Με αμείωτη ένταση συνεχίζεται η προσφορά εκατομμυρίων από την κυβέρνηση της ΝΔ προς τους «επενδυτές» που εκμεταλλεύονται τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά και Ελευσίνας, με πρόσχημα την ολοκλήρωση του προγράμματος του Πολεμικού Ναυτικού, που εκτελείται στα δύο ναυπηγεία, αλλά και για την καταβολή της μισθοδοσίας των εργαζομένων.
Παράλληλα είναι σε πλήρη εξέλιξη τα «πάρε - δώσε» και οι ανταγωνισμοί ανάμεσα σε μεγάλους επιχειρηματικούς ομίλους και ιμπεριαλιστικά κέντρα για το ποιος θα βάλει αυτήν τη φορά στο χέρι τις ναυπηγικές υποδομές της χώρας, με τους εργαζόμενους να βρίσκονται στον «αέρα» και το λαό όχι μόνο να καλείται κάθε τόσο να χρυσοπληρώνει για τους «σωτήρες» επενδυτές, αλλά να αντιμετωπίζει και τεράστιους κινδύνους.
Με τροπολογία που ψηφίστηκε την περασμένη Πέμπτη 22 Απρίλη στην Ολομέλεια της Βουλής, η κυβέρνηση εξασφάλισε στους ομίλους των ναυπηγείων άλλα 13.475.000 ευρώ. Τα 10.300.000 ευρώ είναι για την ολοκλήρωση των εργασιών των 4 ναυπηγείων στον Σκαραμαγκά και τα υπόλοιπα 3.175.000 είναι για την ολοκλήρωση των τορπιλακάτων στα Ναυπηγεία Ελευσίνας. Συνολικά η κυβέρνηση της ΝΔ από τον περασμένο Μάη μέχρι και τώρα, δηλαδή μέσα σε περίπου έναν χρόνο, έχει προσφέρει στους ομίλους 85.825.000 ευρώ.
Να σημειωθεί ότι με το ίδιο πρόσχημα, δηλαδή ολοκλήρωση προγράμματος ΠΝ και μισθοδοσία εργαζομένων, μπούκωσαν με εκατομμύρια ευρώ - όλα πληρωμένα από τις τσέπες του λαού - οι επιχειρηματικοί όμιλοι και από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ.
Ωστόσο τα προγράμματα εξακολουθούν να μην ολοκληρώνονται, οι δε εργαζόμενοι παραμένουν όμηροι και απλήρωτοι. Ενδεικτικά, στους εργαζόμενους των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά οφείλονται από τους «σωτήρες» («Thyssen» και Σάφα) περίπου 180 εκατ. ευρώ!
Παράλληλα, σε κάθε τέτοια τροπολογία που έρχεται στη Βουλή δεν αναφέρεται τίποτα για την εξασφάλιση των θέσεων εργασίας των εργαζομένων μετά την ολοκλήρωση των προγραμμάτων, προφανώς για να μη δεσμεύσουν τους νέους επίδοξους «σωτήρες» - αγοραστές των ναυπηγείων, π.χ. της εταιρείας αμερικανικών συμφερόντων ΟΝΕΧ, που θα παραλάβει τα Ναυπηγεία Ελευσίνας.
Χαρακτηριστικό των όσων «τρέχουν» αυτήν την περίοδο σε ό,τι αφορά τις ναυπηγικές υποδομές είναι ότι ένα 24ωρο πριν περάσει η εν λόγω τροπολογία, δηλαδή στις 21 Απρίλη, πέρασε άλλη τροπολογία, για τη διευκόλυνση της παραπέρα ιδιωτικοποίησης των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά.
Με δεδομένο ότι πλέον το ναυπηγείο είναι διαμελισμένο σε δύο τμήματα (εξαιτίας όρων της ΕΕ), με το ένα τμήμα, 350 στρεμμάτων, να ανήκει στην εταιρεία των ναυπηγείων, όπου έχει οριστεί ειδικός διαχειριστής και εκεί βρίσκεται το κυρίως μέρος του εξοπλισμού των ναυπηγείων, και το δεύτερο να ανήκει στην ΕΤΑΔ (Εταιρεία Ακινήτων του Δημοσίου) ΑΕ, η οποία δεν διαθέτει άδεια ναυπηγείου, η κυβέρνηση με τη νομοθετική της ρύθμιση «τακτοποίησε» το θέμα.
Πλέον η άδεια λειτουργίας του ναυπηγείου διαχωρίζεται σε δύο άδειες, αορίστου χρόνου, μεταξύ της «ΑΕ Ελληνικά Ναυπηγεία» και της ΕΤΑΔ, ώστε να υπάρξει συντονισμός μεταξύ του ειδικού διαχειριστή και της ΕΤΑΔ και να διευκολυνθεί ο νέος διαγωνισμός για την πώληση του ναυπηγείου, που υπολογίζεται να έχει γίνει μέχρι τον Ιούνη. Το πρόβλημα ήταν ότι στον χώρο που ανήκει στην ΕΤΑΔ βρίσκεται η μεγαλύτερη δεξαμενή (πέτρινη) της Μεσογείου, με δυνατότητα να υποδεχτεί πλοία έως και 500 χιλιάδων τόνων.
Υπενθυμίζεται ότι μέχρι τώρα έχουν γίνει δύο διαγωνισμοί, άγονοι. Ο τρίτος αναμένεται τον Ιούνη. Αυτοί που μέχρι τώρα κονταροχτυπιούνται είναι η αμερικανική ΟΝΕΧ και η εταιρεία «Pyletech Shipyards» του ομίλου «North Star», του εφοπλιστή Πριόβολου, με έδρα την Ελβετία, με τον οποίο εκπροσωπούνται τεράστια ευρωενωσιακά μονοπώλια: Η ιταλική MSC, από τις μεγαλύτερες εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, ο γερμανικός ναυπηγικός όμιλος «Bloohm & Voss» («Β&V»), με ειδίκευση στη ναυπήγηση πολεμικών πλοίων, κ.ά.