Τετάρτη 6 Οχτώβρη 2021
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 16
ΝΕΟΛΑΙΑ (ΤΕΤΡΑΣΕΛΙΔΟ)
ΕΝΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ ΛΑΡΙΣΑΣ
«Δεν ρισκάρουμε την υγεία και τη μόρφωση των παιδιών μας!»

Πολύμορφες δράσεις για την υγεία και την ασφάλεια στα σχολεία αποφασίστηκαν στη χτεσινή σύσκεψη

Τα μεγάλα προβλήματα και οι ελλείψεις που υπάρχουν στα σχολεία του δήμου Λάρισας, 25 μέρες μετά το άνοιγμά τους, αναδείχθηκαν στη χτεσινή σύσκεψη που οργάνωσε η Ενωση Γονέων Λάρισας με Συλλόγους Γονέων από σχολεία της πόλης.

Ταυτόχρονα αποφασίστηκε να πραγματοποιηθούν πολύμορφες δράσεις με συγκεκριμένες διεκδικήσεις για τα ιδιαίτερα ζητήματα κάθε σχολείου, για ουσιαστικά μέτρα προστασίας της υγείας όλων των μαθητών, για την κατάργηση του αντιεκπαιδευτικού νομοθετικού πλαισίου που ψηφίστηκε το προηγούμενο διάστημα, σε συντονισμό με μαθητές και εκπαιδευτικούς, όπως παραστάσεις διαμαρτυρίας στην Περιφερειακή Διεύθυνση και στον δήμο Λάρισας, αλλά και συμμετοχή στο πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο που θα γίνει τη Δευτέρα 11 Οκτώβρη.

Μακρύς ο κατάλογος των σχολείων με προβλήματα

Τόσο από την εισήγηση του προέδρου της Ενωσης, Γιάννη Παναγιώτου, όσο και από τις τοποθετήσεις των εκπροσώπων των Συλλόγων, αναδείχθηκαν η αγωνία και η ανασφάλεια των γονιών για σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζουν μια σειρά από σχολεία.

Ταυτόχρονα τονίστηκε ότι το ίδιο το νομοθετικό πλαίσιο του κράτους δημιουργεί το έδαφος για λειτουργία του σχολείου χωρίς τους απαραίτητους όρους υγείας και ασφάλειας, σε συνθήκες εξέλιξης της πανδημίας. Ο λόγος για τα απαράδεκτα πρωτόκολλα του υπουργείου, που προβλέπουν τη νόσηση του 50%+1 των μαθητών ως προϋπόθεση για να κλείσει ένα τμήμα, την ίδια ώρα που υπάρχουν πολυμελή τμήματα όπου οι μαθητές στοιβάζονται, κατ' εφαρμογή του πρόσφατου νόμου της κυβέρνησης, που σε συνθήκες πανδημίας αύξησε τον αριθμό των παιδιών ανά τάξη.

Κάποια ενδεικτικά παραδείγματα:

-- Στο 21ο Νηπιαγωγείο στο Αβέρωφ, σε μια αίθουσα στοιβάζονται 26 νήπια την ώρα που στο σχολείο υπάρχει κενή αίθουσα.

-- Το 13ο Νηπιαγωγείο, με δυναμικότητα 106 παιδιά, καθαρίζεται από μία καθαρίστρια μερικής απασχόλησης (3ωρη). Το σχολείο στεγάζει παιδιά σε κοντέινερ από πριν τον σεισμό.

-- Το 29ο Νηπιαγωγείο, στον Αγ. Θωμά, επίσης καθαρίζεται από μία καθαρίστρια μερικής απασχόλησης (3ωρη), ενώ και εκεί υπάρχει κοντέινερ.

-- Το 43ο Νηπιαγωγείο μετά τον πρόσφατο σεισμό στεγάζει νήπια σε κοντέινερ, καθώς και το 6ο Νηπιαγωγείο, στο οποίο έγινε έξωση από το παλιό ιδιόκτητο κτίσμα όπου στεγαζόταν, ενώ είναι εξαιρετικά μικρός ο αύλειος χώρος, που εξυπηρετεί τις ανάγκες τεσσάρων σχολείων.

-- Το 39ο Νηπιαγωγείο στεγάζεται εξολοκλήρου σε κοντέινερ, σε ένα σχολείο - εργοτάξιο (21ο Δημοτικό), παρά το χρόνιο αίτημα για την κατασκευή νέου σχολείου.

-- Το Δημοτικό Φαλάνης στεγάζεται εξολοκλήρου σε κοντέινερ, παρά τις πολλές υποσχέσεις για καινούριο σχολείο που άκουσαν με το παραπάνω οι γονείς από στελέχη της κυβέρνησης και της Τοπικής Διοίκησης μετά τον σεισμό της 3ης Μάρτη.

-- Το 55ο Νηπιαγωγείο παραμένει ένα σχολείο σκορπισμένο «στους τέσσερις ανέμους», που και φέτος στέλνει παιδιά στην 110 ΠΜ, δηλαδή σε μεγάλη απόσταση από την έδρα του σχολείου, αφού η προσωρινή λύση που επελέγη για τη στέγαση των παιδιών στην περιοχή του Σταθμού δεν είναι ακόμα έτοιμη κατασκευαστικά.

-- Παρόμοια είναι η κατάσταση στο 21ο Δημοτικό, με πολλούς μαθητές να κάνουν μάθημα σε άλλους χώρους, μακριά από τα σπίτια τους, αφού ακόμα εκτελούνται κατασκευαστικές εργασίες αποκατάστασης από τον σεισμό.

-- Το 1ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο, για παιδιά με Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές, στεγάζεται στην πίσω αυλή του πρώην Αθλητικού Γυμνασίου, σε λίγες και εξαιρετικά μικρές προκάτ αίθουσες, με φεγγίτες και εξωτερική τουαλέτα.

-- Το 7ο ΕΠΑΛ συνεχίζει να έχει πολυμελή τμήματα, ενώ για να αποφευχθεί αυτή η κατάσταση πιέστηκαν παιδιά να πάνε σε άλλο σχολείο.

Επιπλέον, σύμφωνα με καταγγελίες των γονιών, στον κατάλογο των προβλημάτων και ελλείψεων στα σχολεία της πόλης προστίθεται το καθεστώς των συστεγάσεων των περισσότερων Νηπιαγωγείων με Δημοτικά, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ομαλή και πλήρη εκπαιδευτική διαδικασία, αφού τα σχολεία κτιριολογικά με βάση τις σύγχρονες προδιαγραφές δεν αποτελούνται μόνο από σχολικές αίθουσες αλλά και από εργαστήρια, τραπεζαρίες, αποδυτήρια, αίθουσες πολλαπλών χρήσεων κ.λπ., που σε πολλά σχολεία λείπουν, αφού για την κάλυψη των αναγκών έχουν μετατραπεί σε αίθουσες διδασκαλίας. Επίσης, πολλά προβλήματα εντοπίζονται σε ακατάλληλους και μικρούς αύλειους χώρους, με επικινδυνότητες και ελλείψεις, π.χ. σε στέγαστρα κ.λπ.

Μεγάλες ελλείψεις στο προσωπικό

«Οι ελλείψεις σε εκπαιδευτικό δυναμικό, το ανεπαρκές βοηθητικό προσωπικό που δουλεύει σε άθλιες συνθήκες, ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά τους εργαζόμενους στην καθαριότητα, είναι η καθημερινότητα που ζούμε στα σχολεία», τόνισαν αρκετοί γονείς.

Συγκεκριμένα, για τις 157 σχολικές μονάδες του δήμου Λάρισας υπάρχουν 90 καθαρίστριες πλήρους απασχόλησης (6ωρες) και 67 καθαρίστριες μερικής απασχόλησης (3ωρες), εκ των οποίων οι 13 απορρίφθηκαν λόγω προσόντων και θα πρέπει να αντικατασταθούν. Είναι φανερό ότι οι συμβάσεις μερικής απασχόλησης (3ωρες) δημιουργούν πρόβλημα στην καθαριότητα των σχολείων, σε συνθήκες εξέλιξης της πανδημίας. Η επέκταση των συμβάσεων των καθαριστριών μερικής απασχόλησης σε πλήρους, όταν γίνει, με ίδιους πόρους από τον δήμο Λαρισαίων, θα επιβαρύνει τον προϋπολογισμό του, δηλαδή τις τσέπες των δημοτών.

49 κενά υπάρχουν στην Παράλληλη Στήριξη, ενώ κενά εντοπίζονται και σε πολλά σχολεία, κυρίως σε ειδικότητες.

Να μπουν μπροστά οι Σύλλογοι Γονέων, κάνοντας δική τους υπόθεση το μέλλον και τη μόρφωση των παιδιών τους!

Ο Γ. Παναγιώτου, αφού αναφέρθηκε στις συναντήσεις που είχε η Ενωση με τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, όπου απαιτήθηκε να παρθούν συγκεκριμένα μέτρα για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων, τόνισε πως με αφετηρία τη χτεσινή σύσκεψη θα πραγματοποιηθούν νέες συναντήσεις με Συλλόγους Γονέων και μαζικούς φορείς της πόλης προκειμένου να οργανωθεί η δράση τους, για ένα σχολείο μακριά από το σχολείο της «αγοράς» που επιδιώκουν οι κυβερνήσεις διαχρονικά, ένα σχολείο που θα καλύπτει ολόπλευρα τις σύγχρονες ανάγκες σε κτιριακή και υλικοτεχνική υποδομή, στο περιεχόμενο της μόρφωσης.

Σε αυτό το πλαίσιο, επεσήμανε, είναι ανάγκη να γίνουν βήματα στη μαζικοποίηση των Συλλόγων Γονέων, καθώς «η συμμετοχή των γονιών στους Συλλόγους, στις μαζικές τους διαδικασίες, είναι σημαντική προϋπόθεση για να δυναμώσουν και να αποτελέσουν το κύτταρο του σχολείου και της γειτονιάς».


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ