Τετάρτη 16 Δεκέμβρη 2020
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 17
ΝΕΟΛΑΙΑ (ΤΕΤΡΑΣΕΛΙΔΟ)
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Απαράδεκτες αλλαγές στον τρόπο πρόσβασης στην Ανώτατη Εκπαίδευση

Eurokinissi

Νέες ανακοινώσεις, αυτήν τη φορά για το σύστημα πρόσβασης στην Ανώτατη Εκπαίδευση, που μάλιστα φαίνεται πως η κυβέρνηση έχει σκοπό να τις εφαρμόσει από φέτος αιφνιδιάζοντας τους υποψηφίους, έκανε χτες η υπουργός Παιδείας σε τηλεδιάσκεψη που είχε με τους πρυτάνεις των πανεπιστημίων, μπροστά στη Σύνοδό τους που είναι προγραμματισμένη για την Παρασκευή.

Η κυβέρνηση, επιδιώκοντας να κάμψει τις αντιδράσεις που υπάρχουν για τα μέτρα έντασης της καταστολής στα πανεπιστήμια που έχει ανακοινώσει (πανεπιστημιακή αστυνομία, έλεγχος εισόδου κ.λπ.), προσπαθεί να δελεάσει τους πρυτάνεις, δίνοντας στα πανεπιστημιακά τμήματα τη δυνατότητα να ορίζουν την ελάχιστη βάση εισαγωγής των υποψηφίων σε αυτά, «ως ποσοστό του μέσου όρου των μέσων επιδόσεων όλων των υποψηφίων στο σύνολο των μαθημάτων (Μ1, Μ2, Μ3, Μ4) του επιστημονικού πεδίου στο οποίο αντιστοιχεί το Τμήμα».

Η κυβέρνηση προπαγανδίζει αυτήν τη ρύθμιση ως «ενίσχυση της αυτονομίας των ΑΕΙ και της δυνατότητας κάθε τμήματος να διαμορφώσει το ακαδημαϊκό του προφίλ», ομολογώντας ουσιαστικά δηλαδή και νομιμοποιώντας την περαιτέρω κατηγοριοποίηση των τμημάτων, την ένταση του ελιτισμού για κάποια τμήματα και την παραπέρα υποβάθμιση για άλλα.

Το υπουργείο κάνει λόγο επίσης για «θωράκιση της βάσης εισαγωγής από την ευκολία ή δυσκολία των θεμάτων», όμως στην πράξη μια χρονιά με δύσκολα θέματα θα πετάξει εκτός Ανώτατης Εκπαίδευσης χιλιάδες υποψηφίους, κάτι που δεν ισχύει με το παρόν σύστημα.

Ισχυρίζεται ακόμα ότι έτσι θα διασφαλίζονται οι προϋποθέσεις επιτυχούς φοίτησης και της έγκαιρης ολοκλήρωσης των σπουδών και θα μειωθεί το ποσοστό μη ολοκλήρωσης των σπουδών, που σήμερα πλησιάζει το 30%. Ωστόσο, το επίπεδο των υποψηφίων και κατ' επέκταση των επιτυχόντων διαμορφώνεται στο σχολείο, π.χ. στο Λύκειο που διαρκώς αποστεώνεται από τον μορφωτικό του ρόλο (με τελευταία πράξη σ' αυτό το έργο τη μετατροπή της Γ' τάξης σε προγυμναστήριο 4 μαθημάτων που έφερε ο ΣΥΡΙΖΑ και διατήρησε η ΝΔ) και δεν πρόκειται να ανέβει αυτό το επίπεδο αυξάνοντας π.χ. τη βάση εισαγωγής σε ένα τμήμα. Εκτός αυτού, οι παράγοντες που διαμορφώνουν το υψηλό ποσοστό μη ολοκλήρωσης των σπουδών είναι πρωτίστως ταξικοί, με τους φοιτητές που αναγκάζονται να δουλεύουν ταυτόχρονα, με τη μηδαμινή φοιτητική μέριμνα κ.ο.κ.

Παράλληλα, η υπουργός Παιδείας ανακοίνωσε ότι οι υποψήφιοι θα έχουν πλέον περιορισμένο αριθμό επιλογών στη συμπλήρωση του μηχανογραφικού δελτίου και η διαδικασία εισαγωγής θα γίνεται σε δύο φάσεις. Στην πρώτη φάση θα εισάγονται στις σχολές όσοι τα καταφέρουν (με τον περιορισμένο αριθμό επιλογών και τις βάσεις που θα καθορίζουν τα τμήματα). Μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων της πρώτης φάσης, οι μη εισαχθέντες θα έχουν τη δυνατότητα να δηλώσουν ξανά τμήματα επιλέγοντας ανάμεσα σε εκείνα που θα τους έχουν μείνει κενές θέσεις από την πρώτη φάση. Πρόκειται για ένα παρόμοιο σύστημα με αυτό που είχε επιχειρήσει να φέρει ο ΣΥΡΙΖΑ, με το πρώτο μηχανογραφικό των 10 επιλογών και τα λεγόμενα Τμήματα Ελεύθερης Πρόσβασης.

Μάλιστα, το υπουργείο ισχυρίζεται ότι «με τις προτεινόμενες ρυθμίσεις δεν επηρεάζεται επ' ουδενί η προετοιμασία των μαθητών για τις πανελλαδικές εξετάσεις», δείχνοντας τις προθέσεις της κυβέρνησης να φέρει τέτοιες σημαντικότατες αλλαγές στον τρόπο πρόσβασης από φέτος, αιφνιδιάζοντας πραγματικά τους φετινούς υποψηφίους και μάλιστα σε μια τόσο δύσκολη χρονιά, που το μεγαλύτερο μέρος της προετοιμασίας τους έχει γίνει τηλεματικά, με όλα τα προβλήματα που έχει αυτή η διαδικασία!


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ