι φυσιολογικό να σκοτώνεται ένας μαθητής 18 χρονών την ώρα που κάνει τζάμπα μαθητεία!

Και οι μαθητές στην Αθήνα στις 26/2 θα βρίσκονται εκεί όπου χτυπά η καρδιά κάθε ανθρώπου που αγωνίζεται! Στο Σύνταγμα, στις 12.00!

Δυο χρόνια από το πρώτο κρούσμα Covid-19 στη χώρα μας, γινόμαστε ένα στόμα - μια φωνή με τους εργαζόμενους, τους φοιτητές, τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς: Βγαίνουμε στους δρόμους ξανά για το παρόν και το μέλλον μας, τη μόρφωση και τη ζωή μας!

Εγκλημα διαρκείας σε βάρος της μόρφωσης

Αυτά τα δύο χρόνια έχει γίνει σε βάρος της μόρφωσής μας ένα έγκλημα διαρκείας. Ενα ερώτημα απασχολεί τους μαθητές κάθε τάξης: "Πώς θα βγει η ύλη, τι θα γράψω στις εξετάσεις"; Μόνο το υπουργείο που έχει την ευθύνη για όλα τα παραπάνω δεν αναρωτιέται!

Γιατί δεν έχουν κάνει ούτε μια μελέτη να δούνε τι κενά έχουμε και να γίνει μια ολική προσαρμογή της ύλης σε κάθε τάξη; Αλλά βρήκαν 400+ θέματα σε κάθε μάθημα για να δώσουμε εξετάσεις τον Ιούνη με την Τράπεζα Θεμάτων (τα οποία αυτήν τη στιγμή δεν έχουν καν οριστικοποιηθεί;)

Η Τράπεζα Θεμάτων άφησε υπό κανονικές συνθήκες το 40% των μαθητών στην ίδια τάξη. Πώς θα δώσουμε φέτος σε χιλιάδες θέματα που δεν έχουν ακόμα καν βγει; Και δεν θα βγουν όσο στα σχολεία έχει κρούσματα, χάνονται ώρες, έχουμε ακόμα κενά εκπαιδευτικών;

Τα παιδιά που ετοιμάζονται για πανελλαδικές εκφράζουν την αγωνία και την ανασφάλεια που γενικεύονται για το "πώς θα βγει η ύλη"... μετά την εξοργιστική απόφαση του υπ. Παιδείας να την αυξήσει φέτος!

Γιατί δεν βοηθιούνται με δωρεάν ενισχυτική διδασκαλία τα παιδιά που έχουν μείνει πίσω και δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να πάνε φροντιστήρια; Οι γονείς μας έχουν στενάξει με την ακρίβεια στα πάντα, και τώρα είναι δική τους ατομική ευθύνη να πληρώσουν για τα κενά που η δική σας πολιτική μας δημιούργησε;

Γιατί δεν γίνονται στα σχολεία επαρκείς προσλήψεις ειδικού προσωπικού, όπως κοινωνικών λειτουργών ή ψυχολόγων, που να στηρίζουν μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς στην επιστροφή στη διά ζώσης λειτουργία; Δεν ξέρετε πως πολλά παιδιά έχουν επιπρόσθετες ψυχοκοινωνικές ανάγκες; Αλλά κατά τα άλλα, σας απασχολούν - υποτίθεται - φαινόμενα βίας και επιθέσεων στα σχολεία;

Είναι επιλογή να είμαστε απροστάτευτοι στην πανδημία

Το πρόβλημα δεν είναι πως αυτά που λέμε δεν γίνονται. Το πρόβλημα είναι πως το υπ. Παιδείας, σήμερα όπως και πάντα, επιλέγει να μην τα κάνει!

Μετράνε τις ανάγκες και τα δικαιώματά μας σε ευρώ. Είμαστε κόστος για το κράτος και την πολιτική που ακολουθείται από κάθε κυβέρνηση.

Γιατί κάποια πράγματα είναι επιλογές. Δεν είναι αντικειμενικά, δεν είναι πως δεν γίνεται να γίνει τίποτα άλλο. Είναι επιλογή να είμαστε απροστάτευτοι στην πανδημία.

Ηταν και είναι επιλογή να δίνονται τα χρήματα και τους φόρους των γονιών μας αλλού - όχι στα σχολεία μας. 1,8 δισ. μειώθηκαν οι δαπάνες για την Παιδεία τα τελευταία 11 χρόνια.

Είναι επιλογή να μην προβλέπεται στον κρατικό προϋπολογισμό ούτε ένα ευρώ για μονιμοποιήσεις καθηγητών.

Είναι επιλογή οι συγχωνεύσεις Τμημάτων που προχώρησαν στην αρχή της χρονιάς και ευνόησαν τον συνωστισμό.

Και σίγουρα είναι επιλογή να ψηφιστούν 4 αντιεκπαιδευτικοί νόμοι μέσα στην πανδημία!

Πάντα διεκδικούσαμε, και η πανδημία το επιβεβαίωσε, ένα σχολείο που να μην μας αγχώνει, να μην μας καταπιέζει, να μην μας τσακίζει κάθε όνειρο. Που να μην παθαίνουμε κρίσεις πανικού όταν είναι να δώσουμε εξετάσεις. Είναι παράλογο να πάμε σε ένα σχολείο που απλά μας βάζει εμπόδια συνεχώς. Που δεν μας εμπνέει να μάθουμε, να ψάξουμε, να έχουμε κριτήριο!

Τα δυο χρόνια πανδημίας ήταν μάθημα ζωής. Ο,τι μας αξίζει δεν μας το χάρισε κανείς! Το κατακτήσαμε!

Εμείς με τους αγώνες μας καταφέραμε να αποσυρθεί με ρύθμιση ο παραλογισμός τα παιδιά στη Γ' Λυκείου να έχουν περιορισμένο αριθμό επιλογών στο μηχανογραφικό! Δεύτερη νίκη μετά την περσινή μη εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων!

Σε τι πέτυχε άραγε η ΕΒΕ και επιμένετε να την εφαρμόσετε και φέτος; Η μεγαλύτερή της "επιτυχία" ήταν τα χιλιάδες παιδιά που δεν έγραψαν 1, 2 και 3 όπως λέγανε, αλλά 11, 12, 13 κ.τ.λ. και έμειναν εκτός σχολών;

Καταφέραμε με τους αγώνες μας να μπει έστω ένα φρένο σε αυτόν τον παραλογισμό.

Που καθόλου παραλογισμός δεν είναι. Είναι η λογική του υπ. Παιδείας, του σημερινού αλλά και των προηγούμενων, που χτυπά ευθέως τα παιδιά από τις λαϊκές οικογένειες και το δικαίωμά τους να μορφωθούν, να συνεχίσουν τις σπουδές τους στα ΑΕΙ. Είναι επιλογή τους να μας βάζουν συνέχεια εμπόδια, να κάνουν τη μόρφωση ζήτημα πορτοφολιού των γονιών μας», καταλήγει η Συντονιστική Επιτροπή των Μαθητών καλώντας στο συλλαλητήριο.


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ