Πέμπτη 17 Δεκέμβρη 2020
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 20
ΝΕΟΛΑΙΑ
ΣΠΟΥΔΑΣΤΕΣ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΙΕΚ
Ζητούν ισότιμη πρόσβαση στην τηλεκπαίδευση

«

Εδώ και τώρα να εξασφαλίσουν η κυβέρνηση και το υπουργείο ίση πρόσβαση για όλους τους σπουδαστές στην τηλεκπαίδευση, να μη μηδενιστεί κανένας σπουδαστής στις εξετάσεις προόδου και να σταματήσει η αθλιότητα των απουσιών σε εβδομαδιαία βάση», ζητά ο Σύλλογος Σπουδαστών Δημοσίων ΙΕΚ (ΣΥΣΔΙΕΚ) Αττικής.

Οπως αναφέρει, «σπουδαστές καταγγέλλουν ότι μέσα σε μία βδομάδα έπρεπε να γίνουν έως και δεκάδες εργασίες με χρονικό όριο, ενώ πολλοί ταυτόχρονα εργάζονται, έχουν οικογένειες, δεν έχουν άμεση πρόσβαση σε υπολογιστή και ίντερνετ. Παράλληλα, η πλατφόρμα του e-class, που είναι το μόνο ουσιαστικό μέτρο που πήρε η κυβέρνηση για την τηλεκπαίδευση των Δημόσιων ΙΕΚ, υπολειτουργεί». Αναφορικά με την πλατφόρμα ο Σύλλογος επίσης καταγγέλλει περιπτώσεις όπου οι εργασίες για την πρόοδο που έστειλαν σπουδαστές εμφανίζονταν ως «κενά αρχεία», με αποτέλεσμα να μηδενιστούν χωρίς να έχουν οι ίδιοι ευθύνη. «Ευθύνη έχει το υπουργείο που δεν εξασφαλίζει σωστούς όρους υποχρεωτικής τηλεκπαίδευσης συνολικά και εκπαιδευτικές πλατφόρμες ικανές να τη στηρίξουν», αναφέρει ο Σύλλογος.

Ο ΣΥΣΔΙΕΚ απαντά και στις δηλώσεις από πλευράς υπουργείου Παιδείας ότι έχουν μειωθεί οι απουσίες σε σχέση με την περυσινή καραντίνα, ότι οι εργασίες που ανατίθενται γίνονται κανονικά και ότι παρέχεται στους σπουδαστές ο κατάλληλος εξοπλισμός. «Μόνο προκλητικές είναι αυτές οι δηλώσεις, καθώς οι σπουδαστές καταβάλλουν υπερπροσπάθεια για να μάθουν μέσα σε αυτές τις συνθήκες, βρίσκοντας "έξυπνους" τρόπους για να έχουν πρόσβαση στο ίντερνετ και στην πλατφόρμα (δεδομένα κινητής τηλεφωνίας, δανεισμό υπολογιστή, χρήση κινητού κ.λπ.) και χωρίς βιβλία, με τις προσωπικές σημειώσεις του κάθε καθηγητή σε ηλεκτρονική μορφή!», αναφέρει ο ΣΥΣΔΙΕΚ ανάμεσα σε άλλα.

Ο Σύλλογος δημοσιεύει επιστολές σπουδαστών που περιγράφουν τη δική τους εμπειρία τόσο κατά το διάστημα λειτουργίας των Δημόσιων ΙΕΚ όσο και κατά την τηλεκπαίδευση.

Σπουδάστρια στο Τμήμα Εργοθεραπείας στο Δημόσιου ΙΕΚ Κερατσινίου κάνει λόγο για ελλείψεις και καθυστερήσεις στις προσλήψεις εκπαιδευτών «με συνέπεια τώρα στην τηλεκπαίδευση να κυνηγάμε αναπληρώσεις και να κάνουμε μάθημα μέχρι και το Σάββατο», όπως αναφέρει. «Στην τηλεκπαίδευση δεν λειτουργεί η πλατφόρμα e-class, με αποτέλεσμα η οργάνωση των μαθημάτων να βασίζεται στην ευρηματικότητα των καθηγητών και των σπουδαστών. Ετσι, η εκπαιδευτική χρονιά προχωράει χωρίς την ουσιαστική επιμόρφωσή μας. Η Επαγγελματική Εκπαίδευση δεν γίνεται να αποτελείται από μερικά mails με σημειώσεις και ένα δυσλειτουργικό on - line μάθημα», σημειώνει.

«Με το κλείσιμο των σχολών τα μαθήματα πλέον γίνονται μέσω της πλατφόρμας webex, η οποία δεν λειτουργεί σχεδόν ποτέ. Ακόμη θεωρούνταν δεδομένο ότι όλοι οι σπουδαστές διαθέτουν τον κατάλληλο εξοπλισμό (υπολογιστή, σύνδεση στο internet κ.λπ.)», αναφέρει σε άλλη επιστολή πρωτοετής σπουδάστρια στο Δημόσιο ΙΕΚ Γλυφάδας.

Συνάδελφός της στο Δημόσιο ΙΕΚ Κορυδαλλού αναφέρεται στα προβλήματα κατά τη λειτουργία της σχολής, σημειώνοντας μάλιστα πως «εμφανίστηκαν 3 κρούσματα στο ΙΕΚ, για τα οποία μάθαμε από τύχη (!) τη μέρα που ανακοινώθηκε το λοκντάουν». Και προσθέτει: «Τολμούν και ζητούν απουσίες, ενώ δεν ασχολήθηκε ποτέ το υπουργείο για το αν έχουμε πρόσβαση σε υπολογιστή, ίντερνετ, αν μπορούμε να συμμετέχουμε καθολικά και ισότιμα στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Σε μία πλατφόρμα που υπολειτουργεί. Σε μία περίοδο που πάρα πολλοί δουλεύουν από το σπίτι, τα σχολεία είναι κλειστά και κάνουν και εκείνα εξ αποστάσεως και μπορεί να υπάρχουν κατειλημμένοι υπολογιστές».


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ