Παρασκευή 5 Μάρτη 2021
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 12
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗ «ΒΙΩΣΙΜΗ ΑΣΤΙΚΗ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ»
Σχεδιασμός του αστικού χώρου στα μέτρα των αναγκών του κεφαλαίου

Η εξυπηρέτηση των σχεδιασμών του κεφαλαίου για τα κέντρα των πόλεων, ο ορισμός των χρήσεων γης σύμφωνα με τις επιδιώξεις του και ο περιορισμός ή και αποκλεισμός του λαού από τους λιγοστούς ελεύθερους χώρους είναι ο βασικός στόχος του νομοσχεδίου για τη λεγόμενη «βιώσιμη αστική κινητικότητα». Τα παραπάνω επεσήμανε χτες ο βουλευτής του ΚΚΕ, Λεωνίδας Στολτίδης, στην ομιλία του στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, κατά τη διάρκεια της συζήτησης του νομοσχεδίου του υπουργείου Υποδομών «Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα - Μικροκινητικότητα».

Οπως είπε ο βουλευτής του ΚΚΕ, η «βιώσιμη αστική κινητικότητα» επιχειρεί να εμφανίσει το πρόβλημα των μεταφορών μέσα στον αστικό ιστό ως ένα τεχνολογικό, ουδέτερο ταξικά πρόβλημα, κάτι που αποτελεί μια σκόπιμα αποπροσανατολιστική τοποθέτηση, αφού αυτά τα σχέδια υπηρετούν ευρύτερους σχεδιασμούς της αστικής τάξης αναφορικά με την ψηφιοποίηση και τη «νέα πράσινη συμφωνία» της ΕΕ, και γι' αυτό προβλέπεται σταδιακή απαγόρευση κίνησης συμβατικών οχημάτων σε ένα βάθος χρόνου. Επιχειρεί - πρόσθεσε - να αυξήσει τη χρήση ηλεκτρικών αυτοκινήτων και να απαγορεύσει αντίστοιχα τα «πληβειακά» παλαιάς τεχνολογίας οχήματα από τα κέντρα των πόλεων. Επιπλέον, υπογράμμισε ο βουλευτής του ΚΚΕ, τα ΣΒΑΚ συνδυάζονται με την ιδιωτικοοικονομική λειτουργία των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς και έως ένα βαθμό με την ιδιωτικοποίησή τους.

Καταλήγοντας, επεσήμανε ότι ο σχεδιασμός του αστικού χώρου αποτελεί πολιτικό πρόβλημα και όχι τεχνικό, και ότι ο φιλολαϊκός σχεδιασμός, που θα λαμβάνει υπόψη τις λαϊκές ανάγκες, απαιτεί έναν ριζικά διαφορετικό δρόμο ανάπτυξης, που περνάει μέσα από την κοινωνικοποίηση των συγκεντρωμένων μέσων παραγωγής και τον επιστημονικό - κεντρικό σχεδιασμό της παραγωγής, με εργατικό έλεγχο.

Τους στόχους του νομοσχεδίου όπως τους επεσήμανε ο Λ. Στολτίδης, ο υφυπουργός Υποδομών Γ. Κεφαλογιάννης επιχείρησε να τους παρουσιάσει ως ...έκφραση «μιας βασικής κοινωνικής ανάγκης» που είναι η «αναβάθμιση της ποιότητας ζωής στις πόλεις»...

Νωρίτερα, ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ, Χρ. Γιαννούλης, δείχνοντας και τη σύμπλευση των αστικών κομμάτων, εξέφραζε την ευχή να υπάρξει συναίνεση για το εν λόγω νομοσχέδιο και σημείωνε ότι οι ρυθμίσεις για τα ΣΒΑΚ αποτελούν επαναδιατύπωση και εμπλουτισμό παλιότερων ρυθμίσεων που εισήγαγε η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ.

Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με το νομοσχέδιο, οι ΟΤΑ θα καταρτίζουν σχέδια για την «ασφαλή και φιλική προς το περιβάλλον» κινητικότητα των πολιτών. Η κατάρτιση ΣΒΑΚ γίνεται υποχρεωτικά για ΟΤΑ Α' βαθμού, με πληθυσμό άνω των 30.000 κατοίκων, και για το σύνολο των ΟΤΑ Β' βαθμού. Σκοπός, όπως σημειώνεται, είναι να διασφαλίζεται η βιωσιμότητα των αστικών μεταφορών, έχοντας ως κύρια χαρακτηριστικά μεταξύ άλλων τη διευκόλυνση της ηλεκτροκίνησης, την ανάπτυξη ευφυών συστημάτων μετακίνησης, την προώθηση της αυτόνομης οδήγησης στις δημοτικές συγκοινωνίες κ.λπ.


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ