Πέμπτη 29 Ιούλη 2021
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 18
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΣ
Ταλαιπωρία και συνωστισμός μετά την πυρκαγιά από βραχυκύκλωμα

Από την πυρκαγιά στον Ηλεκτρικό
Από την πυρκαγιά στον Ηλεκτρικό
Ταλαιπωρία και συνωστισμός σημειώθηκαν χτες για όσους χρησιμοποιούν τους συρμούς του πρώην ΗΣΑΠ (ΣΤΑΣΥ) στη διαδρομή Πειραιάς - Ταύρος, σε συνθήκες καύσωνα και πανδημίας, εξαιτίας των συνεπειών της πυρκαγιάς της Τρίτης, η οποία προκλήθηκε από βραχυκύκλωμα που επεκτάθηκε λόγω των ξερών χόρτων και κλαδιών. Η συγκεκριμένη ζημιά δεν είναι ένα ατυχές γεγονός αλλά θα μπορούσε να αποφευχθεί, αν υπήρχε το αναγκαίο μόνιμο προσωπικό στον Ηλεκτρικό, για να γίνεται η προληπτική συντήρηση.

Εκθεση της Επιτροπής Υγιεινής και Ασφάλειας της Εργασίας στη ΣΤΑΣΥ (ΕΥΑΕ) από τον Μάη, με θέμα «Κλάδεμα δέντρων και καθαρισμός γραμμής», ανέφερε χαρακτηριστικά ότι «όσον αφορά τη Γρ. 1, παρόλο που υπάρχει συνεργείο καθαρισμού γραμμής σε καθημερινή βάση, το μέγεθος του έργου είναι μεγάλο και οι εργαζόμενοι δεν φτάνουν για να καλύψουν όλο το δίκτυο επαρκώς. Χρειάζεται πρόσληψη μόνιμου προσωπικού για τον καθαρισμό και το κλάδεμα των δέντρων εκατέρωθεν της Γραμμής» και ζητούσε «να γίνει πλήρωση όλων των κενών οργανικών θέσεων σύμφωνα με το οργανόγραμμα της εταιρείας, οι οποίες ανέρχονται σε 3.128. Επιπροσθέτως, χρειάζεται να γίνει υπολογισμός των εργαζομένων που θεμελιώνουν συνταξιοδοτικό δικαίωμα τα επόμενα 2-3 χρόνια, έτσι ώστε να υπάρξει ένας στοιχειώδης προγραμματισμός και να υπολογιστεί ο αριθμός των προσλήψεων που πρέπει να δρομολογηθούν».

Είναι φανερό ότι το βραχυκύκλωμα ήταν το άμεσο αποτέλεσμα της πολιτικής της σημερινής διοίκησης, αφού υπάρχουν σοβαρές ελλείψεις προσωπικού, που οδηγούν σε αδυναμία ουσιαστικής προληπτικής συντήρησης.

Ετσι και χτες προβληματική και επικίνδυνη ήταν η διεξαγωγή των δρομολογίων σε μονή τροχιά την ώρα που δεν λειτουργούσε το σύστημα σηματοδότησης.

Συγκεκριμένα, η συγκοινωνία γινόταν κανονικά μέχρι τον Ταύρο. Εκεί οι επιβάτες έπρεπε να κάνουν μετεπιβίβαση σε άλλο συρμό μονής τροχιάς, χωρίς να διατίθεται προσωπικό υποδοχής αυτών των επιβατών, λόγω ελλείψεων. Επειτα, στο Φάληρο γινόταν μετεπιβίβαση σε λεωφορεία του ΟΑΣΑ για τον Πειραιά. Δηλαδή, ο επιβάτης που θα ξεκινούσε για τον Πειραιά έκανε δύο μετεπιβιβάσεις, με σημαντική καθυστέρηση στην αναχώρηση του συρμού. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα μεγάλη αναμονή στις αποβάθρες για τους επιβάτες, με συνωστισμό, εκνευρισμό και ταλαιπωρία, καθώς δεν υπήρχε και ουσιαστική ενημέρωση του επιβατικού κοινού. Η επιλογή της μονοτρόχιας κίνησης φέρεται να έγινε επειδή υπήρχε αδυναμία του ΟΑΣΑ να βάλει επαρκή αριθμό λεωφορείων. Η δε πλήρης αποκατάσταση της βλάβης αναμένεται το πιθανότερο αύριο.

ΔΑΣ ΣΤΑΣΥ: Επισημαίνει την επικινδυνότητα της κατάστασης

Το γεγονός καταγγέλλει με ανακοίνωσή της η ΔΑΣ ΣΤΑΣΥ, επισημαίνοντας ότι «λίγες ώρες μετά την πυρκαγιά που εκδηλώθηκε στο τμήμα Πειραιάς - Φάληρο της Γραμμής, η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ αποφάσισε πως δύναται να κινείται ένας επιβατικός συρμός μεταξύ των σταθμών Φάληρο - Ταύρος σε αμφίδρομη κίνηση, ήτοι ένα δρομολόγιο κανονικά και ένα με αντίθετη φορά. Αυτή η κατάσταση είναι εξαιρετικά επικίνδυνη, καθώς όταν ένας συρμός κινείται αντίθετα δεν δύναται να κινηθεί με ασφάλεια, διότι τόσο ο οδηγός όσο και το κέντρο ελέγχου ΔΕΝ έχουν καμία δυνατότητα επιτήρησης. Επιπλέον, το σύστημα ελέγχου - σηματοδότησης είναι εκτός λειτουργίας και για την κανονική φορά κίνησης. Με αυτήν την κατάσταση υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να προκληθεί ατύχημα».

Η ΔΑΣ προσθέτει πως «για να εκτελεστεί με αυτόν τον τρόπο το "δρομολόγιο" παραβιάζονται πλήθος άρθρων των κανονισμών κυκλοφορίας - σηματοδότησης κ.λπ. Ενώ η διοίκηση, προκειμένου να δρομολογήσει παράνομα έναν συρμό, έστειλε email στους αρμόδιους υπαλλήλους πως αναλαμβάνει την ευθύνη για αυτήν τη "διαδικασία". Αυτό όμως σε καμία περίπτωση δεν εξασφαλίζει την ασφαλή λειτουργία του σιδηροδρόμου».

Η ΔΑΣ ζητά να γίνουν όλες οι απαραίτητες ενέργειες από τους αρμόδιους φορείς ώστε να διακοπεί η κυκλοφορία του συρμού από Φάληρο έως Ταύρο. Ως λύση προτείνει η κυκλοφορία των συρμών να γίνεται από τον Ταύρο έως την Κηφισιά, όπου υπάρχει ασφάλεια, και για το τμήμα Ταύρος - Πειραιάς να μπει έκτακτο δρομολόγιο της ΟΣΥ.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το τμήμα Πειραιάς - Φάληρο εδώ και 20 χρόνια «περιμένει» την υπογειοποίησή του και έχει εγκαταλειφθεί στην τύχη του. Χαρακτηρίζεται από παλαιότητα εξοπλισμού, ελλιπέστατη συντήρηση, έλλειψη ανταλλακτικών, ενώ η καλωδίωση είναι επιτοίχια και όχι υπόγεια, όπως θα έπρεπε. Από την πυρκαγιά καταστράφηκε η οπτική ίνα, με αποτέλεσμα να χαθεί ο έλεγχος τηλεχειρισμού. Κάηκαν δε και καλώδια σηματοδότησης.


Κορυφή σελίδας

Τετρασέλιδα του «Ρ»
Διαβάστε στο «Ρ»

Ο καιρός
Weather data from openweathermap.org