Πέμπτη 10 Ιούνη 2021
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 7
21ο ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΚΚΕ ΠΡΟΣΥΝΕΔΡΙΑΚΟΣ ΔΙΑΛΟΓΟΣ
Για τους δήθεν ανεξάρτητους

Στο κείμενο παραθέτω γεγονότα από τον χώρο των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, που τα γνωρίζω και μπορώ να τα εισφέρω στο διάλογο, ενδεικτικά σχετικά με το γενικότερο θέμα της αποπολιτικοποίησης του συνδικαλιστικού κινήματος.

Προωθείται διεθνώς, σε πάρα πολλές εκφάνσεις της σύγχρονης ζωής και σκέψης, όπως στο συνδικαλιστικό κίνημα, η απαίτηση οι άνθρωποι να σκέφτονται και να δρουν χωρίς να επηρεάζονται από την πολιτική. Πρόκειται για την ιδεολογία αυτών που δεν τους συμφέρει να αλλάξει τίποτα, της κυρίαρχης εκμεταλλευτικής τάξης. Ομως οι εξελίξεις με αφορμή τον κορονοϊό ανέδειξαν πολύ εμφατικά το πόσο μας επηρεάζει το συλλογικό, τα προβλήματα, οι συνθήκες ζωής και η υγεία των άλλων, άρα και η πολιτική.

Στην Ενωση Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας Ελλάδας, τον Δεκέμβρη του 2019 έγιναν αρχαιρεσίες για το ΔΣ. Το σωματείο παρουσιάζει ενδιαφέρον από τη σκοπιά ενός επαναστατικού κόμματος, αφού σε αυτό συμμετέχουν εργαζόμενοι σε έναν σημαντικό τομέα του κράτους και της οικονομίας, τον έλεγχο του εναέριου χώρου. Στις εκλογές της ΕΕΕΚΕ του 2019 η παράταξη που πρόσκειται στο ΠΑΜΕ, η Ενωτική Συνδικαλιστική Κίνηση (ΕΣΚ), κατάφερε για πρώτη φορά να εκπροσωπηθεί στο ΔΣ του σωματείου, ως η μόνη δύναμη που αντιστεκόμαστε στην πολιτική κυβέρνησης - ΕΕ - κεφαλαίου, που εκφράζεται με την ιδιωτικοποίηση (https://www.youtube.com/watch?v=FI_kBlFL0lQ)

Η ΕΣΚ επιβεβαιώθηκε από τις εξελίξεις του διαστήματος που ακολούθησε, όταν η κυβέρνηση ψήφισε νόμο που προωθεί την ιδιωτικοποίηση, και όταν παρά τις υποσχέσεις για μπόνους που θεσπίστηκαν για να εξασφαλιστεί η συναίνεση των εργαζομένων, όχι μόνο μπόνους δεν καταβλήθηκαν, αλλά οι αποδοχές τελικά μειώθηκαν. Αν και η ΕΣΚ πρωτοστάτησε στις κινητοποιήσεις, που υπονομεύτηκαν από τις άλλες δυνάμεις, αν και ήμασταν οι μόνοι που αναδείξαμε τα ζητήματα της ΥΠΑ στην κοινωνία, χάσαμε την έδρα στο ΔΣ στις πρόσφατες αρχαιρεσίες του Απρίλη του 2021, όταν οι άλλες δυνάμεις συγκρότησαν ενιαίο κυβερνητικό ψηφοδέλτιο, όπου μαζεύτηκαν όλοι: «Αριστεροί», «δεξιοί», «αναρχικοί», «ακομμάτιστοι», «παλιοί», «νέοι», με βασικό επιχείρημά τους «την ενότητα του κλάδου», που το πρόβαλαν σε αντιδιαστολή με την ΕΣΚ, που «πάνω από τον κλάδο βάζει το ΚΚΕ» (το μόνο κόμμα δηλαδή που ενδιαφέρθηκε και κατέθεσε Ερώτηση στη Βουλή για τα δεδουλευμένα των υπαλλήλων της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας). Οι άλλες δυνάμεις, που φυσικά και με κόμματα σχετίζονται και την κυβερνητική πολιτική προωθούν, παρουσιάζονται ως μεσάζοντες με τον εκάστοτε υπουργό, και θεωρούν ότι οι εργαζόμενοι πρέπει να αρκούνται στο να ψηφίζουν στις ηλεκτρονικές συνελεύσεις και στα like στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης. Πέρσι το καλοκαίρι πανηγύριζαν για τις αφίξεις των αεροπλάνων, που έφταναν γεμάτα και χωρίς τεστ για κορονοϊό στους επιβάτες (https://www.instagram.com/p/CCGrIGXBl3Q/?igshid=oce4lqgicsb8).

Ποια είναι όμως τα υποτιθέμενα συμφέροντα του κλάδου, και ποια του ΚΚΕ, και πώς έρχονται σε αντίθεση μεταξύ τους; Αυτό που εννοούν είναι ότι το σωματείο δεν πρέπει να έχει καμία σχέση με το ταξικό συνδικαλιστικό κίνημα, το ΠΑΜΕ. Πρώτα από όλα, με ποια λογική εμπιστεύεται κάποιος να τον εκπροσωπήσουν άνθρωποι που δηλώνουν ότι αδιαφορούν για τα γενικότερα ζητήματα στην κοινωνία, για τα βάσανα και τις αγωνίες των εργαζομένων; Συνδικαλιστής που δηλώνει ότι θα υπηρετήσει το συντεχνιακό συμφέρον κόντρα στο συλλογικό, όταν του δοθεί η ευκαιρία, θα προτάξει το συντεχνιακό ή το προσωπικό του συμφέρον; Θα κοιτάξει τους συναδέλφους του ή τον εαυτό του;

Επίσης, η λογική αυτή νομοτελειακά οδηγεί στην αδράνεια και για τα συντεχνιακά ή επιμέρους ζητήματα, αφού απομονώνει το σωματείο από δυνητικούς του συμμάχους, τους άλλους εργαζόμενους, την ίδια ώρα που ο ταξικός αντίπαλος, οι μεγάλοι επιχειρηματικοί όμιλοι, είναι οργανωμένοι και δρουν βάσει σχεδίου.

Οι κεφαλαιοκράτες, που στο κάτω κάτω οι επιχειρήσεις τους βρίσκονται σε μεταξύ τους ανταγωνισμό, γιατί συμμετέχουν σε ενώσεις; Γιατί υποστηρίζουν κόμματα, ινστιτούτα και οργανισμούς; Γιατί μαζί με τα αντεργατικά μέτρα, την κατάργηση του 8ωρου, φέρνουν και την περιστολή του απεργιακού δικαιώματος, γιατί ενισχύουν το κατασταλτικό πλαίσιο; Δεν έχουν σχέση με κόμματα που φέρνουν και ψηφίζουν τα νομοσχέδια στη Βουλή; Η «Fraport», που συμμετέχει στον ΣΕΤΕ, διοικείται από άσχετους; Καλύτερα η «Aegean» το συμφέρον της, που επίσης συμμετέχει στις διάφορες ενώσεις, και που ενισχύθηκε από το κράτος με 120 εκατομμύρια, ή οι εργοδοτικοί συνδικαλιστές το καλό μας, που είναι ως εργαζόμενοι να μην ερχόμαστε σε επαφή μεταξύ μας, γιατί έχουμε πολλά να χωρίσουμε και μεγάλα μυστικά να κρύψουμε, όπως τα μπόνους που δεν πήραμε;

Προβλέπω ότι με την τακτική που ακολουθούν, μέχρι να δημοσιευτεί αυτό το κείμενο, θα έχει πέσει ξανά τσεκούρι στις αποδοχές των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας.

Με τα παραπάνω δεν εννοώ ότι το σωματείο ταυτίζεται με το Κόμμα. Ομως υπεράνω της ταξικής πάλης δεν μπορούμε να είμαστε, ούτε να το παίζουμε «ανεξάρτητοι», αφού είμαστε «εξαρτημένοι» από το μισθό μας, όπως είπε και ο Κυριάκος Μητσοτάκης, ενώ αντίθετα οι κεφαλαιοκράτες είναι «εξαρτημένοι» από την κερδοφορία τους, δηλαδή από τη μείωση του δικού μας μισθού. Η κάθε πλευρά έχει το κόμμα ή τα κόμματά της, που εκφράζουν το αντίστοιχο ταξικό συμφέρον.

Το συμπέρασμα είναι ότι οι εργοδοτικοί δεν πιάνονται πουθενά. Ο,τι και να λέμε θα το βαφτίζουν γραμμή του Περισσού, λες και πρόκειται για πράγματα που δεν αφορούν τους εργαζόμενους. Την αντίσταση στη διάλυση και ιδιωτικοποίηση της ΥΠΑ, το αίτημα για σταθερό εισόδημα, την προάσπιση της ασφάλειας των πτήσεων, τον αγώνα για μέτρα κατά της πανδημίας, για επίταξη του ιδιωτικού τομέα της Υγείας, για δωρεάν τεστ, για καταδίκη της καταστολής. Ομως με αυτά καταφέραμε όχι μόνο να πείσουμε συναδέλφους υπό αντίξοες συνθήκες, όταν οι άλλες δυνάμεις μπήκαν σε κοινό ψηφοδέλτιο, αλλά να προβληματίσουμε και όσους δεν μας στήριξαν. Ετσι εμπλουτίστηκε η πείρα των εργαζομένων, μεταξύ αυτών και η δική μας. Αυτά για την ΥΠΑ.

Για να μην γράψω ξεχωριστό κείμενο, προσθέτω ότι πρέπει το κίνημα, στο βαθμό που επηρεάζεται από τους κομμουνιστές, να ασχοληθεί με το ζήτημα των τιμών των ενοικίων. Επίσης, με τις εξελίξεις στην Κίνα και στο ΚΚ Κίνας, για πολλούς λόγους, που πολλοί αναδεικνύονται και στις Θέσεις, όπως ο ανταγωνισμός με την ΕΕ και τις ΗΠΑ.


Φοίβος Καπερώνης

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
ΑΤΙΤΛΟ(6/5/2014)
Ψήφο στο συνδυασμό της ΕΣΚ - ΟΤΕ(3/10/2008)
Προς μεγάλη πανεθνική κινητοποίηση των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας(6/8/2003)
«Αθικτη» η κυβερνητική πολιτική(14/6/2001)
«Ολοι στον αγώνα, κανένας λιποτάκτης»(14/10/2000)
Ανάστατοι από τα σχέδια διάλυσης οι εργαζόμενοι(8/7/2000)

Κορυφή σελίδας

Διαβάστε στο «Ρ»

Ο καιρός
Weather data from openweathermap.org