Τετάρτη 28 Απρίλη 2021
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 2
ΑΠΟ ΜΕΡΑ ΣΕ ΜΕΡΑ
«Πρασινο-βάφτισμα»...

Πρόσφατη έρευνα κατέληξε ότι στην Ελλάδα αυξάνεται το φαινόμενο του «greenwashing», δηλαδή της παραπλανητικής προβολής και διαφήμισης «πράσινου προφίλ» ή ψευτοοικολογικών προϊόντων και υπηρεσιών. Σύμφωνα με την έρευνα, λέξεις και φράσεις όπως «πράσινο», «φιλικό προς το περιβάλλον» και «βιώσιμο» χρησιμοποιούνται για χιλιάδες προϊόντα και υπηρεσίες «χωρίς τεκμηρίωση και τις περισσότερες φορές εσφαλμένα», ενώ στο ίδιο συμπέρασμα κατέληξε και αντίστοιχη έρευνα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, που προετοιμάζει νομοθετική πρωτοβουλία για την αντιμετώπιση του «φαινομένου». Υποκρισία «στο τετράγωνο» δηλαδή, που δεν χρειάζεται ιδιαίτερο κόπο για να την αποκαλύψεις. Για παράδειγμα, στο πλαίσιο της στρατηγικής για την «απολιγνιτοποίηση», ο ΑΗΣ στο Αμύνταιο Φλώρινας έκλεισε και το κενό στην τηλεθέρμανση των κατοίκων καλύπτει από τον περασμένο Σεπτέμβρη μια νέα μονάδα, η οποία βαφτίστηκε «πράσινη» επειδή λειτουργεί με μεικτή καύση βιομάζας και λιγνίτη. Η παραγωγή θερμικής ενέργειας από τη συγκεκριμένη μονάδα είναι κατά 55% πιο ακριβή σε σχέση με την Ενέργεια που προερχόταν από τον λιγνίτη και ήδη ο λαός της περιοχής είδε αύξηση κατά 30% στην τιμή της θερμικής κιλοβατώρας. Και όλα αυτά σε μια περιοχή που μέσα στον Απρίλη χτυπιέται από αλλεπάλληλους παγετούς.


Κορυφή σελίδας

Τετρασέλιδα του «Ρ»
Διαβάστε στο «Ρ»

Ο καιρός
Weather data from openweathermap.org