Πέμπτη 7 Φλεβάρη 2002
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 27
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ ΑΚΤΟΠΛΟΪΑΣ
Αφήνουν ακάλυπτα 26 νησιά

Σε άμεσο κίνδυνο τίθεται η απρόσκοπτη σύνδεση των ελληνικών νησιών με την ηπειρωτική Ελλάδα! Το νομοθετικό εξάμβλωμα 2932/2001 της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ, με το οποίο άλλαξε ριζικά το θεσμικό πλαίσιο των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, αυτό που «απελευθέρωσε» πλήρως είναι την ασυδοσία των ακτοπλόων εφοπλιστών, οι οποίοι σκόπιμα αρνούνται να καλύψουν τις ακτοπλοϊκές ανάγκες όλων των νησιών, αποβλέποντας στην επιδότηση δρομολογίων από τον κρατικό κορβανά, δηλαδή την τσέπη των εργαζομένων! Και όχι μόνον αυτό! Από πάνω αξιώνουν και την αύξηση των εισιτηρίων κατά 50%!

Ειδικότερα, σύμφωνα με το νέο νόμο, το σύστημα της παραχώρησης άδειας σκοπιμότητας, που εξασφάλιζε έστω και στο ελάχιστο τη συγκοινωνιακή σύνδεση όλων των νησιών με την ηπειρωτική χώρα, αντικαταστάθηκε από την... «ελεύθερη δρομολόγηση πλοίων», που σημαίνει ότι οι εφοπλιστές καλούνται να δηλώσουν σε ποιες από τις ακτοπλοϊκές συνδέσεις... προτιμούν να δρομολογήσουν τα πλοία τους. Ετσι, από το νέο ακτοπλοϊκό δίκτυο που διαμόρφωσε το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (που συγκροτήθηκε με βάση το νέο νόμο) οι εφοπλιστές, δηλαδή τα τρία εταιρικά μεγαθήρια, «Επιχειρήσεις Αττικής», «Μινωικές Γραμμές» μαζί με τη θυγατρική τους HFD (πρώην MFD) και ΑΝΕΚ, άφησαν «εκτός» 25 νησιά, τα οποία κατ' αυτούς δεν παρουσιάζουν οικονομικό ενδιαφέρον! Πρόκειται για τα νησιά: Πάτμος, Λέρος, Λειψοί, Κάλυμνος, Αστυπάλαια, Νίσυρος, Κάσος, Κάρπαθος, Τήλος, Σύμη, Καστελόριζο, Κίμωλος, Φολέγανδρος, Σίκινος, Θηρασιά, Ανάφη, Δονούσα, Αμοργός, Κουφονήσια, Σχοινούσα, Ηρακλειά, Φούρνοι, Ψαρά, Σαμοθράκη και Λήμνος.

Οσο για το πώς θα αντιμετωπίσει τους ακτοπλόους εφοπλιστές η κυβέρνηση, ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Γ. Ανωμερίτης, στη χτεσινή τακτική συνέντευξη Τύπου στους ναυτιλιακούς συντάκτες ήταν... σαφής: «Στο κάτω κάτω ιστορικά πάντα οι περισσότερες από αυτές τις γραμμές ήταν επιδοτούμενες με τον άλφα ή βήτα τρόπο. Απλώς τώρα τις άγονες γραμμές τις ονομάσαμε δημοσίου συμφέροντος και πιστεύω ότι, όπως έχω κάνει τις δικές μου εκτιμήσεις, δε θα υπάρξει σημαντική επιβάρυνση από αυτή τη λειτουργία»! Αξίζει να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με το νέο νόμο, για τα νησιά που δε... «συγκεντρώνουν» το εφοπλιστικό ενδιαφέρον, κηρύσσεται πρόσκληση ενδιαφέροντος από το ΥΕΝ για την εξυπηρέτησή τους για 3 έως 5 χρόνια χωρίς επιβάρυνση του δημοσίου. Αν και πάλι δεν εκδηλωθεί ενδιαφέρον, κηρύσσεται διεθνής διαγωνισμός και οι γραμμές αυτές επιδοτούνται. Αυτό σημαίνει, εκτός όλων των άλλων, ότι οι γραμμές αυτές μπορούν να καλυφθούν και από πλοία με σημαίες «ευκαιρίας»! Ο υπουργός ανέφερε ότι μέχρι τις 20 του Φλεβάρη οι εφοπλιστές μπορούν να κάνουν συμπληρωματικές αιτήσεις, στις 31 του Μάρτη θα γίνει η αποδοχή των αιτήσεων, στις 30 του Απρίλη θα κηρυχτεί η πρόσκληση ενδιαφέροντος και στις 15 του Ιούνη θα γίνει ο διεθνής διαγωνισμός.

Σχετικά με τις εξωφρενικές αυξήσεις που απαιτούν οι εφοπλιστές, ο υπουργός διευκρίνισε ότι οι αυξήσεις θα γίνουν και ήδη το θέμα εξετάζεται στο ΥΠΕΘΟ, όμως αρνήθηκε να δηλώσει το ποσοστό.


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ