Παρασκευή 12 Μάρτη 2021
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 10
21ο ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΚΚΕ ΠΡΟΣΥΝΕΔΡΙΑΚΟΣ ΔΙΑΛΟΓΟΣ
H αναβάθμιση της καθοδηγητικής μας δουλειάς όρος για ουσιαστική βοήθεια στις μαθητικές Οργανώσεις

Το πρώτο και βασικό ζήτημα που θέτει η ΚΕ στις Θέσεις για το 21ο Συνέδριο του Κόμματος είναι το «πώς ο ρόλος του Κόμματος θα είναι διακριτός ως ο φορέας της ισχυρής οργανωμένης ιδεολογικοπολιτικής πρωτοπορίας, ως ο φορέας των νέων ιδεών της επαναστατικής κοινωνικής προοπτικής».

Για να μετρήσουμε βήματα στο βασικό αυτό καθήκον που τίθεται, πρέπει να εστιάσουμε στο πώς βελτιώνουμε μέρα με τη μέρα την καθημερινή καθοδηγητική μας δουλειά, πώς αναβαθμίζουμε ιδεολογικά και πολιτικά τη δουλειά μας, πώς δίνουμε ουσιαστικό περιεχόμενο στη ζωή και τη δράση των ΟΒ, ιδιαίτερα των μαθητικών.

Οι ίδιες οι εξελίξεις το επιτάσσουν, καθώς χαρακτηρίζονται αφενός από πολλές και γρήγορες εναλλαγές στην καθημερινότητα της ζωής και νεολαίας, από αντιφάσεις του ίδιου του συστήματος, αφετέρου από τις μακροχρόνιες συνέπειες της αντεπανάστασης. Αυτό από εμάς απαιτεί τέτοια χαρακτηριστικά στην καθοδηγητική μας δουλειά, που η δράση μιας ΟΒ θα εμπνέει και θα συσπειρώνει γύρω της παιδιά με ιδεολογική αφετηρία μακρινή από τη δική μας.

Μπορούμε να κρατήσουμε τη θετική πείρα από έναν τρόπο δουλειάς που δεν είναι κατακτημένος παντού, αλλά μπορεί να αποτελέσει φάρο για τη συνέχεια.

1. Ο μακρόπνοος και επεξεργασμένος σχεδιασμός, που βάζουμε σε έναν χώρο που ιεραρχούμε, με αρνητικό συσχετισμό. Η ιεράρχηση από το ίδιο το Οργανο της Περιοχής, με αξιοποίηση συγκεκριμένων συντρόφων, για σημαντικό χρονικό διάστημα και χωρίς άλλα καθήκοντα, η επιμονή και η σταθερότητα, η εναλλαγή μορφών στη δραστηριότητα και στη γνωριμία, είναι που μας άνοιξαν δρόμους να οικοδομήσουμε ΟΒ της ΚΝΕ σε ένα από τα πιο σημαντικά σχολικά συγκροτήματα στην περιοχή. Η επιμονή αυτή στο να γενικευτεί η πείρα με εξειδικευμένο σημείωμα, που δόθηκε για τα Οργανα και τις ΟΒ, μας βοήθησε να γενικεύσουμε αυτήν την πείρα. Δεν ήταν κάτι δεδομένο, ούτε απλό. Ενώ στην αρχή δεν είχαμε άμεσα αποτελέσματα στη δουλειά μας, δεν πήγαμε πίσω από τον βασικό μας στόχο: Οτι θα οικοδομήσουμε ΟΒ σε ένα χώρο που ιεραρχούμε. Αξιοποιήσαμε θέματα που απασχολούσαν τους μαθητές της περιοχής (μουσική, αθλητισμός) και οργανώσαμε συσκέψεις γύρω από αυτό.

2. Εξειδικευμένη δουλειά ανά ηλικία και γειωμένο σχέδιο ανά ΟΒ. Ειδικά στις γυμνασιακές ηλικίες χρειάζεται εξειδικευμένη δουλειά και συγκεκριμένος τρόπος καθοδήγησης των γυμνασιακών ΟΒ, χωρίς όμως να κάνουμε έκπτωση από την πολιτική μας. Η ζωντανή λειτουργία της γυμνασιακής ΟΒ απέδειξε ότι μπορεί να γίνει πόλος έλξης για τους συμμαθητές των συντρόφων. Η ίδια η συζήτηση στην ΟΒ για θέματα που αγγίζουν τους μαθητές, οι μορφές που επιλέξαμε να αξιοποιήσουμε, ενέπνευσαν τους ίδιους και τους φίλους τους να συμμετέχουν ενεργά στη δράση της ΟΒ. Τη συζήτηση γύρω από το πώς ένα παιδί Γυμνασίου σήμερα αντιλαμβάνεται το άδικο, πλευρές που συναντούσαν οι μαθητές στο σχολείο τους και στις παρέες τους (π.χ. για τον πόλεμο, το περιβάλλον, το ρατσισμό), δεν τις υποτιμήσαμε. Το αντίθετο. Εγινε όχημα για συζήτηση στην ΟΒ και κατ' επέκταση αφορμή για δράση. Η από κοινού δραστηριότητα με αυτά τα παιδιά, η εμπλοκή τους στο σχεδιασμό, μας βοήθησε να «απλώσουμε» τη δουλειά, να φτάσουμε σε περισσότερους, να εμπνεύσουμε, να στρατολογήσουμε, να οικοδομήσουμε ΟΒ. Αρκετές φορές δυσκολευόμαστε να δέσουμε τα γενικά συμπεράσματα του Κόμματος με την πείρα και τη δράση μιας ΟΒ. Οταν όμως προσπαθήσαμε να συζητήσουμε και να σχεδιάσουμε με βάση αυτά που συναντάμε σε μια περιοχή, με βάση αυτά που απασχολούν τους μαθητές, αναδείχθηκαν μεγάλες δυνατότητες.

Ομως ο παραπάνω τρόπος δουλειάς δεν είναι κατακτημένος σε όλες τις μαθητικές Οργανώσεις. Είναι ένα ζήτημα με το οποίο πρέπει να ασχοληθούν πρώτα απ' όλα τα ίδια τα καθοδηγητικά Οργανα, και τα ίδια να μάθουν να δουλεύουν με τέτοιο τρόπο ώστε να βοηθήσουν και τις ΟΒ αντίστοιχα. Αν όμως μια τέτοια προσπάθεια που αναπτύσσουμε σε έναν χώρο δεν δένεται με τη βαθιά ιδεολογική και πολιτική δουλειά, τότε αυτή η πείρα μπορεί και να «χάνεται», να μην εκτιμάται σωστά, ούτε κατά τη διάρκεια της μάχης ούτε μετά το πέρας αυτής. Να γίνονται βήματα, αλλά αποσπασματικά, χωρίς σωστή εκτίμηση της κατάστασης, άρα και το αντίστοιχο σχέδιο για τη συνέχεια κάθε φορά.

Το ίδιο το κείμενο των Θέσεων διαπνέεται από το πώς η ιδεολογική δουλειά θα γίνει αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινής μας δράσης, ότι η ενίσχυσή της είναι που θα μας δώσει «λύση» στα εμπόδια που συναντάμε πολλές φορές στη δράση μας και σε έναν «συνηθισμένο» τρόπο δουλειάς.

Η όλο και καλύτερη επαφή με τις επεξεργασίες και θέσεις του Κόμματος, και πιο ειδικά για συγκεκριμένους τομείς δουλειάς, είναι που θα βοηθήσει τους συντρόφους που συμμετέχουμε σε Επιτροπές των Οργανώσεων Περιοχής να αντιληφθούμε καλύτερα το ρόλο μας και να βοηθήσουμε τις αντίστοιχες οργανώσεις.

Για παράδειγμα, ποιος είναι ο ρόλος της Μαθητικής Επιτροπής μιας Οργάνωσης; Αρκεί απλά να σκέφτεται και να δίνει κάποιες μορφές ή τρόπους αξιοποίησης για τη δραστηριότητα των μαθητικών Οργανώσεων; Αρκεί να λύνει κάποια πρακτικά ζητήματα; Προφανώς και όχι. Ομως αυτό πώς λύνεται στη ζωή; Πώς θα καλυτερέψουμε και θα ανεβάσουμε τη δουλειά και την ποιότητα των Επιτροπών; Αρκεί απλά να πούμε ότι πρέπει να διαβάζουμε περισσότερο και να γίνεται μια γενική θεωρητική συζήτηση, χωρίς να βοηθάμε πρακτικά;

Η ίδια η πείρα επιβεβαιώνει ότι αν δεν συνδυάσουμε δημιουργικά τα δύο ζητήματα, τότε θα βλέπουμε το ρόλο μας ως «διακοσμητικό» και όχι ουσιαστικό. Πώς θα μπούμε λοιπόν σε τροχιά επίλυσης γύρω από το γεγονός ότι οι μαθητές δεν έχουν καλή επαφή με τα βιβλία, το διάβασμα κ.λπ.; Θα λυθεί με το να κάνουμε απλά μια μαζική παραγγελία από τις Οργανώσεις για μια συγκεκριμένη έκδοση; Είναι ή δεν είναι στο πεδίο δράσης της ίδιας της δράσης της Μαθητικής Επιτροπής όχι απλά να δει μια βιβλιοπαρουσίαση, αλλά το πώς θα προετοιμάσουμε το έδαφος και θα οξύνουμε το ενδιαφέρον στους μαθητές να προμηθευτούν το βιβλίο, πώς θα το διαβάσουμε και στη συνέχεια πώς θα το αξιοποιήσουμε;

Μέσα λοιπόν από την προσωπική πείρα και δράση του κάθε συντρόφου που συμμετέχει σε αυτές τις Επιτροπές, χρειάζεται να συμβάλει με πρωτοβουλία και σκέψη, με γνώμη για το πώς μπορούμε να βοηθήσουμε, να επεξεργαστούμε ζητήματα, να προσπαθήσουμε να εκλαϊκεύσουμε τα βασικά σημεία αντιπαράθεσης ανάλογα με τον ακροατή μας, να εντοπίσουμε την αδυναμία και να εμπλουτίσουμε την καθοδηγητική δουλειά και να δώσουμε ώθηση στο άνοιγμα των Οργανώσεων.


Αναστασία Γεωργιάδου
Μέλος του Γραφείου του Συμβουλίου Περιοχής Κεντρικής Μακεδονίας της ΚΝΕ


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ