Τετάρτη 14 Απρίλη 2021
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 19
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑ
Νομοθετική ρύθμιση για διευκόλυνση των νέων επίδοξων «σωτήρων»

Την ώρα που «φουντώνει» η αντιπαράθεση για τους εξοπλισμούς

Καθώς χοντραίνει το παιχνίδι των ανταγωνισμών σε βάρος των στρατηγικών - για το κεφάλαιο και ΗΠΑ-ΝΑΤΟ-ΕΕ - υποδομών της χώρας, η κυβέρνηση της ΝΔ για να διευκολύνει τους επικίνδυνους σχεδιασμούς προώθησε νομοθετική ρύθμιση στη Βουλή για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά για να εξασφαλιστεί ότι ο νέος διαγωνισμός που ετοιμάζεται για την αλλαγή χεριών, ή... «σωτήρων» των Ναυπηγείων, αυτήν τη φορά θα «πιάσει τόπο».

Τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά έχουν γίνει «μαγνήτης» μεγάλων ανταγωνισμών ιμπεριαλιστικών κέντρων και ισχυρών επιχειρηματικών ομίλων, που βέβαια δεν προμηνύουν τίποτα καλό για το λαό και τους εργαζόμενους των ναυπηγείων, λόγω του νέου εξοπλιστικού προγράμματος της κυβέρνησης και της εκτίναξης των κονδυλίων για τις πολεμικές δαπάνες στον κρατικό προϋπολογισμό από τα 530 εκατ. στα περίπου 2,5 δισ. ευρώ, ενώ παράλληλα είναι σε εξέλιξη και οι διεργασίες για το πού τελικά και με τι όρους θα καταλήξουν οι νέες φρεγάτες που θα προμηθευτεί το Πολεμικό Ναυτικό, άμεσα συνδεδεμένες με τους ΝΑΤΟικούς σχεδιασμούς στην Ανατ. Μεσόγειο.

Το ναυπηγείο, ως γνωστόν, είναι διαμελισμένο σε δύο τμήματα από την κυβέρνηση, προκειμένου να ικανοποιηθούν οι όροι της ΕΕ, η οποία στο πλαίσιο των ανταγωνισμών επέβαλε πρόστιμο στο ναυπηγείο που τώρα έφτασε τα 700 εκατ., για κρατικές ενισχύσεις του ...1996. Το ένα τμήμα, 350 στρεμμάτων, ανήκει στην εταιρεία των ναυπηγείων, όπου έχει οριστεί ειδικός διαχειριστής και εκεί βρίσκεται το κυρίως μέρος του εξοπλισμού των ναυπηγείων.

Το δεύτερο τμήμα ανήκει στην ΕΤΑΔ (Εταιρεία Ακινήτων του Δημοσίου) ΑΕ, το οποίο δεν είχε άδεια ναυπηγείου. Σε αυτό περιλαμβάνονται τα υπόλοιπα 350 στρέμματα και η γνωστή πέτρινη δεξαμενή, η μεγαλύτερη της Μεσογείου, που μπορεί να υποδεχτεί πλοία έως και 500.000 τόνων.

Με τη ρύθμιση της κυβέρνησης η άδεια λειτουργίας του ναυπηγείου διαχωρίζεται τώρα σε δύο άδειες, αορίστου χρόνου, μεταξύ της ΑΕ Ελληνικά Ναυπηγεία και της ΕΤΑΔ. Το γεγονός ότι τώρα αποκτά άδεια λειτουργίας και η ΕΤΑΔ θα έχει ως συνέπεια, όπως λέγεται από την πλευρά της κυβέρνησης, να υπάρξει συντονισμός μεταξύ του ειδικού διαχειριστή και της ΕΤΑΔ ώστε να διευκολυνθεί ο νέος διαγωνισμός για την πώληση του ναυπηγείου, που υπολογίζεται να έχει γίνει μέχρι τον Ιούνη.

Υπενθυμίζεται ότι στον πρώτο διαγωνισμό για τη μεταπώληση του ναυπηγείου, που έγινε το Δεκέμβρη, είχε πλειοδοτήσει η «Pyletech Shipyards», του ομίλου «North Star», του εφοπλιστή Πριόβολου, με έδρα την Ελβετία, η οποία έχει συνάψει συμφωνίες με το μονοπωλιακό μεγαθήριο MSC («Mediterranean Shipping Company»), ιταλικών συμφερόντων, που αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες σε μέγεθος εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, και τον γερμανικό όμιλο «Bloohm & Voss» (Β&V) που ειδικεύεται στη ναυπήγηση πολεμικών πλοίων. Η δεύτερη προσφορά που κατατέθηκε ήταν από τον γνωστό όμιλο αμερικανικών συμφερόντων ΟΝΕΧ, ήδη ιδιοκτήτη των Ναυπηγείων Σύρου και ετοιμάζεται να παραλάβει και αυτά της Ελευσίνας και έχει την κάλυψη της αναπτυξιακής τράπεζας επενδύσεων των ΗΠΑ (DFC).

Ωστόσο λόγω των χαμηλών προσφορών ο διαγωνισμός απέβη άκαρπος.

Ταυτόχρονα ενδιαφέρον για τα 350 στρέμματα της ΕΤΑΔ φέρεται να έχουν εκδηλώσει και εταιρείες logistics.

Οι εργαζόμενοι πληρώνουν κάθε φορά τη «νύφη»

Η νομοθετική ρύθμιση κατατέθηκε σε νομοσχέδιο του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, το οποίο συζητείται στις Επιτροπές της Βουλής και αναμένεται αύριο, Πέμπτη, να ψηφιστεί στην Ολομέλεια της Βουλής.

Από τον υπουργό Αδ. Γεωργιάδη δεν έγινε καμία αναφορά στη ρύθμιση (άρθρο 60) αν και ρωτήθηκε από τον ειδικό αγορητή του ΚΚΕ, Χρήστο Κατσώτη, να πει για τους σχεδιασμούς της κυβέρνησης.

Ο δε εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ, Γ. Σαρακιώτης, προέτρεψε την κυβέρνηση και τον υπουργό να ακολουθήσουν το ...επιτυχημένο μοντέλο πώλησης των Ναυπηγείων της Σύρου στην ΟΝΕΧ που εφάρμοσε ο ΣΥΡΙΖΑ, το οποίο έφερε απολύσεις, κατάργηση ΣΣΕ, εργαζόμενους να πληρώνονται με την ώρα, γενίκευση των εργολαβικών εργαζομένων κ.ο.κ.

Ο Χρήστος Κατσώτης σημείωσε ότι οι αστικές κυβερνήσεις μέχρι τώρα, ανάλογα με τη συγκυρία και όσα επέλεγαν «κάθε φορά, επιχειρηματολογούσαν για την αναγκαιότητα της όποιας επιλογής. Από τον ιδιώτη στο Δημόσιο και πάλι στον ιδιώτη και οι εργαζόμενοι του ναυπηγείου και συνολικά ο λαός να πληρώνει αυτές τις επιλογές της αστικής τάξης». Αναφέρθηκε στις οφειλές (ξεπερνούν τα 180 εκατ. ευρώ) για δεδουλευμένα σε βάρος των εργαζομένων που χρωστούν η προηγούμενη ιδιοκτησία και το Δημόσιο, ενώ σημείωσε ότι αν οι εργαζόμενοι δεν πάρουν τα μέτρα τους «θα έχουν την τύχη των άλλων εργαζομένων από τις άλλες επιχειρήσεις που ιδιωτικοποιήθηκαν και έχασαν από τη δούλεψή τους, τον ιδρώτα τους τόσων χρόνων».

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Οργάνωση και πάλη απέναντι στους αντιλαϊκούς σχεδιασμούς και τη γραμμή της υποταγής(27/6/2020)
Η Σύρος «πάτημα» για Ελευσίνα και Αλεξανδρούπολη(25/6/2020)
Διευκολύνσεις προς τους ομίλους, συνέχιση της ομηρίας για τους εργαζόμενους(12/6/2019)
Γεωπολιτικός...(26/9/2018)
Η λαίλαπα της ανεργίας πλήττει τα λαϊκά στρώματα(1/11/2009)
Ωρα "μηδέν" για τα Ναυπηγεία Χαλκίδας(17/4/1999)

Κορυφή σελίδας

Τετρασέλιδα του «Ρ»
Διαβάστε στο «Ρ»

Ο καιρός
Weather data from openweathermap.org