Τετάρτη 18 Νοέμβρη 2020
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 19
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Επιχείρηση εξωραϊσμού της ζοφερής κατάστασης με την τηλεκπαίδευση

Σκίτσο για την τηλεκπαίδευση που έδωσε στη δημοσιότητα η Ενωση Γονέων Καλαμάτας, με το σχόλιο «κανένα παιδί να μη βρεθεί σε αυτήν την κατάσταση»
Σκίτσο για την τηλεκπαίδευση που έδωσε στη δημοσιότητα η Ενωση Γονέων Καλαμάτας, με το σχόλιο «κανένα παιδί να μη βρεθεί σε αυτήν την κατάσταση»
Με πανηγυρισμούς από την πλευρά της κυβέρνησης οι οποίοι αγγίζουν τα όρια της γραφικότητας, για τη μεγάλη τηλεθέαση που είχε η κρατική τηλεόραση λόγω των μαθημάτων εκπαιδευτικής τηλεόρασης που προβάλλει για τους μαθητές Δημοτικού, αρχίζει σήμερα γενικευμένα η τηλεκπαίδευση για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.

Ωστόσο, οι πανηγυρισμοί γίνονται για λιγότερες από 300.000 θεάσεις, αριθμός που απέχει κατά εκατοντάδες χιλιάδες από το σύνολο των μαθητών της Πρωτοβάθμιας. Την ίδια ώρα, στο όνομα της αναβάθμισης του ηλεκτρονικού συστήματος, τη Δευτέρα μοιράστηκαν νέοι σύνδεσμοι διαδικτυακών τάξεων στη μοναδική πλατφόρμα σύγχρονης τηλεκπαίδευσης που έχει επιλέξει το υπουργείο, αποδεικνύοντας για άλλη μια φορά ότι τίποτα δεν ήταν έτοιμο και «αναβαθμισμένο» για να παρακολουθεί το σύνολο των μαθητών της χώρας σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Κάτι εξάλλου που φαίνεται και από το γεγονός ότι οι μαθητές Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης θα μπαίνουν στο σύστημα μετά τις 2 το μεσημέρι, αφού προφανώς το σύστημά τους δεν «σηκώνει» ταυτόχρονη εκπαίδευση και για την Πρωτοβάθμια και για τη Δευτεροβάθμια. Μάλιστα, σε πολλές περιπτώσεις αυτοί οι νέοι σύνδεσμοι μοιράστηκαν αργά το βράδυ της Κυριακής, με αποτέλεσμα γονείς και μαθητές να μην τα δουν και να χάσουν ώρες από τα μαθήματά τους, έως ότου συνδεθούν το πρωί της Δευτέρας.

Παράλληλα, η έλλειψη ηλεκτρονικών μέσων συνεχίζει να είναι το μεγάλο αγκάθι για πολλές λαϊκές οικογένειες, που αδυνατούν να στηρίξουν τα παιδιά τους, με την κυβέρνηση - τόσους μήνες μετά την έναρξη της πανδημίας - να μην έχει εξασφαλίσει ούτε ένα δωρεάν τάμπλετ για όλους τους μαθητές.

Είναι χαρακτηριστική γι' αυτό η προχτεσινή καταγγελία του προέδρου της Επιστημονικής Ενωσης Τεχνολογικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, Κωνσταντίνου Αδριανουπολίτη, για την κατανομή της τελευταίας δωρεάς (1.523 τάμπλετ σε μαθητές της λυκειακής βαθμίδας) στα σχολεία: Τα ΕΠΑΛ παίρνουν μόλις δύο συσκευές, ανεξαρτήτως του πλήθους των μαθητών τους, παίρνουν 2 τάμπλετ, ανεξάρτητα αν έχουν 700, 500 μαθητές ή κανέναν - 2 τάμπλετ παίρνει και το 1ο ΕΠΑΛ Πολίχνης, που δεν έχει κανέναν μαθητή! «Στα ΕΠΑΛ φοιτούν μαθητές από τις ασθενέστερες οικονομικά κοινωνικές τάξεις και έστω αυτά τα ψίχουλα τα έχουν ανάγκη», σημειώνει ο Κ. Αδριανουπολίτης, καταγγέλλοντας τη χαρακτηριστική προχειρότητα με την οποία αντιμετωπίζει η κυβέρνηση την τηλεκπαίδευση, που έτσι κι αλλιώς βαίνει εις βάρος των παιδιών των λαϊκών στρωμάτων.

Εξασφαλίστε τώρα την ισότιμη πρόσβαση όλων των μαθητών!

Στην περιγραφή μιας εικονικής πραγματικότητας ότι όλα «βαίνουν καλώς» με την τηλεκπαίδευση, προκειμένου να εξωραΐσει τη ζοφερή κατάσταση την οποία βιώνουν τα παιδιά χιλιάδων εργατικών - λαϊκών οικογενειών που μένουν εκτός τηλεκπαίδευσης, καθώς με ευθύνη της κυβέρνησης δεν διαθέτουν τον απαραίτητο τεχνολογικό εξοπλισμό, επιδόθηκε προχτές η υπουργός Παιδείας Ν. Κεραμέως, απαντώντας από τη Βουλή στη σχετική Επίκαιρη Ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ Γιάννη Δελή. Εξίσου προκλητικά, απέφυγε συνειδητά να δώσει σαφή απάντηση στο καίριο ερώτημα που έθεσε ο βουλευτής του ΚΚΕ, αν η κυβέρνηση και το υπουργείο είναι διατεθειμένοι να λάβουν τώρα, άμεσα, όλα εκείνα τα απαραίτητα μέτρα για την ισότιμη πρόσβαση όλων των παιδιών στην τηλεκπαίδευση.

Πιο συγκεκριμένα, ο Γ. Δελής ανέφερε ότι «είναι χιλιάδες οι λαϊκές οικογένειες που ζουν με το άγχος και την αγωνία να εξασφαλίσουν στα παιδιά τους τον τεχνολογικό εξοπλισμό που χρειάζεται - τάμπλετ, λάπτοπ, πρόσβαση στο ίντερνετ - προκειμένου αυτά να καταφέρουν να συμμετέχουν», υπενθυμίζοντας ότι στην πρώτη φάση της τηλεκπαίδευσης, την περασμένη άνοιξη, πάνω από 250 χιλιάδες παιδιά είχαν μείνει εκτός.

Αναφέρθηκε στην αγωνία και των εκπαιδευτικών για την εφαρμογή της τηλεκπαίδευσης, «εξαιτίας της ανύπαρκτης επιμόρφωσης και της ανύπαρκτης προετοιμασίας τους» με ευθύνη της κυβέρνησης, «ενώ είναι γνωστά - και τα ζούμε κάθε μέρα, τα ζουν και οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς και τα παιδιά - τα προβλήματα του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου». Τόνισε ακόμα ότι η τηλεκπαίδευση «υψώνει ακόμα μεγαλύτερους ταξικούς φραγμούς στη γνώση, αφού δεν έχουν όλοι την ίδια πρόσβαση σε αυτήν, και στρώνει βεβαίως το έδαφος για να παρεμβαίνουν και διάφοροι χορηγοί από δω κι από κει, με πολλούς και διάφορους τρόπους μέσα στα σχολεία».

Ανέφερε ότι τα κλειστά σχολεία αποτελούν «έργο αποκλειστικά της κυβέρνησης, όσο κι αν τα φορτώνετε όλα στην ατομική ευθύνη, προσπαθώντας να κρύψετε τις δικές σας βαριές ευθύνες για το αθωράκιστο σύστημα Υγείας και για τις υγειονομικές βόμβες των χώρων δουλειάς και των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς».

Ανέδειξε ότι η κυβέρνηση άφησε αναξιοποίητο όλο το χρονικό περιθώριο που έδωσε ο λαός με την υπεύθυνη στάση του από τον περασμένο Μάρτη, επιτέθηκε με συκοφαντία και αγριότητα και συλλήψεις 14χρονων παιδιών, στις μεγαλειώδεις κινητοποιήσεις των μαθητών για μέτρα προστασίας της υγείας. «Και έρχεστε τώρα και ξανακλείνετε τα σχολεία, εσείς που συκοφαντούσατε τους μαθητές ότι θέλουν κλειστά τα σχολεία. Ομολογείτε, δηλαδή, φόρα παρτίδα την αποτυχία της δικής σας πολιτικής, που διαλαλούσε μέχρι και χτες ότι τα σχολεία είναι ασφαλή και ότι στα σχολεία δεν διαδίδεται ο κορονοϊός, την ώρα που τα σχολεία έκλειναν το ένα μετά το άλλο», είπε.

Ο βουλευτής του ΚΚΕ απαίτησε από την υπουργό να πει συγκεκριμένα: «Τι θα κάνετε για να εξασφαλίσετε την ισότιμη πρόσβαση όλων των μαθητών - επαναλαμβάνω, όλων των μαθητών - στα εξ αποστάσεως μαθήματα, με δωρεάν παροχή από το κράτος όλων των μέσων που χρειάζονται, και ως προς τα τεχνολογικά μέσα και ως προς τις υποδομές; Να εξασφαλιστεί δηλαδή ο δημόσιος και δωρεάν χαρακτήρας της εργαστηριακής τηλεκπαίδευσης, να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα με τις απουσίες των μαθητών που δεν έχουν τη δυνατότητα της τηλεκπαίδευσης. Τι θα κάνετε, λοιπόν, για όλα αυτά και για να αναβαθμίσετε - κάποια στιγμή πρέπει να γίνει και αυτό - το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο».

Η υπουργός, αντί να δώσει σαφείς απαντήσεις σε αυτά τα ερωτήματα, αντιστρέφοντας την πραγματικότητα άρχισε να κομπάζει ότι «δημιουργήσαμε δίκτυα, ενισχύσαμε υποδομές, εξασφαλίσαμε πλατφόρμες τηλεκπαίδευσης για όλη την εκπαιδευτική κοινότητα, αξιοποιήσαμε κοινοτικά κονδύλια για παροχή εξοπλισμού στα σχολεία μας, στους μαθητές μας, στους εκπαιδευτικούς μας» κ.ά. Από κει και πέρα έκανε λόγο απλά για ...«κάποιες αρρυθμίες» του συστήματος! Δεν παρέλειψε δε να πλέξει το εγκώμιο των ιδιωτών, επιβεβαιώνοντας τις παραπάνω σχετικές παρατηρήσεις του Γ. Δελή: «Ευχαριστούμε θερμά για τις δωρεές τους σε προϊόντα, σε υπηρεσίες, σε εξοπλισμό». Και, βέβαια, άχνα δεν έβγαλε για το αν η κυβέρνηση θα εξασφαλίσει την ισότιμη πρόσβαση όλων των μαθητών στην τηλεκπαίδευση.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Να δυναμώσει ο αγώνας για μόρφωση - Υγεία(2021-11-17 00:00:00.0)
Συνέχιση των διεκδικήσεων για υγεία και μορφωτικά δικαιώματα(2021-01-06 00:00:00.0)
Με τι όρους θα ανοίξουν τελικά ξανά τα σχολεία;(2020-12-09 00:00:00.0)
Μια βδομάδα γεμάτη προβλήματα για χιλιάδες μαθητές(2020-11-13 00:00:00.0)
Προσφιλής...(2020-05-23 00:00:00.0)
Αμεση μείωση της ύλης και πρόσβαση όλων στην τηλεκπαίδευση!(2020-03-26 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ